Descriere: STRATEGIE DE COMUNICARE 1. Efectuarea unui sondaj privind perceptia publica, a justitiabililor si a profesionistilor din domeniul juridic asupra sistemului judiciar/actului de justitie si analiza cauzelor nivelului de perceptie pe cele trei paliere, precum si analiza principalelor surse de informare/canale de comunicare care genereaza perceptia; Esantion: Institutii: 198 instante si parchete: 42 judecatorii din r...
Descriere: STRATEGIE DE COMUNICARE 1. Efectuarea unui sondaj privind perceptia publica, a justitiabililor si a profesionistilor din domeniul juridic asupra sistemului judiciar/actului de justitie si analiza cauzelor nivelului de perceptie pe cele trei paliere, precum si analiza principalelor surse de informare/canale de comunicare care genereaza perceptia; Esantion: Institutii: 198 instante si parchete: 42 judecatorii din resedinta de judet/42 tribunale si 15 curti de apel x 2 (parchetele de pe langa aceste instante); Grup ?inta: 6000 persoane: (1)persoane care nu au avut contact cu sistemul si (2) justi?iabili; 6000 profesioni?ti din domeniul juridic (magistra?i, grefieri, avoca?i, executori, exper?i judiciari etc.) Metodologie: Utilizarea mai multor instrumente de lucru: chestionar on-line, interviuri face to face; abordare stratificata - diferen?iat pe categorii de vârsta, sex, rural/urban, ora?e mici/ora?e mari etc.; Durata: maxim 6 luni 2. Analiza modalita?ii ?i mijloacelor de comunicare publica actuale la nivelul sistemului judiciar (cine, ce atribu?ii are, cum procedeaza - ce mijloace ?i canale utilizeaza, ce nivel de pregatirea are în domeniu) inclusiv a Ghidului privind rela?ia sistemului judiciar cu mass-media în vederea fundamentarii unei noi strategii de comunicare Grup ?inta: compartimentele de rela?ii cu publicul/registratura/arhiva/grefier/purtator de cuvânt/ la nivelul sistemului judiciar/ minim curti de apel si tribunale/eventual esantionat in functie de marime si zone geografice Metodologie: Utilizarea mai multor instrumente de lucru: chestionar on-line, interviuri face to face; Durata: maxim 3 luni 3. Elaborarea unei strategii de comunicare unitara la nivel de sistem, elaborarea unui plan de masuri de interven?ie coerenta ?i adaptat diverselor grupuri ?inta în vederea cre?terii încrederii publice în justi?ie, precum ?i a unei metodologii de monitorizarea a nivelului de percep?ie ?i a cauzelor care îl genereaza: - Strategia trebuie sa asigure schimbarea abordarii reactive din prezent ?i crearea unei imagini intensive de tip ”pull”, care presupune si legalitatea comunicarii, si posibilitatea urmaririi activitatii, cunoasterea modului de func?ionare si a principalelor decizii, mergând pâna la tematizarea informatiei si formarea opiniei publice. - Strategia de comunicare trebuie sa aiba o abordare mai ampla care sa vizeze si ceilalti actori din sistemul judiciar, urmând sa contina atât o parte general aplicabila sistemului judiciar cât si sectiuni adaptate fiecarei institutii; - Strategia de comunicare trebuie sa vizeze cel pu?in doua paliere - comunicarea institu?iilor centrale (CSM/MJ/MP) în exterior (sistem judiciar, executiv, legislativ, public, celelalte profesii juridice, alte institu?ii de ex. Curtea Constitu?ionala, Institutul Na?ional al Magistraturii, ?coala Na?ionala de Grefieri ?i Inspec?ia Judiciara) ?i comunicare sistemului judiciar cu publicul ?i celelalte profesii juridice; - Strategia trebuie sa ofere solu?ii de branding/manual de identitate vizuala ?i crisis book adaptate pentru institu?iile centrale ?i sistemul judiciar; - Strategia trebuie sa ofere un plan de masuri pe termen scurt/mediu ?i lung, adaptat grupurilor ?inta, în vederea consolidarii institu?iilor centrale ?i a sistemului judiciar, precum ?i o metodologie ?i mijloace de monitorizare a efectului masurilor propuse; - În baza analizei efectuate cu privire la modalitatea de comunicare actuala, Strategia trebuie sa propuna dezvoltarea ?i uniformizarea mijloacelor/canalelor de comunicare dinspre sistemul judiciar catre public, recomandari pentru elaborarea brosurilor/spoturilor audio-video de informare cu privire la sistemul judiciar/institutii de drept, campania media 4. Asigurare de lectori/moderatori pentru organizarea a: 3 ateliere de lucru de 2 zile in vedere dezbaterii strategiei; 1 conferinta de 1 zi pentru prezentarea strategiei de comunicare, 36 cursuri formare profesionala de 2 zile în domeniul comunicarii, inclusiv diseminare Strategiei. 5. dezvoltarea ?i opera?ionalizarea unui modul de instruire în sistem on-line (e-learning) în domeniul comunicarii CAMPANIE MEDIA 6. elaborarea unor spoturi de informare si difuzarea în mediul audiovizual (minim 3 solo spot; durata 30 de secunde; minim 2 valuri a cate 30 de zile; minim 500-600 difuzari per val; difuzare in prime time 70%; difuzare la radio si televiziune cu acoperire nationala si rating/audienta in top 3 la categoria 18+) specializate pe minim 3 paliere specifice (informare publica corecta/consolidare imagine institu?ionala/sistem judiciar); 7. Realizarea unor documentare/interviuri cu judecatori ?i procurori cu privire la valorile profesiei, dilemele morale, via?a profesionala, via?a de zi cu zi, precum ?i alte teme de interes - minim 3 documentare/1 ora. 8. Dezvoltarea prezen?ei sistemului judiciar în cadrul spa?iului/platformelor social media: intensificarea/sponsorizarea mesajelor importante în mediul online (Facebook, Witter, Linkedin); 9. Elaborarea unor materiale audio - video privind serviciile furnizate de instan?e/parchete - clipuri informative care vor fi difuzate pe sistemul de afi?aj informativ din zonele accesibile publicului la nivel de instan?e - 6 clipuri (4 clipuri de 60 de secunde fiecare cu informa?ii privind serviciile furnizate de instan?e (despre arhiva, registratura, sec?iile instan?ei, sistemul judiciar în general) ce vor fi difuzate, inclusiv cu subtitrare/in mediul online- site CSM etc. 2 clipuri de 120 secunde fiecare cu informa?ii privind INM, respectiv oportunita?ile de formare oferite de INM); 10. elaborarea de materiale audio -video referitoare la institu?ii juridice de interes (de ex. divor?, partaj, ordin de protec?ie, proceduri de evacuare, exercitarea autorita?ii parinte?ti, acte de stare civila etc. -8 clipuri a câte 60 secunde fiecare; 11. Redefinirea utilizarii mediului on-line/social media - reconfigurarea ?i dezvoltarea paginilor web ale CSM/INM/SNG/IJ ca principale surse de informare directa în mediul virtual prin clarificarea con?inutului, prezentarea informa?iilor într-un format u?or de accesat, îmbunata?irea elementelor vizuale, utilizarea de pictograme etc,, dezvoltarea motorului de cautare, asigurarea preluarii con?inutului noilor site-uri ?i în cadrul portalului E-justice, traducerea con?inutului important în limba engleza, dezvoltarea unor mecanisme de monitorizare a numarului de utilizatori, accesari, descarcari pe o anumita perioada sau în general etc.