Proiectul prevede reabilitarea/modernizarea unui numar de 16 strazi pe o lungime totala de aproximativ 3,705 km.
Lucrările ce fac obiectul contractului au urmărit realizarea următoarelor deziderate:
- aducerea sistemului rutier la parametrii tehnici corespunzători categoriei străzii, asigurându-se condiţii mai bune de transport,deci o îmbunătăţire a siguranţei în circulaţia auto, în raport cu situaţia existentă;
- realizar...
Proiectul prevede reabilitarea/modernizarea unui numar de 16 strazi pe o lungime totala de aproximativ 3,705 km.
Lucrările ce fac obiectul contractului au urmărit realizarea următoarelor deziderate:
- aducerea sistemului rutier la parametrii tehnici corespunzători categoriei străzii, asigurându-se condiţii mai bune de transport,deci o îmbunătăţire a siguranţei în circulaţia auto, în raport cu situaţia existentă;
- realizarea unui profil transversal cu elemente geometrice care să se încadreze în prevederile legale (menţionate în detaliile dinplanşele aferente profilului transversal tip);
- asigurarea scurgerii apelor pluviale spre emisari, în condiţii cât mai bune (cu protejarea infrastructurii sistemului rutier).
Principalele categorii de lucrari sunt:
- Lucrari de terasamente
- Lucrari la partea carosabila
- Lucrari de scurgere a apelor pluviale
- Lucrari de sistematizare pe verticala si orizontala
Structura rutiera
Pentru modernizarea structurii rutiere s-au ales doua variante de structura elastica in functie de traficul preconizat:
1. Structura elastica pentru trafic foarte usor:
- 7 cm strat de uzură din beton asfaltic BAPC 16 rul 50/70;
- 15 cm strat de bază din piatră spartă/piatră spartă amestec optimal;
- 25 cm strat de fundaţie din balast;
- săpătură;
Acesta structura se aplica pe urmatoarele strazi: DS513, DS510, DS478, DS629, DS1684, DS1639/1, DS706
2. Structura elastica pentru trafic usor:
- 4 cm strat de uzură din beton asfaltic BAPC 16 rul 50/70;
- 6 cm strat de legătură din binder BADPC 22.4 leg 50/70;
- 20 cm strat de bază din piatră spartă/piatră spartă amestec optimal;
- 30 cm strat de fundaţie din balast;
- Săpătură
Acesta structura se aplica pe restul strazilor.
Scurgerea apelor
Scurgerea apelor pluviale se va face in primul rand prin proiectarea pantelor transversale si longitudinale catre elementele de colectare.
S-au prevazut sanţuri (rigole) executate din clase superioare de beton, C30/37, cu grosime de 10 cm.
Continuitatea sistemului de scurgere a apelor pluviale in dreptul drumurilor laterale si a acceselor in curti se va realiza cu tuburi.
Drumuri laterale
Drumurile laterale (străzile laterale) se vor amenaja pe o lungime de min.15 m şi o lăţime de 3,00 ÷4,00 m cu acelaşi sistem rutier ca al părţii carosabile.
Se vor ridica la cota proiectată capacele căminelor de vizitare.
Intersecţii
La amenajarea intersecţiilor străzilor se va pleca de la recomandările Normativului AND 600/2010.
Platforme de încrucişare
Dat fiind faptul că marea majoritate a străzilor au o singură bandă de circulaţie, în vederea efectuării în condiţii de siguranţă a întâlnirilor şi depăşirilor se vor prevedea platforme de încrucişare (dacă acest lucru este posibil existând teren disponibil). Pe porţiunile din drum în care nu se pot efectua aceste platforme, depăşirile şi întâlnirile se vor efectua şi la intersecţiile cu drumurile laterale, în acest sens acestea vor fi consolidate pe minim 15 m lungime şi 3,00÷4,00 m lăţime.
Siguranţa circulaţiei
Pentru siguranţa circulaţiei se vor realiza lucrări de semnalizare verticală (indicatoare de circulaţie) şi orizontală (marcaje rutiere) în scopul prevenirii posibilelor accidente de circulaţie.
Indicatoarele rutiere se vor confecţiona şi monta conform SR 1848/1-2011, SR 1848/2-2011 si SR 1848/3-2018. Marcajele se vor executa conform SR 1848-7.