Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenţionează să organizeze o procedură de achiziţie publică a serviciului care are ca obiect "Îmbunătăţirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România". Activităţile ce se vor desfăşura în cadrul proiectului, pentru care se face consultarea de piaţă şi se solicită prezentarea unei valori estimative, sunt următoarele:
I. Col...
Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) intenţionează să organizeze o procedură de achiziţie publică a serviciului care are ca obiect "Îmbunătăţirea mersului de tren prin introducerea trenurilor de mers cadenţat în jurul oraşelor mari din România". Activităţile ce se vor desfăşura în cadrul proiectului, pentru care se face consultarea de piaţă şi se solicită prezentarea unei valori estimative, sunt următoarele:
I. Colectarea de date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic. Prin această activitate se vor colecta date noi din teren prin realizarea unor chestionare de trafic (feroviar, rutier, aerian) la nivelul fiecărei zone metropolitane de analizat, precum şi pentru oraşelor reşedinţă de judeţ din proiectul propus. Eşantionul pentru fiecare oraş va fi stabilit la un număr care va permite o acurateţe cât mai mare a predicţiilor întocmite.
II. Crearea bazei de date şi realizarea unui Model Local de Transport (MLT) specific fiecărui pol de dezvoltare şi/sau creştere, precum şi a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare – oraşele reşedinţă judeţ. Realizarea MLT specific fiecărui pol de dezvoltare şi/sau de creştere şi a principalelor legături feroviare între poli de dezvoltare şi oraşele reşedinţă de judeţ propuse, se va face folosind datele socio-economice şi de trafic disponibile la nivelul anului de bază 2021.
Această sarcină cuprinde crearea bazei de date a Modelului Local de Transport pentru anul de bază 2021, prin realizarea minim a următoarelor activităţi:
- Detalierea zonificării MLT, după cum se va considera necesar;
- Crearea şi detalierea bazei de date socio-economice la nivel de zonă/ oraş de analizat a MLT;
- Întocmirea matricelor O-D privind cererea de mobilitate. Se vor lua în considerare date observate disponibile privind mobilitatea populaţiei şi transportul de marfă pentru toate modurile de transport (recensăminte de circulaţie şi interviuri în trafic pentru modul de transport rutier, vânzări de bilete pentru modurile de transport rutier şi feroviar, alte informaţii disponibile);
- Crearea structurii, stării şi nivelului de performanţă al reţelei de transport pentru fiecare mod de transport în parte;
- Actualizarea şi implementarea serviciilor oferite de operatorii de transport pentru călători şi marfă pentru toate modurile de transport şi caracteristicile acestora;
- Stabilirea parametrilor specifici fiecărui mod de transport în parte, pentru determinarea timpului, costului şi veniturilor obţinute în urma prestării serviciului de transport public al călătorilor;
- Calculul compensaţiei estimative necesare prestării serviciilor propuse pentru fiecare orizont analizat în vederea fundamentării luării deciziilor de către ARF şi a prioritizării introducerii acestor servicii.
III. Stabilirea necesarului privind transportul feroviar pentru oraşele supuse studiului.
În cadrul acestei sarcini se vor avea în vedere, cel puţin următoarele elemente:
a) Scopurile de deplasare;
b) Modul de afectare pe reţea pentru transportul de călători pe calea ferată şi cu autobuze/microbuze;
c) Modulele de distribuţie între modurile de transport;
d) Modul de implementare funcţională a MLT;
e) Posibilitatea de a utiliza separat diferite module ale MLT.
IV. Stabilirea mersului cadenţat în transportul feroviar pentru fiecare polii de creştere şi de dezvoltare şi oraşele mari şi reşedinţele de judeţ apropiate. Mersul cadenţat trebuie să reflecte cererea de mobilitate a populaţiei din fiecare pol de creştere analizat, la o cadenţă adecvată, pe o perioadă de cel puţin 10 ani. Activitatea nr.4 se împarte în două sub-activităţi după cum urmează:
IV.a. Introducerea trenurilor de mers cadenţat in jurul oraşelor mari din România (21 oraşe, poli de dezvoltare şi poli de creştere);
Prin această sub-activitate se doreşte introducerea trenurilor de mers cadenţat in jurul oraşelor mari din România (21 oraşe, poli de dezvoltare şi poli de creştere):
1. Bucureşti
2. Cluj Napoca
3. Timişoara
4. Iaşi
5. Constanta
6. Craiova
7. Braşov
8. Galaţi
9. Ploieşti
10. Oradea
11. Brăila
12. Arad
13. Piteşti
14. Sibiu
15. Bacău
16. Târgu Mureş
17. Baia Mare
18. Buzău
19. Botoşani
20. Satu Mare
21. Râmnicu Vâlcea
IV.b. Asigurarea legăturilor feroviare între oraşele mari şi reşedinţele de judeţ apropiate (12 conexiuni). Prin această sub-activitate, se intenţionează asigurarea legăturilor între reşedinţele de judeţ apropiate:
1. Călăraşi – Slobozia;
2. Ploieşti – Bucureşti – Giurgiu;
3. Timişoara - Arad;
4. Deva - Alba Iulia – Sibiu
5. Satu Mare – Baia Mare;
6. Botoşani – Suceava;
7. Cluj Napoca – Târgu Mureş;
8. Brăila – Galaţi
9. Iaşi – Vaslui;
10. Craiova – Slatina;
11. Bacău – Piatra Neamţ;
12. Braşov – Sf. Gheorghe.
V. Instruire personal ARF pentru lucrul cu MLT in software-ul de planificare şi modelare în transporturi INRO-EMME.