Achiziţia publică de “Servicii de administrare tehnică şi de întreţinere a incintelor şi a instalaţiilor ce aparţin clădirii în care îşi desfăşoară activitatea aparatul central al Institutului Naţional de Statistică şi a spaţiilor exterioare conexe" - cod CPV 50800000-3, pentru perioada aprilie – decembrie 2021 (9 luni), cu opţiunea de suplimentare, la nivelul maxim, a cantităţilor de servicii, condiţionată de existenţa re...
Achiziţia publică de “Servicii de administrare tehnică şi de întreţinere a incintelor şi a instalaţiilor ce aparţin clădirii în care îşi desfăşoară activitatea aparatul central al Institutului Naţional de Statistică şi a spaţiilor exterioare conexe" - cod CPV 50800000-3, pentru perioada aprilie – decembrie 2021 (9 luni), cu opţiunea de suplimentare, la nivelul maxim, a cantităţilor de servicii, condiţionată de existenţa resurselor financiare alocate cu această destinaţie, pentru o perioadă adăugată de încă 4 luni (în intervalul ianuarie - aprilie 2022), prin prelungirea contractului iniţial, în conformitate cu prevederile art. 165, alin. (1) din HG nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, sunt destinate aparatului central al Institutului Naţional de Statistică care îşi desfăşoară activitatea în clădirea "Sedii Ministere – Latura Nord" din B-dul Libertăţii nr. 16, sectorul 5, tronsoanele 7, 8 şi 9, dispuse pe 9 nivele cu suprafaţa utilă de 16.521 m.p., reprezentând spaţiile ce aparţin clădirii în care îşi desfăşoară activitatea Institutul Naţional de Statistică. Prestatorul va avea obligaţia de a efectua întreţinerea preventivă, predictivă şi corectivă a următoarelor tipuri instalaţii: 1) Instalaţie electrică de lumină şi de forţă; 2) Instalaţie de încălzire cu corpuri statice ; 3) Instalaţia sanitară, de apă rece, apă caldă menajeră ; 4) Instalaţia de colectare ape pluviale; 5) Instalaţia de canalizare interioară şi exterioară; 6) Instalaţii pentru combaterea incendiilor- hidranţi de incintă.Achiziţia se va realiza fără posibilitatea lotizării, date fiind specificaţiile tehnico-calitative ale serviciilor solicitate, scopului principal al achiziţiei publice fiind acela de a asigura condiţii de eficienţă economică, existând posibilitatea de a se crea premizele restrângerii concurenţei, deoarece achiziţii de valori estimative mici nu sunt atractive pentru mulţi operatori economici din domeniu, datorită nerentabilităţii acestora, existând posibilitatea nedepunerii niciunei oferte. Constrângerile şi limitările legale şi bugetare existente la nivelul autorităţii contractante permit gestionarea unui singur contract.Activităţile principale aferente serviciilor de administrare tehnică şi de întreţinere a incintelor şi a instalaţiilor ce aparţin clădirii în care îşi desfăşoară activitatea aparatul central al Institutului Naţional de Statistică şi a spaţiilor exterioare conexe, care vor constitui obligaţiile contractuale ale viitorului prestator constau în, fără a se limita la acestea: 1. Mentenanţa instalaţiilor ce include următoarele tipuri de operaţiuni: a) controlul şi verificarea tehnică (după caz, revizia tehnică) a instalaţiilor pentru asigurarea funcţionării în regim normal; b) operatiuni de înlocuire a unor elemente ale instalaţiilor care pot crea condiţii de apariţie a avariilor. 2. Mentenanţa stării tehnice a dotărilor clădirii şi, după caz, a accesoriilor acestora.Personalul alocat pentru efectuarea prestaţiei şi isi va asuma, în cadrul propunerii tehnice, obligaţia de a pune la dispoziţia beneficiarului INS următorul personal calificat / specializat sau, după caz, necalificat, pentru îndeplinirea viitorului contract: a) un electrician calificat – prezenţa sa va fi necesară permanent, în timpul programului de lucru, la sediul INS – aparat central, dar va fi posibil să efectueze, uneori, şi intervenţii în afara orelor de program, dacă se va ivi necesitatea; b) un tâmplar calificat, necesar pentru repararea / recondiţionarea tâmplăriei de lemn şi înlocuirea geamurilor sparte: intervenţile acestuia vor avea loc numai în cazul în care se va ivi necesitatea; c) un