Documentaţia care stă la baza prezentului Caiet de sarcini este Proiectul Tehnic nr. 5195/2021 - "Reabilitarea căii de acces str.Feroviarului – str.Dealu Mare pentru extinderea transportului public", întocmit de către S.C. TRISKELE S.R.L., str. Mureş, nr. 52, Timişoara, CUI: RO7951755.În prezenta documentaţie sunt cuprinse un număr de 7 străzi, şi au o lungime totală de 2265,26 m, acestea asigurând deplasarea localnicilor ...
Documentaţia care stă la baza prezentului Caiet de sarcini este Proiectul Tehnic nr. 5195/2021 - "Reabilitarea căii de acces str.Feroviarului – str.Dealu Mare pentru extinderea transportului public", întocmit de către S.C. TRISKELE S.R.L., str. Mureş, nr. 52, Timişoara, CUI: RO7951755.În prezenta documentaţie sunt cuprinse un număr de 7 străzi, şi au o lungime totală de 2265,26 m, acestea asigurând deplasarea localnicilor şi a mijloacelor auto în interiorul localităţii cât şi conectivitatea cu cartierele limitrofe. În plan şi profil longitudinal s-a urmărit proiectarea unor elemente geometrice corespunzătoare unei viteze de proiectare de 25 km/h, cu păstrarea traseelor existente.Viteza de circulaţie suferă restricţii în zona curbelor, datorită faptului că proiectantul păstrează traseul existent.Elemente geometrice în profil longitudinalÎn profil longitudinal, linia roşie s-a proiectat cu respectarea prevederilor ORDIN 1296/2017 Norme tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor. Principalele criterii luate în considerare la proiectarea liniei roşii sunt: • asigurarea unor elemente geometrice în profil longitudinal corespunzătoare unei viteze de proiectare de 25 km/h; • evitarea volumelor mari de terasamente; • respectarea punctelor de cote obligate (intersecţii cu străzi laterale, accese pe proprietete).Linia roşie este alcătuită din rampe, pante ce prezintă discontinuităţi în punctele de schimbare a declivităţilor care pot fi mai mult sau mai puţin accentuate, în funcţie de valoarea declivităţilor adiacente şi valoarea lor. Linia roşie se caracterizează prin valori ale declivităţilor care sunt variabile pe tronsoanele analizate. Racordările verticale au fost proiectate pentru valori ale lui m >= 0,5. Racordările în plan vertical pot fi convexe, la care centrul curbei de racordare se găseşte sub nivelul racordării şi concave, la care centrul curbei de racordare se află deasupra curbei de racordare. Declivităţile străzilor investigate sunt materializate în planşele cu profil longitudinal. Între declivităţi s-au introdus racordări verticale pentru m > 0,5 %.Elemente în profil transversalElementele geometrice ale străzilor în profil transversal sunt următoarele: • pe str. Ştefan cel Mare (stradă de categoria a III-a):- lăţime carosabil6,00 m;- trotuar (variabil, stânga/dreapta) 1,66...3,65 - 1,33...1,70 m;- panta transversală a părţii carosabile (în acoperiş)2,5 %;- panta transversală a trotuarelor (spre carosabil)1,5 %. • pe str. Dealu Mare (stradă de categoria a IV-a, pietonal accidental carosabil):- lăţime carosabil3,00/3,50 m;- trotuar (variabil, stânga/dreapta) 0,60...4,86 – 0,40...1,70 m;- panta transversală a părţii carosabile (spre rigola carosabilă)2,5 %;- panta transversală a trotuarelor (spre rigolă)1,5...3 %. • pe str. Nicolaus Lenau (stradă de categoria a III-a,):- lăţime carosabil5,50 m;- trotuar (stânga) 1,00 m;- panta transversală a părţii carosabile (spre trotuar)2,5 %;- panta transversală a trotuarelor (spre carosabil)1,5 %. • pe str. Vârfului (stradă de categoria a IV-a):- lăţime carosabil4,50 m;- trotuar (dreapta) 1,50 m;- zonă verde (stînga/dreapta)0,92....3,12 m;- panta transversală a părţii carosabile (spre rigola carosabilă)2,5 %;- panta transversală a trotuarelor (spre carosabil)1,5 %. • pe str. Badea Cârţan (stradă de categoria a IV-a, pietonal accidental carosabil):- lăţime carosabil3,00 m;- trotuar (variabil, stânga/dreapta) 0,75...1,07 – 1,18...3,47 m;- panta transversală a părţii carosabile (spre rigola carosabilă)2,5 %;- panta transversală a trotuarelor (spre rigolă)1,5...4 %. • pe str. Feroviarului (stradă de categoria a IV-a, pietonal accidental carosabil):- lăţime carosabil3,50 m (min. 3,38 m);- trotuar (variabil, stânga) 0,00...3,69 m;- panta transversală a părţii carosabile (în acoperiş)2,5 %;- panta transversală a trotuarelor (spre carosabil)1,5%. • pe str. Oituz (stradă de categoria a III-a,):- lăţime