Autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze lucrari de executie de refacere carosabil prin asfaltare, santuri pereate si amenajare acces curti,pe drumul satesc DS 5461 (Strada Costesti), Comuna Maneciu, Jud. Prahova.
Lucrarea ce face obiectul acestei documentatii se încadrează la categoria de importantă C, constructii de importantă normală.
Reabilitarea drumului satesc va consta in reparatii si asternerea pe carosabil...
Autoritatea contractanta doreste sa achizitioneze lucrari de executie de refacere carosabil prin asfaltare, santuri pereate si amenajare acces curti,pe drumul satesc DS 5461 (Strada Costesti), Comuna Maneciu, Jud. Prahova.
Lucrarea ce face obiectul acestei documentatii se încadrează la categoria de importantă C, constructii de importantă normală.
Reabilitarea drumului satesc va consta in reparatii si asternerea pe carosabil a unui strat de uzura, realizarea unui sistem de colectare si evacuare a apelor pluviale si amenajarea acceselor catre proprietati.De asemenea se vor reface acolo unde este cazul elementele geometrice in plan orizontal si in plan transversal, mentinandu-se platforma existenta.
Drumul se va amenaja pe traseul existent pastrand limitele fronturilor construite existente si a punctelor fixe (stalpi, limite de proprietati, etc.). Panta transversala va fi gen "acoperis" cu valoarea de 2,5% indreptata spre exteriorul carosabilului, conform profilului transversal tip ce se regaseste in cadrul documentatiei (s-a adoptat profilul transversal tip cu partea carosabila cu 2 benzi de circulatie, mentinanduse platforma existenta, încadrata de acostamente consolidate cu beton de ciment C30/37 de 2x0.75 m latime si elemente de colectare si evacuare ape).
Scurgerea apelor va fi asigurata prin santuri pereate. Scurgerea apei de pe platforma drumului realizandu-se atat prin panta transversala cat si prin panta longitudinala.
Pe portiunile de drum prevazute cu elemente de colectare si evacuare, podetele/tevile existente din zona acceselor vor fi inlocuite cu podete carosabile, asigurand astfel continuitatea sistemului de scurgere a apelor pluviale.Racordarea în plan a drumurilor laterale existente cu cele supuse reabilitarii se face prin intermediul arcelor de cerc având raza recomandabila de min. 6.00 m, iar in conditii exceptionale, acolo unde spatiul o impune, aceste raze au fost reduse, astfel încât să nu fie afectate proprietătile existente.