Obiectivul principal al investiţiei vizează lucrări de reabilitare/extindere a sistemului rutier, construcţie pod cu tablier compus de tip GIB, amenajare albie şi reabilitare pasarelă pietonală, reabilitare reţea de canalizare pluvială, amenajarea de locuri de parcare, zone verzi şi trotuare, sistem de cablaj metropolitan, şi reprezintă o cerinţă la nivel naţional, astfel încât România, în integralitatea ei, să devină un sp...
Obiectivul principal al investiţiei vizează lucrări de reabilitare/extindere a sistemului rutier, construcţie pod cu tablier compus de tip GIB, amenajare albie şi reabilitare pasarelă pietonală, reabilitare reţea de canalizare pluvială, amenajarea de locuri de parcare, zone verzi şi trotuare, sistem de cablaj metropolitan, şi reprezintă o cerinţă la nivel naţional, astfel încât România, în integralitatea ei, să devină un spaţiu construit eficient, în care toţi locuitorii să aibă acces egal la resurse, să beneficieze de creşterea calităţii vieţii şi să se faciliteze dezvoltarea comunităţilor în funcţie de potenţialul acestora şi de strategiile de dezvoltare durabilă, pe principii de competitivitate şi coeziune teritorială.
Obiectivele specifice ale proiectului
Strada Valea Adâncă are o lungime de 420 m cuprinzând două ramuri: de 360 m (între intersecţia cu podul şi până la intrare pe str. Iazului) cu lăţimea părţii carosabile de cca. 5,70 m, respectiv 60 m (între str. Bicaz şi str. Iazului), cu lăţimea părţii carosabile este de aprox. 4 - 5 m.
Pentru sistemul rutier se propune amenajarea unui spaţiu carosabil alcătuit din două benzi de circulaţie, construcţie pod peste Valea Moşnei, reabilitare pasarelă pietonală, cu următoarea structură rutieră (în urma ET se recomandă continuarea dezvoltării soluţiei de intervenţie 2).
Sistem rutier (S1) – carosabil rutier; Sistem rutier (S2) – carosabil rutier parcări; Sistem rutier (S3) – trotuare; Borduri; Amenajare parcări; Pod peste Valea Moşnei; Canalizare pluvială.
Sistem rutier (S1) – carosabil rutier: strat de formă din pământ stabilizat cu var de 10 cm; strat inferior de fundaţie din balast de 30 cm; strat de fundaţie superior din piatră spartă de 15 cm; îmbrăcăminte asfaltică din strat de legătură din beton asfaltic deschis BADPC20 de 6 cm; strat de uzură din beton asfaltic BAPC16 de 4 cm. Suprafaţă sistem rutier (S1) carosabil rutier – 2.680 mp. Sistem rutier (S2) – carosabil rutier parcări: strat de formă din pământ stabilizat cu var de 10 cm; strat inferior de fundaţie din balast de 30 cm; strat de fundaţie superior din piatră spartă de 15 cm; îmbrăcăminte din dale de beton vibropresat de 8 cm, pe un strat de 5 cm nisip pilonat; Sistem rutier (S3) – trotuare: strat inferior de fundaţie din balast de 15 cm; membrană antirădăcini; îmbrăcăminte din dale de beton vibropresat 6 cm, pe un strat de 4 cm nisip pilonat.
Suprafaţă trotuare pietonale (sistem rutier S3) – 528 mp. Borduri: Borduri 20 × 25 × 50 – 333 ml; Bordură acces persoane cu handicap – 2 ml; Bordură prefabricată tip P acces auto – 108 ml; Bordură prefabricată tip I acces auto – 19 ml; Borduri 10 × 15 × 50 – 387 ml.
Amenajare parcări: Se vor amenaja un număr de 24 locuri de parcare.
Pod peste Valea Moşnei
Pentru traversarea văii Pârâului Moşnei între străzile Izvorului şi Valea Adâncă a fost propusă soluţia tehnică de realizare "Pod cu tablier compus de tip GIB" din grinzi longitudinale metalice tip HEB300 (sau HEB320) şi dală din beton armat. Schema statică este de grindă continuă simplu rezemată cu o singură deschidere. Se va realiza şi branşamentul la reţeaua de iluminat public, tabloul de comandă şi cablarea corpurilor de iluminat.
Trotuarul se va realiza spre amonte din placă de beton armat executată în consolă.
Indicatori minimali, indicatori de performanţă:
- lungime pod: 12,1 ml; lăţime totală pod: 9,0 ml; lăţime carosabil: 7,5 ml; lăţime trotuar: 1 × 1,0 ml.
Capacităţi fizice:
- rampă de acces mal stâng: 154 mp; sistem rutier pod şi rampe de acces: 245 mp; trotuare pietoni rampe de acces, mal stâng: 93,0 mp; supratraversare reţea apă PE110, PN10, suporţi, izolaţii – 48 ml; racord energie electrică reţea de iluminat stradal: 51 ml; stâlpi de iluminat (8 m) şi corpuri LED (250 W), tablou comandă: 4 buc.; guri de scurgere DN400, cu depozit de nisip – 2 buc.
Pasarelă pietonală
Se vor proiecta şi executa blocuri de fundare şi cuzineţi din beton armat pentru amplasarea pasarelei metalice. Pasarela se va executa cu grinzi metalice longitudinale şi transversale din profile metalice zincate termic şi cale de circulaţie di elemente transversale din WPC (PVC), trafic intens. Lungime pasarelă de 15,54 m. Se va realiza şi branşamentul la reţeaua de iluminat public, tabloul de comandă şi cablarea corpurilor de iluminat. Se va asigura racordul sistemului de iluminat a pasarelei la cel de alimentare a iluminatului public existent în zonă.
Indicatori minimali, indicatori de performanţă:
- lungime pasarelă: 15,54 ml; lăţime totală pasarelă: 1,79 ml.
Capacităţi fizice:
- structură metalică zincată termic, L = 15,94 ml: 1 buc.; Deck WPC cale de circulaţie, inclusiv substructură suport: 26 mp; rampe de acces pasarelă asfaltate: 12 mp; corpuri de iluminat 10 W, tablou comandă: 14 buc.; racord energie electrică reţea de iluminat stradal: 43 ml; parapete protecţie pietoni: 32 ml.
Canalizare pluvială
Pentru colectarea şi descărcarea apelor pluviale se vor executa:
- şanţ de acostament pereat cu beton de ciment de 10 cm, pe o lungime de 182 ml, pe un strat de nisip pilonat de 4 cm, cu secţiune trapezoidală şi adâncime de min. 27 cm;
- rigole carosabile cu secţiune dreptunghiulară din beton şi plăcuţe armate – 170,9 ml, la intersecţii se vor adopta rigole cu fantă longitudinală tip RGP – 9,6 ml. Se vor executa Cameră DN600 cu stavilă inox/clapetă, inclusiv tub – 1 buc.; Cameră DN500 cu clapetă, inclusiv tub – 1 buc.; Cameră DN400 cu clapetă, inclusiv tub – 2 buc.