Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru obiectivul "Construire Remiza PSI", prin care sunt exprimate intenţiile investiţionale şi nevoile funcţionale ale Entităţii contractante şi prin care se determină concepţia de realizare a obiectivului de investiţii, în funcţie de condiţionările tehnice şi alte condiţionări specifice obiectivului de investiţii.Aeroportul Transilvania Târgu Mureş es...
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru obiectivul "Construire Remiza PSI", prin care sunt exprimate intenţiile investiţionale şi nevoile funcţionale ale Entităţii contractante şi prin care se determină concepţia de realizare a obiectivului de investiţii, în funcţie de condiţionările tehnice şi alte condiţionări specifice obiectivului de investiţii.Aeroportul Transilvania Târgu Mureş este în proces de aliniere la directivele europene şi naţionale privind siguranţa şi confortul călătorilor.Conform cerinţei din Regulamentul UE nr.139/2014 - CSADR-DSN.T.905 Fire stations: - Toate vehiculele de salvare şi de stingere a incendiilor ar trebui să fie adăpostite într-o staţie de pompieri; - Staţii de pompieri satelit ar trebui furnizate ori de cate ori timpul de răspuns nu poate fi obţinut de la o singură staţie de pompieri; - Staţia de pompieri trebuie amplasată astfel încât accesul vehiculelor de salvare şi de stingere a incendiilor în zona pistei să fie direct şi clar, necesitând un număr minim de viraje; - Staţia de pompieri precum şi staţiile de pompieri satelit trebuie să fie situate în afara benzilor pistei şi a căilor de rulare şi să nu încalce suprafeţele de limitare a obstacolelor. La momentul actual, R.A. "Aeroportul Transilvania Târgu Mureş" nu are o staţie/remiză de pompieri dedicată acestui scop, ceea ce constituie o neconformitate din punctul de vedere al Regulamentului UE nr.139/2014. Pentru conformarea la reglementările specificate în documentele de aviaţie civilă, respectiv PIAC-AD-SSI, se impune proiectarea şi construirea unei clădiri, la nivelul solicitat de Categoria 8 PSI în care să fie găzduite toate activităţile necesare pentru asigurarea intervenţiilor de urgenţă în cadrul aeroportului. Ea va fi amplasată de aşa manieră încât vehiculele destinate misiunilor de salvare şi stingerea incendiilor să aibă acces direct şi imediat la suprafeţele de mişcare şi să poată atinge extremităţile acesteia în timpul de intervenţie recomandat prin Regulamentul (UE) nr.319/2014, RACR-AD-SSI. Pentru promovarea acestei investiţii s-a întocmit o documentaţie tehnică - Studiu de fezabilitate de către SC Teche Construct SRL.Prin Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr.127/30.07.2020 s-a aprobat documentaţia tehnico-economică şi indicatorii tehnico-economici ai investiţiei "Construire remiza PSI", conform Scenariului 1 din Studiul de fezabilitate.De asemenea, prin Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr.201/22.12.2020 s-a aprobat realizarea din fonduri europene a proiectului "Modernizarea aeroportului cu includerea obiectivelor din Master Planul General de Transport", componenta non-economică, respectiv "Achiziţionare Sistem Echipamente Securitate Aeroportuară şi realizare Remiza PSI".Totodată, prin Hotărârea Consiliului Judeţean Mureş nr.216/29.12.2021 s-a aprobat proiectul "Achiziţionare Sistem Echipamente Securitate Aeroportuară şi realizare Remiza PSI", având ca titular Regia Autonomă "Aeroportul Transilvania Târgu Mureş", în vederea finanţării acestuia în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare (POIM 2014-2020) Axa Prioritara 2- Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient, Obiectiv Specific 2.3 Creşterea gradului de utilizare sustenabilă a aeroporturilor.Astfel, în data de 18.01.2022 s-a semnat Contractul de finanţare nr.134/18.01.2022 pentru implementarea Proiectului "Achiziţionare Sistem Echipamente Securitate Aeroportuară şi realizare Remiza PSI", cod SMIS2014: 147225.Proiectul este finanţat din fonduri europene (85%), bugetul de stat (13%) şi cofinantarea beneficiarului (2%), prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020.Valoarea estimată a contractului sectorial este de 6.249.693,09 lei fără TVA, conform scenariului tehnico-economic nr 1, întocmit în cadrul Studiului de fezabilitate de către proiectant.Durata de executare a activităţilor contractului sectorial având ca obiect proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru obiectivul de investiţii "Construire Remiza PSI" este de 17 luni, defalcată astfel:a) termenul pentru prestarea serviciilor de proiectare este de 5 luni calendaristice de la data primirii de către Contractant a ordinului administrativ de începere a serviciilor de proiectare în vederea întocmirii documentaţiei tehnice (OTAC, OTOE, PTh, OE);b) termenul pentru prestarea serviciilor de asistenţă tehnică din partea proiectantului este de 12 luni calendaristice de la data primirii de către Contractant a ordinului administrativ de începere a execuţiei lucrărilor;c) termenul pentru execuţia lucrăriilor este de 12 luni calendaristice de la data primirii