Sectoarul din drumul judeţean DJ 412B pe care se va realiza covorul bituminos se află pe teritoriul aministrativ al comunei Clejani.
Lucrările se vor executa în exclusivitate pe traseul existent şi pe partea carosabilă existent a drumului.
Elementele caracteristice ale drumului sunt:
- clasa tehnică IV
- lăţime carosabil: 6 m
- lăţime platformă: 6,5 – 7,5 m
Pe sectoarele de drum ce fac obiectul prezentei ...
Sectoarul din drumul judeţean DJ 412B pe care se va realiza covorul bituminos se află pe teritoriul aministrativ al comunei Clejani.
Lucrările se vor executa în exclusivitate pe traseul existent şi pe partea carosabilă existent a drumului.
Elementele caracteristice ale drumului sunt:
- clasa tehnică IV
- lăţime carosabil: 6 m
- lăţime platformă: 6,5 – 7,5 m
Pe sectoarele de drum ce fac obiectul prezentei documentaţii, drumul prezintă fenomene de oboseală datorate traficului intens: gropi, cedări locale ale corpului drumului, denivelări, zone cu îmbrăcămintea asfaltică existentă faianţată, degradată, fisuri, crăpături, suprafeţe şlefuite, poroase, exfoliate, care îngreunează circulaţia autovehiculelor şi le expun unor riscuri de accidente rutiere.
În urma constatărilor la faţa locului se apreciază că starea tronsonului din DJ 412B între km 12+550 – 16+225 este proastă, datorită traficului intens, necesitând intervenţii pentru evitarea distrugerii structurii rutiere prin aşternerea unui covor bituminos într-un strat.
Descrierea lucrărilor
Scopul contractului este întreţinerea drumului judetean si menţinerea la parametrii clasei tehnice corespunzatoare, respectiv IV.
În conformitate cu "Metodologia de stabilire a categoriei de importanţă a construcţiilor – 1996", drumul DJ 601 A se încadrează în categoria de importanţă a construcţiilor "C" – Construcţii de importanţă normală.
Lucrările premergătoare aşternerii stratului de uzură, BA 16, în grosime de 5 cm sunt:
- spargerea şi desfacerea îmbrăcăminţii asfaltice existente – 10 cm;
- 10% refacerea şi reprofilarea fundaţiei drumului - 10 cm piatră spartă;
- peste fundaţia refăcută, se va aşterne un strat de bază din BA 20, preparat la cald, în grosime de 6 cm, cu aşternere mecanică;
- După finalizarea acestor lucrări, se va executa covorul asfaltic din BA 16, în
grosime de 5 cm, pe toată lăţimea părţii carosabile.
Principalele lucrări de executat
- Suprafaţa de covor bituminos BA 16: 22.417,50 mp
- Strat de fundatie piatră spartă: 224.18 mc
- Strat de egalizare BA 20: 322,82 to
Amorsarea straturilor suport se va face cu emulsie cationică cu rupere rapidă, EBCR 60.
Abaterea limită la grosimea stratului de covor, faţă de valoarea prevăzută, va fi în minus de până la max. 10%.
Compactarea mixturilor asfaltice se va face cu ateliere de compactare adecvate care să asigure caracteristicile tehnice şi gradul de compactare prevăzut conform S.R. 171 – 1.
Panta transversală a părţii carosabile în aliniament va fi de 2,5% faţă de axul drumului, iar a acostamentelor de 4%.
Materialele şi tehnologiile folosite precum şi calitatea lucrărilor executate vor fi în conformitate cu Caietul de sarcini şi Lista documentelor de referinţă anexă la acesta.
Numar zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de data limita de depunere a ofertelor/candidaturilor: 10 Termenul limita pana la care autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari / informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este de 6 zile