instalator sanitar calificat, cu instruire suplimentară în operaţiuni de instalaţii termice – prezenţa sa va fi necesară permanent, în timpul programului de lucru, la sediul INS – aparat central, dar va fi posibil să efectueze, uneori, şi intervenţii în afara orelor de program, dacă se va ivi necesitatea; d) un manipulant mobilier, tehnica de calcul, materiale etc. – prezenţa va fi necesară permanent, în timpul programului de lucru, la sediul INS – aparat central, dar va fi posibil ca acestea să efectueze, uneori, şi intervenţii în afara orelor de program, dacă se va ivi necesitatea. Activitatea tuturor membrilor personalului descris mai sus va fi coordonată de un responsabil al contractului, ce va fi expres desemnat de administratorul societătii prestatoare şi care va avea obligaţia de a păstra, permanent, legătura cu compartimentul de specialitate al beneficiarului INS, pe toată perioada derulării prestaţiei, aducând, la cunoştinţa acestuia, orice malfuncţie în modul de comportare a instalaţiilor sau a dotărilor, orice reparaţie necesar a fi efectuată, ca şi orice avarie declanşată. Părţile componente şi / sau piesele de schimb şi / sau accesoriile ce se vor achiziţiona pentru îndeplinirea contractului Ofertanţii trebuind să stabilească cantităţile lunare de consumabile necesare, pe tipuri de instalaţii şi servicii, şi să menţină un stoc de astfel de consumabile (ex.: becuri, tuburi fluorescente, întrerupătoare, disjunctoare, yale, contactoare, relee, prize, filtre, robineţi etc.), pe fiecare instalaţie şi activitate prestată.Autoritatea contractantă a estimat că valoarea lunară a părţilor componente şi / sau a pieselor de schimb şi / sau a accesoriilor uzuale ce se vor achiziţiona pentru prestarea serviciilor din prezentul caiet de sarcini va reprezenta suma fixă de 3.000 lei fără TVA, la care se va adăuga cota TVA de 19%. Autoritatea contractantă a estimat că valoarea lunară a părţilor componente şi / sau a pieselor de schimb şi / sau a accesoriilor uzuale ce se vor achiziţiona pentru prestarea serviciilor din prezentul caiet de sarcini va reprezenta suma fixă de 3.000 lei fără TVA, la care se va adăuga cota TVA de 19%. Această sumă fixă va reprezenta o “altă sumă necesară pentru implementare" în conformitate cu prevederile art.13, alin.(1) al Instructiunii nr. 1/2021 a presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, privind derularea şi modificarea contractului de achiziţie publică/contractului de achiziţie sectorială/acordului-cadru. Din suma fixă de 3,000.00 lei fără TVA fără TVA, lunar, se va aloca doar suma doar 2.800 lei/lună pentru materialele necesare pentru spaţiilor de birouri/holuri/grupuri sanitare etc. Diferenţa de 200 lei/lună, reprezintă “rezervă de implementare", în conformitate cu art.13 alin.(3) Instructiunii nr. 1/2021 a presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, privind derularea şi modificarea contractului de achiziţie publică/contractului de achiziţie sectorială/acordului-cadru, putând fi utilizată doar pentru prestarea serviciilor pentru spaţiile din incinta INS care sunt supuse închirierii, doar cu aprobarea expresă a achizitorului INS. Dacă achizitorul nu va solicita în scris pretatorului un necesar de materiale pentru spaţiile supuse închirierii, suma de 200 lei/lună, nu va fi folosita în alte scopuri. Din considerentele de mai sus, autoritatea contractantă INS, îşi exprimă opţiunea de a putea modifica contractul de achiziţie publică de servicii, pe perioada de implementare a acestuia, în temeiul prevederiler art. 221, alin. (1), lit.a) si alin.(2) din Legea 98/2016 privind achiziţiile publice, coroborat cu cele ale art.164 alin.(2), alin.(5) si alin(7) din HG 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificarile si completarile ulterioare şi în conformitate cu art.13, al Instructiunii nr. 1/2021 a presedintelui Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice, privind derularea şi modificarea contractului de achiziţie publică/contractului de achiziţie sectorială/acordului-cadru, cu modificările si completarile ulterioare.