carosabil8,75 m;- trotuar (stânga/dreapta) 3,11...3,61 - 2,10...2,30 m;- panta transversală a părţii carosabile (în acoperiş)2,5 %;- panta transversală a trotuarelor (spre carosabil)1,5 %.Elementele în profil transversal sunt prezentate în planşele de detaliu cu profiluri transversale tip specific străzilor.Structura rutierăPentru reabilitarea străzilor din localitatea Reşiţa s-au proiectat următoarele structuri rutiere: • Pe străzile Ştefan cel Mare, Dealu Mare, N. Lenau, Vârfului, Badea Cârţan:- 8 cm pavaj din dale de beton vibropresat autoblocant;- 3 cm nisip pilonat;- 20 cm strat superior de fundaţie din zgură 0...63;- 20 cm strat inferior de fundaţie din zgură 63...125;- 10 cm strat de formă din zgură 0...4. • Pe străzile Feroviarului şi Oituz:- 4 cm strat de uzură BA rul 50/70;- 5 cm strat de legătură BAD 22,4 leg 50/70. • Trotuarele pe străzile Dealu Mare, Badea Cârţan şi Feroviarului vor avea structura:- 8 cm pavaj din dale de beton vibropresat autoblocant;- 3 cm nisip pilonat;- 20 cm strat superior de fundaţie din zgură 0...63;- 20 cm strat inferior de fundaţie din zgură 63...125;- 10 cm strat de formă din zgură 0...4. • Trotuarele pe străzile N. Lenau, Vârfului, Feroviarului si Oituz vor avea structura:- 8 cm pavaj din dale de beton vibropresat autoblocant;- 3 cm nisip pilonat;- 15 cm strat superior de fundaţie din zgură 0...63;- 10 cm strat de formă din zgură 0...4. • Trotuarele pe strada Stefan cel Mare vor avea structura:- 8 cm pavaj din dale de beton vibropresat autoblocant;- 3 cm nisip pilonat;- 15 cm strat superior de fundaţie din zgură 0...63 (pe zonele cu cedari); • Accesele pe toate străzile studiate vor avea structura:- 8 cm pavaj din dale de beton vibropresat autoblocant;- 3 cm nisip pilonat;- 20 cm strat superior de fundaţie din zgură 0...63;- 20 cm strat inferior de fundaţie din zgură 63...125;- 10 cm strat de formă din zgură 0...4.Carosabilul se va încadra cu borduri cu înălţime liberă, din beton 20x25 cm aşezate pe o fundaţie din beton C25/30(B400) de 15x30cm. Trotuarele vor fi delimitate spre zonele verzi cu borduri din beton de 10x15 cm aşezate pe o fundaţie din beton de ciment C25/30(B400) de 10x20 cm. Pe străzile Dealu Mare, N. Lenau, Vârfului se vor monta borduri la nivelul carosabilului de 20x25 cm (transversal la distanţe din 20 în 20 m conform secţiunii A-A din planşa de detalii), aşezate pe o fundaţie de 55x10 cm din beton de ciment C25x30(B400)Scurgerea apelorScurgerea apelor de suprafaţă de pe platforma străzilor se va realiza prin intermediul pantelor transversale şi longitudinale prin sistem centraliazat de colectare şi este tratat în Obiectul 4, Lucrări edilitare. AcceseAccesele la proprietăţi vor fi amenajate pe străzile Stefan cel Mare, Vârfurile şi Oituz cu o structură rutieră alcătuită din:- 8 cm pavaj din dale de beton vibropresat autoblocant;- 3 cm nisip pilonat;- 20 cm strat superior de fundaţie din zgură 0...63;- 20 cm strat inferior de fundaţie din zgură 63...125;- 10 cm strat de formă din zgură 0...4.Lucrări la zidurile de sprijinPe strada Ştefan cel Mare zid de sprijin existent de la km 0+255,42 la km 0+274,11 (pe partea stângă) care continua pe strada Dealu Mare de la km 0+000 la km 0+114,16 (pe partea dreaptă, tronson 1). Pe strada Dealu Mare se află tronson 2 de zid de sprijin cuprins între km 0+161,54 la km 0+195,54 şi tronsonul 3 cuprins între km 0+215,28 la km 0+259,47. În conformitate cu expertiza tehnică întocmit de dr. ing. Ioan Petru Boldureanu în ianuarie 2020, au fost adoptate urmîtoarele soluţii: • Pentru tronsonul 1 (str. Ştefan cel Mare şi parţial str. Dealu Mare) în lungime de 132,85 m am prevăzut lucrări de reparaţii prin buciardarea suprafeţei expuse la intemperii a zidului şi tencuirea acesteia cu mortar de ciment; • Pentru tronsonul 2 şi tronsonul 3 (str. Dealu Mare) în lungime de 34 m şi 44,19 m am prevăzut cămăşuire din beton armat cu o grosime de 20 cm ancorată cu cupoane din oţel beton fixate în zidăria de piatră.Lucrări privind siguranţa circulaţieiÎn vederea reglementării circulaţiei şi asigurării siguranţei în trafic, pe străzile proiectate s-au prevăzut marcaje longitudinale laterale şi 43 de indicatoare de circulaţie conform SR 1848-1:2011 amplasate conform planului de situaţie proiectat. Pe strada N.Lenau (pe partea stanga) se va monta parapete pietonal la limita exterioara dreapta a trotuarului.