Lucrările de reparaţii necesare a se realiza pentru punerea în siguranţa a traficului rutier ce traversează podul:
a) Suprastructură:
- demolarea completă a consolelor de trotuar existente şi a căii pe pod;
- reparaţii cu betoane speciale a grinzilor în zonele unde stratul de acoperire a fost compromis şi pasivizarea armăturii dezgolite;
- executarea unei plăci de suprabetonare cu consolele aferente şi asigurarea unei căi d...
Lucrările de reparaţii necesare a se realiza pentru punerea în siguranţa a traficului rutier ce traversează podul:
a) Suprastructură:
- demolarea completă a consolelor de trotuar existente şi a căii pe pod;
- reparaţii cu betoane speciale a grinzilor în zonele unde stratul de acoperire a fost compromis şi pasivizarea armăturii dezgolite;
- executarea unei plăci de suprabetonare cu consolele aferente şi asigurarea unei căi de 3,50m pe pod;
- se va executa hidroizolaţia pe pod cu strat de protecţie;
- se va realiza calea pe pod şi se vor monta dispozitive de acoperire a rosturilor conform planşei de detaliu;
- se va monta parapetul metalic pietonal;
- se va realiza calea pe pod din beton de ciment -12cm;
- se va realiza protecţia anticorozivă a betoanelor din suprastructura în contact cu aerul.
b) Infrastructură;
La infrastructură se vor realiza doar operaţii de reparare locală după cum urmează:
- se vor face reparaţii locale cu betoane speciale în zonele unde există beton degradat, exfoliat şi se văd barele de armătură;
- se va aplica protecţia anticorozivă pe suprafeţe în contact cu aerul ale elevaţiilor infrastructurilor;
C) Albie:
Din informaţiile culese de la localnici şi de la personalul primăria Slatina, pe sub pod treceau utilaje care trageau buştenii – înâlţimea liberă sub pod era de 3,00 – 3,50m. Datorită lipsei lucrărilor de întreţinere şi curăţare a albiei, în decursul anilor s-au depus aluviuni care au ridicat fundul albiei în zona podului şi au diminuat secţiunea de surgere pe sub pod. Pentru a asigura scurgerea apei pe sub pod al debitului Q1% sunt necesare lucrări de curăţare şi decolmatare a albiei în zona podului.
În prezent aria de scurgere a apei pe sub pod este de aprox. 40mp (2 deschideri x13,30m x 1,50m). Panta actuală a albiei în zona podului este de 1,13%, o diferenţa de nivel de 1,40m (cota amonte 533,91 – cota aval 532,51), pe lungimea de 123,50m.
Conform studiului hidrologic cu nr. 549 din 14.01.2021 intocmit de catre Administraţia Naţională Apele Române - Administratia Bazinala de Apa Siret, Serviciul Prognoze Bazinale, Hidrologie, Hidrogeologie rezulta urmatoarele date:
- Coordonate stereo 70: X(NORD) = 658794, Y (EST) = 570271;
- Suprafata bazinului hidrografic: raul Suha Mică - F= 69,0 kmp;
- Altitudinea medie a bazinului hidrografic (Hm) = 780 m
- Debite maxime cu diferite probabilităţi de depăşire:
Qmax 1% = 190 m3/s;
Qmax 2% = 150 m3/s;
Qmax 5% = 103 m3/s;
Qmax 10% = 70,3 m3/s;
Pentru derterminarea debitelor maxime su diferite probabilităţi de depăşire au fost prelucrate statistic datele de monitorizare îndelungată de la staţii hidrometrice din bazinul reprezentativ Suha şi s-au valorificat corecţiile şi relaţiile de sinteză valabile în zonă.
Valorile debitelor maxime nu includ sporul de siguranta si se refera la regimul natural de scurgere:
Rezulta:
Q1% = 1,2 x 190 = 228 m3/sec.
Q2% = 1,2 x 150 = 180 m3/sec.
Q5% = 1,2 x 103 = 133,6 m3/sec.
Q10% = 1,2 x 70,3 = 84,4 m3/sec.