Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), prin Direcţia Achiziţii Publice intenţionează să iniţieze extinderea facilităţilor serviciului 119, număr destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare şi orice altă formă de violenţă asupra copilului.
Prin aceasta se urmăreşte îmbunătăţirea eficienţei, accesibilităţii şi calităţii serviciului 119 pentru a răspunde mai bine nevoilor copiilor aflaţi în situaţii v...
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS), prin Direcţia Achiziţii Publice intenţionează să iniţieze extinderea facilităţilor serviciului 119, număr destinat raportării cazurilor de abuz, neglijare, exploatare şi orice altă formă de violenţă asupra copilului.
Prin aceasta se urmăreşte îmbunătăţirea eficienţei, accesibilităţii şi calităţii serviciului 119 pentru a răspunde mai bine nevoilor copiilor aflaţi în situaţii vulnerabile, respectiv dezvoltarea şi modernizarea instrumentelor digitale de alertare, identificare şi intervenţie pentru copii, asociate numărului unic naţional 119.
În vederea extinderii facilităţilor serviciului 119 se vor achiziţiona atât infrastructură hardware cât şi elemente de infrastructură software (aplicaţii/module software, licenţe), prezenta cercetare de piaţă vizând doar infrastructura software.
Obiectivul cercetării de piaţă
Extinderea facilităţilor oferite de serviciul telefonic 119 prin dezvoltarea unor noi aplicaţii.
Asigurarea unor aplicaţii şi programe suport pentru specialiştii implicaţi în gestionarea numărului unic 119.
Aplicaţiile/modulele software care vor fi dezvoltate/achiziţionate vor avea suport tehnic de 5 ani (cerinţă minimă şi obligatorie).
În funcţie de concluziile cercetării de piaţă, se va putea înscrie în caietul de sarcini posibilitatea acordării unui punctaj suplimentar pentru fiecare an de suport tehnic suplimentar ofertat faţă de minimul de 5 ani.
Pentru înţelegerea necesităţii de extindere a facilităţilor sistemului informatic al 119 la nivel naţional, în Anexa nr. 1 sunt prezentate soluţii tehnologice de implementare (hardware şi software) menite să ofere o imagine cât mai completă asupra viziunii pe care autoritatea contractantă o are în vederea modernizării 119, însă obiectul consultării este reprezentat doar de componenta de infrastructură software.
Soluţiile tehnologice de implementare (hardware şi software) înscrise în Anexa nr. 1 au caracter provizoriu, variantele finale urmând a fi incluse în documentaţiile de achiziţie, ulterior consultării pieţei.
Cerinţele tehnice aferente modulelor software din Anexa nr. 1 au un caracter minim şi obligatoriu. În acelaşi timp, respectivele cerinţe/caracteristici nu sunt limitative, ofertantul având libertatea de a le dezvolta şi extinde conform soluţiei tehnice pe care o va propune spre a fi implementată, dar cu condiţia asigurării îndeplinirii în mod corespunzător cel puţin a nivelurilor de funcţionalitate/performanţă solicitate. Astfel, în consultarea de piaţă se pot prezenta de către operatorii economici soluţii având specificaţii superioare.
Cerinţele minime şi obligatorii finale vizând toate aspectele tehnice şi funcţionale aferente infrastructurilor hardware şi software pentru extinderea facilităţilor oferite de serviciul telefonic 119 la nivel naţional, vor fi incluse în documentaţiile de achiziţie.
Se estimează organizarea unei proceduri de achiziţie (defalcată pe loturi).
Personalul Contractanţilor implicaţi în implementarea contractelor de achiziţie va fi supus procedurii de verificare de securitate de către structura de specialitate din cadrul STS.
Termene estimate pentru realizarea şi implementarea componentei de infrastructură software: se estimează că în al doilea semestru al anului 2025 se va finaliza livrarea tuturor produselor software şi prestarea serviciilor aferente acestora.