DJ 561B se află într-o stare tehnică precara cu o capacitate portantă redusă, care nu permite desfăşurarea traficului în bune condiţii si la o viteză de deplasare conforma. Ca urmare, mobilitatea persoanelor, serviciilor şi bunurilor este redusă. Din cauza acestei situatii, se impune pe marea majoritate a kilometrilor analizati, refacerea integrala a imbracamintii asfaltice.
Pentru îndeplinirea dezideratelor de mai sus, se ...
DJ 561B se află într-o stare tehnică precara cu o capacitate portantă redusă, care nu permite desfăşurarea traficului în bune condiţii si la o viteză de deplasare conforma. Ca urmare, mobilitatea persoanelor, serviciilor şi bunurilor este redusă. Din cauza acestei situatii, se impune pe marea majoritate a kilometrilor analizati, refacerea integrala a imbracamintii asfaltice.
Pentru îndeplinirea dezideratelor de mai sus, se justifică necesitatea de îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie pe traseul drumului judeţean DJ 561B (Segarcea – Zaval) prin creşterea capacităţii portante, a vitezei de deplasare, creşterea siguranţei de circulaţie şi a drumului în exploatare.
Realizarea lucrarilor de executie pentru modernizarea drumului judeţean DJ 561B, se bazează pe nevoia de creştere a gradului de accesibilitate a zonelor rurale şi urbane situate în proximitatea reţelei TEN-T in zona transfrontalera, prin modernizarea drumurilor judeţene, fiind obtinuta finantarea necesara prin programul Interreg V-A Romania-Bulgaria.
În conformitate cu Legea 10/1995 privind calitatea în construcţii, una din obligaţiile investitorului (Unitatea Administrativ-Teritorială Judeţul Dolj), o reprezintă asigurarea supravegherii execuţiei corecte a lucrărilor, prin diriginţi de specialitate pe toată durata derulării contractului de lucrări. Dirigintele de şantier este unul din factorii importanţi care contribuie la realizarea lucrărilor cu respectarea cerinţelor de calitate şi încadrarea în valorile stabilite în contractul de execuţie. De asemenea, diriginţii de şantier vor ţine cont de toate obligaţiile şi răspunderile ce le revin, în conformitate cu legislaţia care guvernează domeniul de intervenţie al proiectului la data demarării lucrărilor.
Serviciile care trebuie prestate sunt următoarele, dar fără a se limita la acestea:
• Asistenţă tehnică pentru Beneficiar în administrarea contractul de lucrări – contractul de lucrări se va încheia conform modelului de contract de lucrări din HG nr. 1/2018.
• Monitorizarea şi supervizarea lucrărilor de construcţii conform prevederilor legislaţiei române în vigoare (Legea nr. 10/1995 privind Calitatea în Construcţii şi Ordinul MDRT nr. 1496/2011 privind Procedura de Autorizare a diriginţilor de şantier cu modificările şi completările ulterioare).
• Raportarea şi comunicarea cu Beneficiarul.