Proiectare si executie pentru obiectivul de investitii Proiectare si executie pentru obiectivul de investitii „REABILITAREA SI MODERNIZAREA DRUMULUI VICINAL PLAIUL TATARILOR-MESTECANIS” din sat Valea Putnei, comuna Pojorata
Obiectivele generale ale PNDL sunt dezvoltarea echilibrata si modernizarea spatiului rural romanesc, format din satele componente ale comunelor si satele apartinand oraselor si municipiilor si teritoriul...
Proiectare si executie pentru obiectivul de investitii Proiectare si executie pentru obiectivul de investitii „REABILITAREA SI MODERNIZAREA DRUMULUI VICINAL PLAIUL TATARILOR-MESTECANIS” din sat Valea Putnei, comuna Pojorata
Obiectivele generale ale PNDL sunt dezvoltarea echilibrata si modernizarea spatiului rural romanesc, format din satele componente ale comunelor si satele apartinand oraselor si municipiilor si teritoriul periurban, prin legarea zonelor unde se aplica programul la reteaua de drumuri publice comunale, judetene si nationale, a unitatilor administrativ-teritoriale unde exista resurse turistice de interes national.
Amplasamentul este reprezentat de drumul vicinal Plaiul Tatarilor din satul Valea Putnei, comuna Pojorita, judetul Suceava.
Dupa analiza situatiei din teren si a studiilor efectuate, s-au stabilit urmatoarele concluzii:
-La data intocmirii prezentului studiu de fezabilitate, partea carosabila a drumului vicinal Plaiul Tatarilor este pietruita;
-Partea carosabila a drumului prezinta numeroase degradari cum ar fi gropi, fagase, valuriri, datorita carora traficul se desfasoara deosebit de greoi;
-Actiunea fenomenului de inghet-dezghet a dus la degradarea platformei drumului vicinal si de cedari locale a acestuia;
-Drumurile laterale nu sunt amenajate, iar semnalizarea rutiera inexistenta sau necorespunzatoare.
Caracteristicile drumului sunt:
-Partea carosabila are latimea variabila, cca. 4,0-6,0m;
-Grosimea stratului de balast este de cca. 7-20 cm;
-Scurgerea apelor din precipitatii nu este asigurata corespunzator, deoarece nu sunt santuri, rigole, podete intr-o stare adecvata;
-In profil longitudinal si transversal, drumul vicinal nu este amenajat.
Toate degradarile prezentate pe partea carosabila existenta sunt datorita:
-Fenomenelor repetate de inghet-dezghet;
-Actiunii precipitatiilor din ploi si ninsori;
-Traficului reprezentat de autovehicule care au depasit sarcina pe osie, factori care au actionat fie independent, fie cu efecte combinate.
Defectele mentionate conduc la:
-Realizarea unui trafic anevoios;
-Degradarea conditiilor de mediu datorita prafului si apelor ce baltesc pe partea carosabila a drumului.
De asemenea, in perioadele de precipitatii abundente (primavara, toamna, iarna), circulatia se desfasoara anevoios, atat pentru oameni, cat si pentru autovehicule.
Durata contractului, concesiunii, a acordului-cadru sau a sistemului dinamic de achiziţii:
Durata in luni: 22 luni din care se va avea in vedere o perioada de prestare a serviciilor de proiectare de 1 luna calendaristica si 17 luni calendaristice pentru executia lucrarilor (se adauga 4 luni perioada de timp friguros).