Drumul sătesc propus spre modernizare este DS 49 avand o lungime de aproximativ 93 ml, iar accesul către sală având o lungime de aproximativ 43 ml .
Pentru amenajarea traseului în plan şi profil longitudinal se vor avea în vedere şi prevederile STAS 863– Elementele geometrice ale traseului,ST 022-99, STAS 2900 cât şi prevederile Ordinului nr. 45/1998 al Ministrului Transporturilor, pentru aprobarea normelor tehnice privin...
Drumul sătesc propus spre modernizare este DS 49 avand o lungime de aproximativ 93 ml, iar accesul către sală având o lungime de aproximativ 43 ml .
Pentru amenajarea traseului în plan şi profil longitudinal se vor avea în vedere şi prevederile STAS 863– Elementele geometrice ale traseului,ST 022-99, STAS 2900 cât şi prevederile Ordinului nr. 45/1998 al Ministrului Transporturilor, pentru aprobarea normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, soluţia constructivă propusă a se realiza este corespunzătoare clasei tehnice V –drumuri cu o bandă de circulaţie cu următoarele elemente geometrice:
Pentru drumul principal - drum clasa tehnica V, :
- Platforma drum 5,35 m pe DS49;
- Parte carosabilă 4,00 – 5,00 m pe DS49;
- Platforma drum 7,00 m zona acces;
- Parte carosabilă 6,00 m zona acces;
- Acostamente din beton - 0,50 m;
- Rigola de acostament 0,6 m;
- Rigola carosabila în vederea asigurării scurgerii apelor;
- Pantă transversală parte carosabilă 2,5%;
- Clasă tehnică V;
- Viteză de proiectare 30 km/h;
Elemente principale de realizat:
-refacerea si modernizarea drumului sătesc prin realizarea unei structuri rutiere noi. Solutia finala va fi recomandata de catre expertul tehnic autorizat(structura rutiera supla din imbracaminte asfaltica sau structura rutiera rigida cu dala de beton de ciment rutier).Solutia tehnica presupune:
-sapatura generala pentru asigurarea accesului la proprietati in urma modernizarii drumului satesc acolo unde este cazul, realizarea structurii rutiere noi prin asternerea straturilor de fundatie proiectate si a imbracamintii din asfalt/beton.
-realizarea de rigole de acostament/carosabile în vederea asigurării colectării şi scurgerii apelor;
-realizare lucrari specifice de siguranta a circulatiei.
Durata de functionare, conform Hotararii de Guvern nr. 2139 din 30 noiembrie 2004, este de 20-30 ani