Investiţia propusă prin prezentul proiect cuprinde două obiecte:
- Extindere platformă parcare aeronave
- Extindere terminal de pasageri
Investiţia va fi realizată la nivelul Aeroportului "Transilvania" Târgu Mureş, Loc. Vidrasău, DN 15,şos. Târgu Mureş – Luduş, km 14,5, jud. Mureş. Datele de geo-localizare ale locaţiei investiţiei sunt: 46°28'04.0"N 24°25'22.3"E
Extindere platformă de parcare aeronave
Conform concluziilor ...
Investiţia propusă prin prezentul proiect cuprinde două obiecte:
- Extindere platformă parcare aeronave
- Extindere terminal de pasageri
Investiţia va fi realizată la nivelul Aeroportului "Transilvania" Târgu Mureş, Loc. Vidrasău, DN 15,şos. Târgu Mureş – Luduş, km 14,5, jud. Mureş. Datele de geo-localizare ale locaţiei investiţiei sunt: 46°28'04.0"N 24°25'22.3"E
Extindere platformă de parcare aeronave
Conform concluziilor studiului de prefezabilitate, este recomandată extinderea platformei de debarcare-îmbarcare prin unirea platformelor Apron 1 şi Apron 2, astfel încât să fie suplimentat numărul locurilor de parcare şi majorată capacitatea de operare a pistei de decolare/aterizare prin utilizarea ambelor căi de rulare (Alfa şi Bravo).
Extinderea platformei de parcare aeronave presupune următoarele categorii de lucrări:
- Unirea platformelor existente Apron 1 şi Apron 2
- Reconfigurarea marcajelor pe cele două platforme
- Balizaj luminos şi iluminat platformă
În urma realizării acestui obiect al investiţiei vor fi soluţionate problemele cu care în prezent Aeroportul "Transilvania" Târgu Mureş se confruntă datorită suprafeţei insuficiente a platformei de parcare deoarece:
- poziţia de parcare pentru aeronave "C", restricţionate din punct de vedere al anvergurii aripilor va permite parcarea mai multor tipuri de aeronave: ATR 72, Bombardier Q300, aeronave ce se află în mod curent în flotele companiilor aeriene.
- este necesară amplasarea deflectoarelor de jet pe o lungime mai mică
- operarea aeronavelor de categorie "C" de tip B737 şi A320 se va putea face independent, fără a fi afectate reciproc de suflul motoarelor.
Suprafaţa actuală a platformei de parcare este de 27.576,80 mp (Apron 1 – 14.076,80 mp şi Apron 2 – 13.500 mp).
Prin implementarea proiectului, suprafaţa platformei va fi extinsă cu 8300 mp (8000 mp suprafaţă portantă şi 300 mp suprafaţă acostamente)
Suprafaţa finală a platformei de parcare în urma implementării proiectului va fi de 45.876,8 mp din care 34.983 ,2 mp suprafaţă portantă şi 893,6 mp acostament.
Numărul locurilor de parcare existent este de 7 locuri astfel:
- 3 locuri pentru aeronave de categorie B, cu anvergura aripilor de maxim 24 m
- 1 loc pentru aeronave de categorie B, cu anvergura aripilor de maxim 24 m
- 3 locuri pentru aeronave de categorie C cu anvergura aripilord e maxim 36 m
Prin extinderea platformei de parcare in cadrul implementării proiectului vor rezulta 7 locuri de parcare astfel:
- 2 locuri de parcare pentru aeronave de categorie "B", cu anvergura aripilor de maxim 24m (Gulfstream IV, CRJ 200 sau similare);
- 2 locuri de parcare pentru aeronave de categorie "C" cu anvergura aripilor de maxim 36m (Boeing 737-300-800, Aibus A320)
- 1 loc de parcare pentru aeronave de categorie "B" si "C", cu anvergura aripilor de maxim 28m (ATR 42/72, Bombardier Q300 sau similare);
- 2 locuri de parcare pentru aeronave de categorie "C" cu anvergura aripilor de maxim 36m (Boeing 737-300-800, Aibus A320);
Extindere terminal de pasageri
Terminalul de pasageri existent, prezintă următoarele deficienţe:
- spaţii neconforme ca suprafeţe cu cerinţele din manualul IATA, creându-se astfel aglomerări în procesarea pasagerilor şi întârzieri
- trasee sinuoase în cazul zonelor pentru sosiri şi plecări interne
- Traseu incomod pentru acces la salonul oficial/VIP, numai pe scară, fără lift pentru persoane cu mobilitate redusă, grupuri sanitare cu acces comun şi fără grup sanitar pentru persoane cu dizabilităţi
- nu există trasee bine definite pentru controlul de securitate, pentru echipaje şi pentru personalul care lucrează în zona sterilă spaţii comerciale insuficiente ca suprafaţă, iar barul şi restaurantul existent nu funcţionează. Mărfurile care trebuie să ajungă în spaţiile comerciale din zona sterilă, trebuie supuse unui control de securitate strict, inclusiv alimentele pentru alimentarea avioanelor provenite de la firma de catering.
Informatii suplimentare se regasesc in Instructiuni pentru ofertanti.