Comuna Ciofrângeni se află la marginea vestică a judeţului Argeş, la limita cu judeţul Vâlcea, pe malurile Topologului. Este străbătută de şoseaua naţională DN73C, care leagă Curtea de Argeş de Râmnicu Vâlcea. La Ciofrângeni începe o porţiune comună a acestui drum cu şoseaua judeţeană DJ678A, care duce spre sud la Poienarii de Argeş şi mai departe în judeţul Vâlcea la Milcoiu (unde se intersectează cu DN7), Nicolae Bălcesc...
Comuna Ciofrângeni se află la marginea vestică a judeţului Argeş, la limita cu judeţul Vâlcea, pe malurile Topologului. Este străbătută de şoseaua naţională DN73C, care leagă Curtea de Argeş de Râmnicu Vâlcea. La Ciofrângeni începe o porţiune comună a acestui drum cu şoseaua judeţeană DJ678A, care duce spre sud la Poienarii de Argeş şi mai departe în judeţul Vâlcea la Milcoiu (unde se intersectează cu DN7), Nicolae Bălcescu şi Galicea şi spre nord, de la Tigveni la Cepari şi Şuici. La Lacurile, din DJ678A se ramifică şoseaua judeţeană DJ704F, care duce spre est la Băiculeşti (unde se termină în DN7C).
Lucrările ce fac obiectul prezentei documentaţii sunt amplasate în Comuna Ciofrângeni, judeţul Argeş pe amplasamentul actual al drumurilor / străzilor existente. Drumurile şi străzile comunale au o lungime de 10.104 m şi deservesc cetăţenii comunei Ciofrângeni în vederea accesului la proprietăţi şi locuinţe precum şi la reţeaua de drumuri naţionale (DN73C) şi drumuri judeţene (DJ678A) care străbat comuna.
Drumurile propuse prin proiect reprezintă rute de trafic de penetraţie în Comuna Ciofrângeni, către toate satele componente, obiective economice, sociale, de învăţământ, administrative şi turistice.
Starea precară a acestor drumuri creează probleme deosebite legate de asigurarea unui acces permanent al locuitorilor din aceste zone, al maşinilor agricole şi a mijloacelor de transport.
În prezent, starea tehnică a drumurilor este necorespunzătoare. Şanţurile nu există, sau acolo unde se află sunt neîntreţinute, favorizând pe alocuri băltiri sau scurgerea apelor pe carosabil, dând un aspect neplăcut, de disconfort pentru zonele respective.
Drumurile studiate sunt pietruite, cu pietruire efectuată în diferite perioade, cu materiale diferite: nisip, pietriş, balast, balast în amestec cu pământ, având o grosime variabilă a pietruirii, pe unele tronsoane având o compactare insuficientă, ravenate de apele pluviale, iar pe altele, o pietruire bine compactată. Străzile asfaltate au stratul de binder într-o stare bună şi necesită închiderea de urgenţă cu un strat de uzură.
Drumurile pietruite sunt neamenajate, fără şanţuri amenajate, de aceea pe timpul rece sau umed sunt greu practicabile. Ele prezintă făgaşe, gropi, denivelări cauzate atât de staţionarea apelor pluviale pe partea carosabilă şi o descărcare necorespunzătoare la emisari, cât şi de acţiunea traficului în timp. Gradul avansat de degradare a suprafeţelor de rulare are drept consecinţă: viteze de circulaţie reduse, pericole de accidente, creşterea gradului de poluare, precum şi disconfort în nivelul de trai al popilaţiei. Aprecierea cantitativă a degradărilor se efectuează prin luarea în considerare a tuturor degradărilor întâlnite pe sectoarele analizate.
Pentru aducerea drumurilor la parametrii tehnici care să ofere condiţii optime de siguranţă şi confort rutier, proiectul prevede:
- executarea de lucrări de modernizare;
- executarea de lucrări de colectare şi evacuare a apelor meteorice din zona drumurilor;
- lucrări de siguranţă a circulaţiei.
Valoarea estimată = 11.715.437,19 lei, fără TVA, din care pe capitole bugetare:
- 4.1 Construcţii şi instalaţii = 11.678.937,19 lei, fără TVA.
- 5.1 Lucrări de construcţii aferente organizării de şantier = 36.500,00 lei, fără TVA.
Numar zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor: 12.
Autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificare/ informatii suplimentare, adresate de catre operatorii economici, cu 6 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor.