Lucrările sistematice de cadastru reprezintă:
- Identificarea, măsurarea, descrierea şi înregistrarea imobilelor în documentele tehnice, reprezentarea acestora pe planuri cadastrale şi stocarea datelor pe suporturi informatice;
- Identificarea proprietarilor, a posesorilor şi a altor deţinători de imobile, în vederea înscrierii în cartea funciară;
- Afişarea publică a rezultatelor obţinute în urma executării lucrărilo...
Lucrările sistematice de cadastru reprezintă:
- Identificarea, măsurarea, descrierea şi înregistrarea imobilelor în documentele tehnice, reprezentarea acestora pe planuri cadastrale şi stocarea datelor pe suporturi informatice;
- Identificarea proprietarilor, a posesorilor şi a altor deţinători de imobile, în vederea înscrierii în cartea funciară;
- Afişarea publică a rezultatelor obţinute în urma executării lucrărilor sistematice de cadastru, rectificarea erorilor semnalate de către deţinători şi deschiderea noilor cărţi funciare.
Cadastrul determină poziţia limitelor imobilelor, pe bază de măsurători.
Cartea funciară cuprinde descrierea imobilelor şi înscrierile referitoare la drepturile reale imobiliare, la drepturile personale, actele, faptele sau raporturile juridice în legătură cu imobilele, precum şi sarcinile care grevează imobilul sau modul de exercitare a dreptului de proprietate.
Prin deţinător de imobil, se înţelege titularul dreptului de proprietate, al altor drepturi reale asupra acestuia sau cel care, potrivit legii civile, are calitatea de posesor.
Principalele etape ale lucrărilor de înregistrare sistematică sunt următoarele:
a) Organizarea şi desfăşurarea campaniei de informare publică, la nivel naţional şi local care are ca scop înştiinţarea cetăţenilor cu privire la începerea lucrărilor de înregistrare sistematică şi cu privire la beneficiile, drepturile şi obligaţiile acestora pe parcursul procesului de înregistrare sistematică.
b) Realizarea lucrărilor premergătoare cadastrului: identificarea limitelor UAT, stabilirea sectoarelor cadastrale, analizarea şi integrarea informaţiilor preluate de la OCPI, primărie sau alte instituţii şi autorităţi publice, ori din alte surse;
c) Derularea lucrărilor de specialitate: realizarea interviurilor la teren având ca scop identificarea amplasamentelor şi a limitelor imobilelor, realizarea măsurătorilor cadastrale, identificarea deţinătorilor legali ai imobilelor şi colectarea actelor juridice;
d) Actualizarea informaţiilor culese din teren cu cele din înregistrarea sporadică şi întocmirea documentelor tehnice cadastrale;
e) Recepţia documentelor tehnice cadastrale de către comisia de recepţie desemnată în acest scop;
f) Derularea campaniei de informare cu privire la afişarea documentelor tehnice ale cadastrului;
g) Publicarea şi afişarea, în condiţiile legii, a documentelor tehnice cadastrale;
h) Înregistrarea şi soluţionarea cererilor de rectificare a documentelor tehnice cadastrale publicate;
i) Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului, în urma soluţionării cererilor de rectificare şi ca urmare a integrării lucrărilor sporadice înregistrate în perioada de publicare;
j) Închiderea lucrărilor sistematice de cadastru, în vederea înscrierii în cartea funciară, deschiderea noilor cărţi funciare şi închiderea vechilor evidenţe de cadastru şi carte funciară, prin ordin al directorului general al ANCPI, publicat în Monitorul Oficial, Partea I;
k) Comunicarea în condiţiile Legii, a extrasului de carte funciară pentru informare şi a extrasului din noul plan cadastral;
l) Arhivarea documentelor care stau la baza înregistrării imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;