În cadrul documentaţiei se propune modernizarea a 1683,00 m de drumuri în sat Fereşti, comuna Fereşti, judeţul Vaslui. Situaţia existentă a drumurilor este prezentată mai jos.
S-a constatat că starea de viabilitate existentă este total necorespunzătoare pentru desfăşurarea circulaţiei rutiere şi pietonale în condiţii normale, fără a avea o îmbrăcăminte rutieră corespunzătoare. În perioadele secetoase structura rutieră exis...
În cadrul documentaţiei se propune modernizarea a 1683,00 m de drumuri în sat Fereşti, comuna Fereşti, judeţul Vaslui. Situaţia existentă a drumurilor este prezentată mai jos.
S-a constatat că starea de viabilitate existentă este total necorespunzătoare pentru desfăşurarea circulaţiei rutiere şi pietonale în condiţii normale, fără a avea o îmbrăcăminte rutieră corespunzătoare. În perioadele secetoase structura rutieră existentă generează o cantitate mare de praf iar în perioadele ploioase se generează noroi – drumul devine aproape impracticabil.
Planeitatea suprafeţei de rulare este total necorespunzătoare şi sunt evidenţiate forme de şiroire ale apelor din precipitaţii cu multiple fisuri şi crăpături ce permite infiltrarea apelor pluviale în interiorul sistemului rutier ce diminuează proprietăţile fizico-mecanice ale straturilor de fundare.
Acostamentele, acolo unde există, sunt realizate din pământ si sunt degradate din punct de vedere structural.
Sisteme de scurgere a apelor lipsesc sau sunt parţial colmatate şi nu asigură evacuarea apelor pluviale, de unde rezultă pe unele zone carosabile – băltiri ale apei ce conduce la degradarea continuă a părţii carosabile. Apa care curge prin şanţurile de pământ, pe zonele de pantă, formează forme de eroziune orizontală şi verticală (care adânceşte şanţurile şi pune în pericol stabilitatea drumului existent)
Fenomenul de îngheţ dezgheţ a apei staţionată în crăpături şi fisuri pe partea carosabilă, constituie una din cauzele principale ale degradării lucrărilor de drum existente.
Pe zonele unde profilul drumului este în debleu se pot observa taluzuri afectate de forme de eroziune de suprafaţă iar lipsa şanţurilor şi a amenajării corespunzătoare permite purtarea solului vegetal pe drum.
În urma precipitaţiilor anuale, şanţurile existente pe amplasament au fost colmatate parţial sau complet, conducând la situaţia în care apele pluviale descărcate au antrenat sau contaminat straturile granulare ce compun structura rutieră a străzilor, degradându-le şi creând zone impracticabile pentru traficul riveranilor.
Descrierea lucrărilor de reabilitare
În cadrul investiţiei vor fi realizate următoarele lucrări:
- Modernizare 1683,00 m de drumuri,
- Amenajare drumuri laterale cu aceeaşi structură rutieră cu cea a drumului principal,
- Amenajare reţea de captare şi dirijare ape pluviale,
2. Strada 35 şi Drum vicinal 105
➢ Km. 0+000 → 1+683 , L= 1683,00 m;
➢ Strada 35 – km 0+000→ 0+449,74;
➢ Drum vicinal 105 - km 0+449,74→ 1+683;
➢ Nr . curbe = 29 ( 21 curbe cu Rmin/max = 110/1000 m, şi 8 frânturi);
➢ Vp = 30 km/h;
➢ P.C.= 4,00 m + 2 rigole de acostament/ acostamente de 0,50 m consolidate;
➢ p min/max % = 1,17 % / 2,85 %;
Sistem rutier aplicat :
1. Strat de uzură de tip BAPC16 RUL.50/70 – 4 cm;
2. Strat de legatură de tip BADPC 22,4 LEG. 50/70 – 6 cm;
3. Strat de fundaţie din piatră spartă naturală/artificială– 20 cm;
4. Strat de fundaţie din balast – 25 cm.
Termenul limita in care autoritatea contractanta va raspunde in mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificari/informatiilor
suplimentare este cu 7 zile inainte de data limita de depunere a ofertelor. Numar zile pana la care se pot solicita clarificari inainte de
data limita de depunere a ofertelor/candidaturilor: 11 zile.