Podul de pe DC 192, peste râul Neajlov, satul Vadu Lat, comuna Bucsani, judetul Giurgiu, a fost afectat de inundatiile din lunile de toamna si iarna, fundatiile din beton ciclopian ale tuburilor au fost subspalate determinând instabilitatea de pozitie a structurii si în final s-a produs colapsul în deschiderile 1 si 2, acest lucru a dus la obturarea albiei râului Neajlov respectiv la riscul de a se produce inunda?ii în zona...
Podul de pe DC 192, peste râul Neajlov, satul Vadu Lat, comuna Bucsani, judetul Giurgiu, a fost afectat de inundatiile din lunile de toamna si iarna, fundatiile din beton ciclopian ale tuburilor au fost subspalate determinând instabilitatea de pozitie a structurii si în final s-a produs colapsul în deschiderile 1 si 2, acest lucru a dus la obturarea albiei râului Neajlov respectiv la riscul de a se produce inunda?ii în zona. Conform Expertizei Tehnice, elaborate de catre expertul tehnic atestat Dr.ing. Ionut Radu Racanel, rezulta ca din cauza degradarilor severe suferite de pod, fara a mai calcula punctajul conform normativului AND 522/2002 se poate concluziona ca podul se încadreaza în clasa IV, de stare tehnica – NESATISFACATOARE si este necesara înlocuirea podului existent. Avand in vedere faptul ca in prezent circulatia este inchisa, din cauza degradarilor podului existent, prin realizarea lucrarilor prevazute in prezentul proiect se va asigura o varianta provizorie de traseu in amonte si totodata demolarea podului existent si degajarea resturilor din albie, pentru eliminarea pericolului de inundatii in zona amonte. Aceasta varianta provizorie va avea un caracter temporar, urmand sa asigure atat circulatia localnicilor pana la realizarea unui pod nou cat si sa asigure trecerea de pe un mal pe altul. Pentru asigurarea scurgerii apelor, aceasta varianta provizorie va traversa un podet realizat din zece tuburi cu sectiunea de 2.00m, dimensionate ca sectiune de scurgere pentru un debit de 10%. Aceste tuburi se vor monta pe o umplutura compactata de balast iar la cepete se vor realiza zidarii din beton ciclopian pentru evitarea scurgerii balastului dintre tuburi. Ridicarea niveletei se va face prin montarea la partea superioara, peste tuburi, a unor elemente de beton armat tip L. Asigurarea stabilitatii elementelor prefabricate tip L se va face cu ajutorul unor tiranti metalici, din bare cu diametrul de minim 25mm. Avand in vedere solicitarile Beneficiarului, si tinand cont de traficul din aceasta zona, podetul provizoriu va asigura o singura banda de circulatie, cu circulatie alternativa pe cele doua sensuri si cu semnalizarea corespunzatoare, inclusiv pe timpul nop?ii. Pentru realizarea in siguranta a circulatiei rutiere, pe zona podetului a fost prevazut parapet directional de tip semigreu, ce va fi fixat de elementele de tip L. Pe pod ?i pe rampele acestuia, se vor realiza lucrari de semnalizare orizontala ?i verticala în conformitate cu prevederile SR 1848 -1÷7 cu acordul Poli?iei Rutiere. In conditiile in care ISC a solicitat degajarea resturilor podului vechi pana la data de 31.05.2017 se va efectua achizitia prin procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare“ Constructorii interesati de participare sunt invitati in data de 11.05.2017 ora 10.00 la sediul Primariei Bucsani pentru a efectua impreuna cu reprezentantii primariei si ai proiectantului la vizita pe teren.