Caracteristicile tehnice ale obiectivului de investiţie sunt următoarele:
- Lungimea drumului: 12.834 m (12,834 km);
- Lăţimea părţii carosabile: variabilă, cu valori cuprinse între 2.75 m şi 5.50 m.
Prezenta investiţie constă în realizarea unor lucrări de reabilitare şi modernizare a unor drumuri de interes local amplasate în satele Ulmu şi Jugureanu, comuna Ulmu, judeţul Brăila. Prin realizarea obiectivului de investiţii ...
Caracteristicile tehnice ale obiectivului de investiţie sunt următoarele:
- Lungimea drumului: 12.834 m (12,834 km);
- Lăţimea părţii carosabile: variabilă, cu valori cuprinse între 2.75 m şi 5.50 m.
Prezenta investiţie constă în realizarea unor lucrări de reabilitare şi modernizare a unor drumuri de interes local amplasate în satele Ulmu şi Jugureanu, comuna Ulmu, judeţul Brăila. Prin realizarea obiectivului de investiţii se urmăreşte creşterea calităţii şi a siguranţei circulaţiei rutiere şi pietonale.
Soluţiile tehnice sunt adoptate în conformitate cu Documentatia DALI aprobata.
Categoria de importanţă a construcţiei: C (normală). Verificarea tehnică a proiectului se va realiza de către verificator de proiecte atestaţ, la următoarele domenii:
Lucrări de drumuri: A4.1, B2.1 ,D2.1.
Traseul drumurilor se desfăşoară în cadrul unui relief de altitudine medie, fiind alcătuit dintr-o succesiune de curbe şi aliniamente, acesta având o lungime totală de 12834 m (12,834 km)
Viteza de bază (proiectare) adoptată este de 50 km/h, redusă la 30 km/h datorita condiţiilor existente ale traseului.
Clasa tehnică a drumului este V, conform Ordinului MT nr. 1295/2017.
Traseul proiectat urmăreşte, în general, traseul existent cu realizarea corecţiilor care s-au impus datorită lărgirii platformei existente, respectiv prin adoptarea elementelor geometrice corespunzătoare adaptate la situaţia din teren.
Elementele geometrice ale curbelor au fost adoptate în conformitate cu prevederile STAS 863-85, cu raportare la situaţia reală din teren pentru evitarea lucrarilor costisitoare şi a exproprierilor.
Detaliile aferente sunt prezentate în planşele – Plan de situaţie (PS).
Pentru modernizarea străzilor existente s-a adoptat soluţia de execuţie a unui
sistem rutier modern nou, suplu, conform cu prevederile PD 177-2001 şi NP116-2004,
astfel:
- 4 cm strat de uzură BAPC 16 rul. 50/70;
- 6 cm strat de legatură BADPC 22.4 leg. 50/70;
- 20 cm strat superior de fundaţie din piatră spartă;
- 30 cm strat inferior de fundaţie din balast;
- 10 cm strat de formă balast.
Se va realiza racordarea structurii rutiere proiectate cu structura rutieră a
străzilor/drumurilor intersectate.
Pe străzile care au partea carosabilă cu lăţimea de 5.50 m (cu două benzi de
circulaţie), acostamentele vor avea lăţimi variabile, cuprinse între 0.25 m şi 0.25 m şi vor
fi alcătuite dintr-un strat de balast în grosime de 10 cm.
Pe străzile cu o singură bandă de circulaţie, cu lăţimea părţii carosabile de 2.75 m,
respectiv 4.00 m, acostamentele vor avea lăţimi variabile, cuprinse între 0.25 m şi 0.30 m
şi vor fi consolidate cu acelaşi sistem rutier adoptat pentru carosabil.
Structura rutieră se va realiza prin excavarea structurii existente şi realizarea unei
structuri noi pentru a nu afecta accesele la proprietăţi.
Detaliile aferente, împreună cu zonele de aplicare, cât şi cerinţele tehnice specifice
sunt prezentate în planşele – Profile transversale tip (PTT).