Piaţa Unirii constituie nodul rutier cel mai aglomerat din Bucureşti, fiind punctul de legătură a 5 artere majore de pe axele principale ale oraşului: Splaiul Independenţei (Unirii), bd. Unirii, bd. Corneliu Coposu, bd. I.C.Brătianu şi bd. Dimitrie Cantemir.
Fluxurile de trafic de pe aceste artere se concentrează în această zonă, constatându-se deseori depăşiri ale capacităţii de circulaţie ale arterelor din piaţă, formând...
Piaţa Unirii constituie nodul rutier cel mai aglomerat din Bucureşti, fiind punctul de legătură a 5 artere majore de pe axele principale ale oraşului: Splaiul Independenţei (Unirii), bd. Unirii, bd. Corneliu Coposu, bd. I.C.Brătianu şi bd. Dimitrie Cantemir.
Fluxurile de trafic de pe aceste artere se concentrează în această zonă, constatându-se deseori depăşiri ale capacităţii de circulaţie ale arterelor din piaţă, formându-se ambuteiaje.
Totodată, Piaţa Unirii reprezintă cea mai importantă zonă, atât de destinaţie, cât si de transfer de călători de transport public, fiind tranzitată de 8 linii de autobuz, 3 de tramvai si 2 de metrou. În plus, zona reprezintă capătul central al tuturor liniilor de transport public de noapte.
Din cauza ambuteiajelor frecvente, apar întârzieri în orele de circulaţie ale mijloacelor de transport public, cu implicaţii negative asupra mobilitătii.
Pentru corectarea acestor aspecte negative, se propune realizarea unor modificări geometrice ale arterelor din Piaţa Unirii în scopul creşterii capacităţii de circulaţie şi creării de benzi dedicate transportului public de suprafaţă.
Mai precis, se propune reducerea dimensiunii unor trotuare cu flux pietonal scăzut, cu unele reconfigurări care vor genera suprafeţe noi de spaţiu verde. Suprafeţele de carosabil nou rezultate vor permite relocarea benzilor de circulaţie, astfel încât să fie posibilă realizarea de benzi dedicate transportului public de suprafaţă şi prioritizarea acestuia la semafor. Totodată, se propune semaforizarea intersecţiei de la terminalul de tramvai din zona aleii Mitropoliei, care, în prezent, din cauza trecerilor de pietoni necontrolate, creează aglomerări de trafic.