Obiectul principal al contractului: Proiectare tehnică, asistenţă tehnică din partea proiectantului şi execuţie lucrări pentru obiectivul: "REABILITARE STRĂZI ŞI ULIŢE ÎN COMUNA RĂSUCENI, JUDEŢUL GIURGIU". - Conform soluţiei tehnice propuse în cadrul DALI – Solutia 1.
Avand in vedere ca structura rutiera actuala nu asigura o capacitate portanta corespunzatoare pe majoritatea strazilor si cotele la care exista accesele in...
Obiectul principal al contractului: Proiectare tehnică, asistenţă tehnică din partea proiectantului şi execuţie lucrări pentru obiectivul: "REABILITARE STRĂZI ŞI ULIŢE ÎN COMUNA RĂSUCENI, JUDEŢUL GIURGIU". - Conform soluţiei tehnice propuse în cadrul DALI – Solutia 1.
Avand in vedere ca structura rutiera actuala nu asigura o capacitate portanta corespunzatoare pe majoritatea strazilor si cotele la care exista accesele in proprietatile adiacente drumului nu permit peste tot o ridicare a niveletei corespunzatoare completarii structurii rutiere, ca solutie de modernizare pentru aceste drumuri se va realiza o structura rutiera noua la o cota care sa permita accesele la proprietati si racordul cu rigolele existente.
Se va adopta o structura rutier noua alcatuita din:
• 7 cm strat de forma din nisip avand si rol anticapilar;
• 20 cm strat fundatie inferior din balast;
• 20 cm strat fundatie superior din piatra sparta amestec optimal
• 6 cm strat de legatura din binder de criblura EB22,4 LEG 50/70 (BAD 22,4);
• 4 cm strat de uzura din beton asfaltic EB 16 uzura LEG 50/70 (BA16);
Prin realizarea inchiderii structurii cu mixturi asfaltice se elimina inconvenientul suprafetei de rulare pietruita care produce praf pe timp uscat respectiv noroi pe timp urned, stratul de pietruire fiind permeabil la apa, prezenta umiditatii conducand la reducerea coeziunii dintre granule si producerea sub actiunea traficului a degradarilor, de tipul gropi, fagase, dislocari de material, valuriri.
Prin proiect s-a urmarit realizarea unor declivitati in profil longitudinal si transversal care sa asigure scurgerea si evacuarea rapida a apelor pluviale de pe carosabil, dar si utilizarea ca imbracaminte a structurii rutiere a mixturilor asfaltice.
In profil transversal drumurile vor avea urmatorul profil:
• 1 x 4.00 m sau 1 x 5.00 m, (respectiv 2 x 2,75 m) - parte carosabila;
• 2 x 0.50 m, (respectiv 2 x 0,75 m) - acostamente;
• 1 / 2 x ~1.40 m - santuri din pamant (pereate in cazul strazii Orizontului
Acostamentele se vor consolida piatra sparta.
Ca masura obligatorie se va crea un sistem de colectare si evacuare a apelor pluviale functional prin santuri de pamant noi cu asigurare scurgeri la podete.
Se vor amenaja accesele in curti pentru fiecare proprietate astfel incat sa se asigure continuitatea sistemului de scurgere a apelor pluviale.
Se va urmari o amenajare corespunzatoare a intersectiilor si a drumurilor laterale si se va realiza o semnalizare a circulatiei prin completarea indicatoarelor rutiere care lipsesc, inclocuirea celor deteriorate si realizarea de marcaje rutiere.
Dupa finalizarea acestor lucrari, se vor realiza de cate ori este necesar, lucrari de intretinere curenta a structurii rutiere conform Normativului 554/2002.