Proiectare si lucrari de modernizare strazi in cartierul Mircea Voda, municipiul Calarasi: strada Gradistea, strada Navodari, strada Crangului, strada Mihai Viteazu, strada Dumbravei.
Lungimea strazilor mentionate este de : str. Gradistea=687,954 ml, str. Navodari=935,909 ml, str. Crângului=1.083,202 ml, str. Mihai Viteazu=1.022,452 ml, str. Dumbravei=905,187 ml.
Sistemul rutier propus va avea urmatoarea alcatuire:
- 4 cm u...
Proiectare si lucrari de modernizare strazi in cartierul Mircea Voda, municipiul Calarasi: strada Gradistea, strada Navodari, strada Crangului, strada Mihai Viteazu, strada Dumbravei.
Lungimea strazilor mentionate este de : str. Gradistea=687,954 ml, str. Navodari=935,909 ml, str. Crângului=1.083,202 ml, str. Mihai Viteazu=1.022,452 ml, str. Dumbravei=905,187 ml.
Sistemul rutier propus va avea urmatoarea alcatuire:
- 4 cm uzura din beton asfaltic EB 16 Rul 50/70
- 5 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis EB 20 leg 50/70
- 15 cm strat de fundatie superioara din piatra sparta amestec optimal
- 20 cm strat de fundatie din balast
- 15 cm strat de forma recuperat din materialul pietros existent
alese in functie de clasa tehnica si vor respecta conditiile de calitate din Normativul „Mixturi asfaltice executate la cald”.
Trotuarele existente vor fi ranforsate cu un strat de mixtura asfaltica de 4 cm si se vor inlocui bordurile de langa drum, exceptie facand strada Gradistea, unde trotuarele sunt intr-un stadiu avansat de degradare si necesita reparatii majore, ceea ce duce la realizarea unelor noi, care vor avea urmatorul sistem rutier:
- 4 cm beton asfaltic EB 16 Rul 50/70
- 12 cm strat de balast stabilizat
- 10 cm balast
Bordurile noi vor avea clasa de beton C30/37 si clasa de expunere XF4, de asemenea in scopul facilizarii accesului persoanelor cu handicap in zona drumului, precum si accesul la proprietati s-a prevazut folosirea bordurii coborate in diferite locuri cum ar fi: intersectii, accese la proprietati, treceri de pietoni, in apropiere de scoli, gradinite. Bordura coborata se va completa cu racordarea trotuarului, astfel incat cotele acestuia sa fie aduse de la nivelul bordurii inalte la nivelul celei coborate, cu scopul inlesnirii accesului persoanelor cu dizabilitati locomotorii si al prevenirii rasturnarii sau devierii de la sensul de mers al acestora.