de către Contractant a ordinului administrativ de începere a execuţiei lucrărilor.a) Prestarea serviciilor de proiectare includ următoarele activităţi:1. Elaborarea tuturor documentaţiilor tehnice pentru obţinerea avizelor/acordurilor/ studiilor conform legislaţiei în vigoare, solicitate în Certificatul de Urbanism eliberat pentru această lucrare şi obţinerea avizelor aferente; 2. Elaborarea tuturor documentaţiilor/studiilor/expertizelor tehnice, inclusiv pentru utilităţi necesare obţinerii autorizaţiei de construire (realizare studii, expertize, dacă este cazul), realizarea PAC (DATC) şi POE (DTOE), PAD (DTAD)- dacă este cazul;3. Elaborarea Studiului energetic privind fezabilitatea din punct de vedere tehnic, economic şi al mediului înconjurător a utilizării sistemelor alternative de înaltă eficienţă conform prevederilor HG nr.372/2005 privind performanţa energetică a clădirilor, republicată;4. Elaborarea Studiului privind Scenariu de securitate la incendiu conform prevederilor Ordinului OMAI nr.129/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice privind avizarea şi autorizarea de securitate la incendiu şi protecţie civilă;5. Obţinerea autorizaţiei de construire/desfiinţare;6. Întocmirea Proiectul tehnic (PT), detalii de execuţie, caietelor de sarcini, breviarelor de calcul, listele de cantităţi conform prevederilor HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare şi vor avea conţinutul prevăzut în aceasta;7. Verificarea de către verificatori de proiecte pe specialităţi a documentaţiilor tehnice, conform prevederilor legale.b) Prestarea serviciilor de asistenţă tehnică din partea proiectantului includ următoarele activităţi:1. Asistenţă tehnică din partea proiectantului pe parcursul execuţiei lucrărilor, emiterea dispoziţiilor de şantier, etc.;2. Întocmirea raportului proiectantului privind respectarea de către Executant a proiectului tehnic înainte de recepţia la terminarea lucrărilor;3. Participarea la întocmirea documentaţiei "As-Built" înainte de recepţia la terminarea lucrărilor;4. Participarea la întocmirea cărţii tehnice a construcţiei;5. Participarea proiectantului la recepţia la terminarea lucrărilor, la recepţia finală şi întocmirea documentelor/referatelor aferente.Toate documentaţiile se vor preda verificate de verificatori de proiecte atestaţi. Documentaţiile tehnice se vor întocmi în conformitate cu prevederile normelor/ standardelor în vigoare la data întocmirii şi a caietului de sarcini, raportându-se la indicatorii minimali de performanţă şi calitativi definiţi la nivelul documentaţiei tehnice elaborate la faza de Studiu de fezabilitate (SF). Verificarea documentaţiilor tehnice de către verificatorii de proiecte atestaţi pe domeniile/subdomeniile de construcţii şi specialităţile pentru instalaţiile aferente construcţiilor (A1, B1, C, D, E, F, G, I_int, Ig, Ie, respectiv Af pentru Studiu geo dacă ofertantul consideră necesar) cade în sarcina Contractantului.Atenţionare specială:Având în vedere faptul că Contractantul va îndeplini şi obligaţiile specifice privind verificarea tehnică de calitate a proiectului tehnic şi a detaliilor de execuţie, ofertanţii au obligaţia de a participa la procedura de atribuire împreună cu verificator/ verificatori de proiecte specialist/specialişti atestat/atestaţi (A1, B1, C, D, E, F, G, I_int, Ig, Ie, respectiv Af pentru Studiu geo dacă ofertantul consideră necesar), sub forma unei subcontractări (Acord de subcontractare – Formular nr.5).c) Execuţia lucrărilor:Execuţia integrală a lucrărilor (inclusiv cele referitoare la utilităţi) se va realiza conform Proiectului Tehnic şi a detaliilor de execuţie, a Caietelor de Sarcini ce vor fi elaborate de proiectant conform prevederilor Legii nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii si a Legii 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, respectând condiţiile din avizele/ autorizaţiile/ acordurile obţinute pentru această lucrare, a autorizaţiei de construire şi a normativelor în vigoare.Înainte de recepţia la terminarea lucrărilor Contractantul va realiza certificarea şi auditarea energetică a clădirii şi va obţine Certificatul de performanţă energetică a acesteia, care este parte componentă a cărţii tehnice a construcţiei.În vederea întocmirii ofertei se propune vizita la faţa locului a amplasamentului.Notă:Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor/candidaturilor este de: 8 zile.Entitatea contractantă va răspunde în mod clar, complet şi fără ambiguităţi tuturor solicitărilor de clarificări prin publicarea răspunsului consolidat în Secţiunea "Listă clarificări, notificări şi decizii" aferentă anunţului de participare simplificat, cu 6 zile înainte de termenul limită stabilit în anunţul de participare simplificat pentru depunerea ofertelor, stabilit în în Secţiunea IV.2.2. "Termen limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare" din anunţul de participare simplificat, cu condiţia transmiterii solicitării de clarificări în timp util.Informatii suplimentare se regasesc in instructiuni pentru ofertanti.