Obiectul contractului il reprezinta executia lucrarilor de reabilitare a drumului comunal DC 48 B , drum comunal ce se afla localizat în extravilanul şi intravilanul satelor Romos si Romosel.
Sub acţiunea traficului, a factorilor climaterici şi în urma executiei lucrarilor de alimentare cu apa şi canalizare în satele Romos şi Romosel finalizate în anul 2015, stratul de asfalt al drumului s-a degradat ceea ce impune reabi...
Obiectul contractului il reprezinta executia lucrarilor de reabilitare a drumului comunal DC 48 B , drum comunal ce se afla localizat în extravilanul şi intravilanul satelor Romos si Romosel.
Sub acţiunea traficului, a factorilor climaterici şi în urma executiei lucrarilor de alimentare cu apa şi canalizare în satele Romos şi Romosel finalizate în anul 2015, stratul de asfalt al drumului s-a degradat ceea ce impune reabilitarea acestuia. Datorită starii necorespunzatoare a dispozitivelor de scurgere a apelor şi a acostamentelor, evacuarea apelor meteorice nu se face la timp, astfel ca este favorizata formarea gropilor, contribuind la degradarea drumului.
În urma realizarii investitiei se vor realiza imbracaminti rutiere moderne şi se va realiza scurgerea apelor în mod optim.
Obiectivul de investitie are ca scop: reabilitarea drumului comunal DC 48 B, asigurarea continuitatii scurgerii apelor de suprafaţa prin rigole, santuri din beton sau din pământ şi rigole carosabile precum şi amenajarea de accese la proprietăţi (podete) conform PT pe drumul comunal ce face legătura DN7- halta Geoagiu spre Cugir prin sat Romos şi Romosel, limita judet Alba apartinator comunei Romos, judetul Hunedoara , investitie ce va avea un impact pozitiv.
Prin acest proiect se doreşte modernizarea drumului comunal DC48B apartinand comunei Romos, in lungimea totală de 12.065,74 m.
Lucrările proiectate se încadrează în categoria de importanţă C-NORMALĂ şi clasa de importanţa III.
Traseul drumului comunal, in situaţia proiectata, urmăreşte traseul existent, aliniamentele fiind racordate între ele cu arce de cerc a căror raze sunt conform normativelor în vigoare, asigurând viteza de proiectare de 25 km/h.
În profil longitudinal declivitatea minima utilizata este de 0,10 % iar declivitatea maxima va fi de 11,30 % (maxim de 11,30 % numai pe o lungime de 150,00 m).
În profil transversal drumul comunal va avea o pantă unică sau in acoperiş de 2.50 % şi lăţimea părţii carosabile cuprinsa intre 6,00 m si respectiv 4,00 m cu acostamente pe ambele părţi cu lăţimea de 0,50 m. Panta acostamentelor va fi de 4,00 % şi se vor realiza din piatra sparta.
Structura rutiera proiectata pentru reabilitarea totală a drumului communal DC48B este constituita din:
• 4 cm strat de uzura din beton asfaltic BA 16;
• 6 cm strat de legătură din BAD22.4
• 4 cm frezare sistem rutier existent
Casete – burdusiri
• 4 cm strat de uzura din beton asfaltic BA 16;
• 6 cm strat de legătură din BAD22.4
• 15 cm strat de piatră spartă
• 30 cm strat de balast
Asigurarea continuităţii scurgerii apelor de suprafaţă se realizează prin rigole, şanţuri din beton sau din pamant si rigole carosabile.
Scurgerea apelor pluviale din zona drumului comunal si deasemenea din şanţuri si rigole se va realiza prin podeţe tubulare corugate noi cu diametrul de 600 mm si prin podeţe cu prefabricate tip P2.
Pentru a asigura planeitatea corespunzătoare a părţii carosabile toate capacele de apa/canalizare existente se vor ridica la cotă.
Drumurile laterale se vor amenaja pe lungimi si latimi variabile (conform planurilor de situaţie si pieselor scrise).
Pentru proiectarea drumurilor laterale s-au propus următoarea structura:
Pe drumurile laterale cu structura rutiera existenta - asfalt
• 4 cm strat de uzură din BA 16;
• 6 cm strat de legătură BAD 22,4:
• structura rutiera existenta - se frezează 4 cm.
Materialul rezultat din frezarea structurii rutiere va fi transportat în locaţia indicată de beneficiar şi rămâne în proprietatea beneficiarului.
Pe drumurile laterale fara structura rutiera existenta, se vor consolida cu:
• 4 cm strat de uzură tip BA 16;
• 6 cm strat de legătură tip BAD 22,4;
• 15cm strat superior de fundaţie din piatră spartă împănată;
• 25 cm strat inferior de fundaţie din balast.
S-au prevăzut a fi amenajate 400 de accese pe o lăţime şi o lungime de 4.00 m cu următoarea structură rutieră:
• 6 cm strat de uzură din beton asfaltic tip BA 16;
• 15 cm strat superior de fundaţie din piatră spartă împănată;
• 15 cm strat inferior de fundaţie din balast.
Pe tronsonul de drum km5+l 80-km5+520 (dreapta) peste podeţele existente se va realiza o placă de racord din beton C25/30 armat cu plasă sudată 10x10x6mm cu grosimea de 10 cm.
Pentru siguranţa în exploatare s-au prevăzut indicatoare de circulaţie.
După finalizarea lucrărilor se va executa marcajul rutier orizontal, astfel încât traficul să se desfăşoare în deplină siguranţă şi confort.
Durata contractului va fi de maxim 72 luni (12 luni execuţie lucrări + 60 luni perioada de garanţie) de la emiterea ordinului administrativ de începere a serviciilor, conditionată de constituirea garantiei de buna executie.
Maxim 12 luni executia lucrarilor (termen calculat de la ordinul de incepere a lucrarilor emis de catre beneficiar si pana la receptia la terminarea lucrarilor planificate, fara a se lua in calcul in acest termen eventualele perioade de suspendare a lucrarilor din conditii neimputabile executantului sau timpul alocat lucrărilor neprevăzute).
Valoarea estimată totală este: 14.731.737,24 lei defalcată astfel:
• 4.1 Constructii si instalatii – 14.701.455,24 lei;
• 5.1.2 Cheltuieli conexe organizarii santierului – 30.282 lei;
Durata de garanţie acordata lucrărilor va fi de minim 60 luni.