Servicii de consultanţă pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare a Judeţului Giurgiu pentru perioada 2021 - 2027 şi a Planului Strategic Instituţional 2021 – 2027, în cadrul proiectului "i.R.E.M - Instituţii Responsabile, Eficienţă Managerială", Cod My SMIS 135244, Cod SIPOCA 817 .
Scopul achiziţionăriii serviciilor reprezintă elaborarea Strategiei de Dezvoltare a Judeţului Giurgiu pentru perioada 2021 - 2027 şi a...
Servicii de consultanţă pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare a Judeţului Giurgiu pentru perioada 2021 - 2027 şi a Planului Strategic Instituţional 2021 – 2027, în cadrul proiectului "i.R.E.M - Instituţii Responsabile, Eficienţă Managerială", Cod My SMIS 135244, Cod SIPOCA 817 .
Scopul achiziţionăriii serviciilor reprezintă elaborarea Strategiei de Dezvoltare a Judeţului Giurgiu pentru perioada 2021 - 2027 şi a Planului Strategic Instituţional al judeţului Giurgiu.
În acest context este elaborat caietul de sarcini pentru achiziţionarea " Servicii de consultanţă pentru elaborarea Strategiei de Dezvoltare a Judeţului Giurgiu pentru perioada 2021 - 2027 şi a Planului Strategic Instituţional 2021 – 2027", cu scopul îmbunătăţirii corelării componentei bugetare cu componenta strategică în cadrul procesului decizional la nivel judeţean şi dezvoltarea sistemului de planificare bugetară multianuală.
Planificarea strategica (PS) reprezintă un proces sistematic, prin care entitatea publică de la nivel local îşi stabileşte anumite priorităţi care sunt esenţiale pentru îndeplinirea misiunii ei, în acord cu evoluţia mediului în care aceasta îşi desfaşoară activitatea.
Planificarea este o etapă incipientă a unui management bazat pe performanţă, etapă ce trebuie să contribuie la asigurarea unei coerenţe şi integrări a sistemelor de management implementate la nivel instituţional.
PS este o activitate orientată spre viitor, vizand obiective SMART şi etapele necesare realizarii acestora.
Planificarea strategică este un proces continuu, ce este utilizat de comunităţile locale pentru a se asigura că politicile şi programele existente corespund necesităţilor de dezvoltare economică a comunităţii, în cadrul limitărilor impuse de resursele locale disponibile.
Strategia de dezvoltare judeţeană reprezintă un instrument de planificare strategică, ce asigură cadrul unei dezvoltări socio-economice sustenabile, fie că vorbim de o abordare micro sau macro teritorială.
Principalele elemente ale unei Strategii de dezvoltare judeteana vizează:
• contextul strategic (raportarea la alte documente strategice la nivel naţional şi international);
• contextul european de dezvoltare (ex. Europa 2020 - o strategie europeana pentru creştere
inteligentă, durabila şi favorabilă incluziunii, FEDR, FSE etc.);
• contextul naţional de dezvoltare durabilă (ex. Strategia Natională pentru DEZVOLTAREA DURABILA a Romaniei 2030, Strategia pentru Consolidarea Administraţiei Publice 2014- 2020, etc);
• contextul regional de dezvoltare durabilă (Planul de Dezvoltare Regionala Sud-Muntenia);
• strategia de dezvoltare regională;
• prezentarea generală a judeţului;
• obiectivele şi direcţiile strategice de actiune;
• portofoliul de proiecte propuse.
La nivel de administraţie publică locală, nu este instituit/reglementat conceptul de politici publice, drept documente de politică publică se utilizează strategiile de dezvoltare locală, de mediu sau alte strategii şi programe.
Precizăm faptul că, strategia este utilizată ca document de politică publică la nivel local în ceea ce priveşte stabilirea şi planificarea obiectivelor de dezvoltare locală, însă, având în vedere faptul că există obligaţia respectării unei structuri, similar cu administraţia publică centrală, aceste documente nu urmaresc întotdeauna structura reglementată prin H.G. nr. 870/2006, privind aprobarea Strategiei pentru îmbunătăţirea sistemului de elaborare, coordonare şi planificare a politicilor publice la nivelul administraţiei publice centrale, cu modificările şii completările ulterioare.
Termenul limita pana la care orice operator economic interesat de participarea la procedura de achizitie publica are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire este de 6 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor. In conformitate cu prevederile art. 160 alin. (2) din Legea 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare. Autoritatea Contractanta stabileste ca termenul limita in care va raspunde tuturor solicitarilor de clarificare/ informatiilor suplimentare este de 4 zile inainte de termenul limita de depunere a ofertelor.