În contextul creşterii continue a traficului de mărfuri pe cale rutieră in incinta Portului Constanta, apare necesitatea stringentă a intervenţiei asupra căilor de comunicaţie rutiere existente şi a înfiinţării unor obiecte noi în incinta teritoriului portuar care să ajute la fluidizarea generală a traficului. Aceste intervenţii necesare asupra căilor de comunicaţie existente precum şi înfiinţarea unor obiecte noi constitui...
În contextul creşterii continue a traficului de mărfuri pe cale rutieră in incinta Portului Constanta, apare necesitatea stringentă a intervenţiei asupra căilor de comunicaţie rutiere existente şi a înfiinţării unor obiecte noi în incinta teritoriului portuar care să ajute la fluidizarea generală a traficului. Aceste intervenţii necesare asupra căilor de comunicaţie existente precum şi înfiinţarea unor obiecte noi constituie scopul principal al proiectului, prezenta documentaţie fiind prezentata la nivel unitar, aceasta având o componentă de Studiu de Fezabilitate şi o componentă de Documentaţie de Avizare a Lucrărilor de Intervenţie.
Proiectul are drept scop intervenţia asupra căilor de comunicaţie rutieră existente (drumuri şi pasaje) şi înfiinţarea unor obiecte noi care să ajute la fluidizarea generală a traficului rutier.
Obiectivul general la care contribuie realizarea investiţiei este dezvoltarea economică a Zonei de dezvoltare Sud-Est prin realizarea unor investiţii privind Dezvoltarea infrastructurii de acces (cum ar fi drumurile şi căile ferate de acces şi şenalele şi ecluzele de acces), a capacităţii feroviare şi rutiere situate în interiorul portului, dar şi acccesibilitatea zonelor deservite, impactând pozitiv dezvoltarea capacităţii portuare.
Totodată, prin implementarea investiţiei fluxurile de trafic vor beneficia de condiţii superioare de circulaţie, care se vor concretiza într-o serie de avantaje economice, precum:
- reducerea costurilor de exploatare ale vehiculelor;
- reducerea timpului de parcurs şi, implicit, a timpului petrecut în vehicule de către pasagerii aflaţi în vehicule;
- creşterea accesibilităţii zonelor deservite şi, astfel, impacturi pozitive asupra dezvoltării.
În cazul prezentului contract, obiectele principale sunt drumurile, pasajele şi clădirile.
Obiectele secundare sunt cele care rezultă din necesitatea asigurării unui grad de funcţionalitate corespunzător obiectelor principale. De exemplu, iluminatul exterior şi sistemele inteligente de management de trafic rezultă din necesitatea asigurării unui grad de funcţionalitate corespunzător căilor de circulaţie rutieră.
Drept urmare, pentru prezentul contract, rezultă următoarele specialităţi necesare:
• Drum - infrastructură rutieră generală
• Lucrări de artă (pasaje)
• Arhitectură construcţii civile (clădiri)
• Structuri de rezistenţă construcţii civile (clădiri)
• Canalizare pluvială (instalaţii exterioare)
• Canalizare menajeră (instalaţii exterioare)
• Instalaţii electrice şi de iluminat (instalaţii exterioare)
• Instalaţii electrice şi de iluminat (instalaţii interioare)
• Instalaţii sanitare interioare
• Sisteme inteligente de management de trafic (ITS)
• Consolidări
• Lucrări hidrotehnice.
Valoarea totala estimată: 537.024.000 lei, fara TVA, din care:
I. Proiect Tehnic (total servicii de proiectare): 18.459.000 lei
II. Execuţia lucrării (total lucrări): 518.565.000 lei. Valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute, respectiv 52.866.000 lei nu este cuprinsa in valoarea estimata.
Durata contractului: 36 luni, din care: 8 luni pentru proiectare si 28 de luni pentru executia lucrărilor.
Perioada de garantie a lucrarilor minim obligatorie este de 36 luni.