În contextul creșterii continue a traficului de mărfuri pe cale rutieră in incinta Portului Constanta, apare necesitatea stringentă
a intervenției asupra căilor de comunicație rutiere existente și a înființării unor obiecte noi în incinta teritoriului portuar
care să ajute la fluidizarea generală a traficului. Aceste intervenții necesare asupra căilor de comunicație existente precum
și înființarea unor obi...
În contextul creșterii continue a traficului de mărfuri pe cale rutieră in incinta Portului Constanta, apare necesitatea stringentă
a intervenției asupra căilor de comunicație rutiere existente și a înființării unor obiecte noi în incinta teritoriului portuar
care să ajute la fluidizarea generală a traficului. Aceste intervenții necesare asupra căilor de comunicație existente precum
și înființarea unor obiecte noi constituie scopul principal al proiectului, prezenta documentație fiind prezentata la nivel
unitar, aceasta având o componentă de Studiu de Fezabilitate și o componentă de Documentație de Avizare a Lucrărilor de Intervenție.Proiectul
are drept scop intervenția asupra căilor de comunicație rutieră existente (drumuri și pasaje) și înființarea unor obiecte
noi care să ajute la fluidizarea generală a traficului rutier.Obiectivul general la care contribuie realizarea investiției
este dezvoltarea economică a Zonei de dezvoltare Sud-Est prin realizarea unor investiţii privind Dezvoltarea infrastructurii
de acces (cum ar fi drumurile și căile ferate de acces și șenalele și ecluzele de acces), a capacității feroviare și rutiere
situate în interiorul portului, dar și acccesibilitatea zonelor deservite, impactând pozitiv dezvoltarea capacității portuare.Totodată,
prin implementarea investiţiei fluxurile de trafic vor beneficia de condiţii superioare de circulaţie, care se vor concretiza
într-o serie de avantaje economice, precum:- reducerea costurilor de exploatare ale vehiculelor;- reducerea timpului de parcurs
şi, implicit, a timpului petrecut în vehicule de către pasagerii aflaţi în vehicule;- creşterea accesibilităţii zonelor deservite
şi, astfel, impacturi pozitive asupra dezvoltării.În cazul prezentului contract, obiectele principale sunt drumurile, pasajele
și clădirile.Obiectele secundare sunt cele care rezultă din necesitatea asigurării unui grad de funcționalitate corespunzător
obiectelor principale. De exemplu, iluminatul exterior și sistemele inteligente de management de trafic rezultă din necesitatea
asigurării unui grad de funcționalitate corespunzător căilor de circulație rutieră.Drept urmare, pentru prezentul contract,
rezultă următoarele specialități necesare: • Drum - infrastructură rutieră generală• Lucrări de artă (pasaje)• Arhitectură
construcții civile (clădiri)• Structuri de rezistență construcții civile (clădiri)• Canalizare pluvială (instalații exterioare)•
Canalizare menajeră (instalații exterioare)• Instalații electrice și de iluminat (instalații exterioare)• Instalații electrice
și de iluminat (instalații interioare)• Instalații sanitare interioare• Sisteme inteligente de management de trafic (ITS)•
Consolidări• Lucrări hidrotehnice.Valoarea totala estimată: 537.024.000 lei, fara TVA, din care:I. Proiect Tehnic (total servicii
de proiectare): 18.459.000 leiII. Execuția lucrării (total lucrări): 518.565.000 lei. Valoarea cheltuielilor diverse si neprevazute,
respectiv 52.866.000 lei nu este cuprinsa in valoarea estimata.Durata contractului: 36 luni, din care: 8 luni pentru proiectare
si 28 de luni pentru executia lucrărilor.Perioada de garantie a lucrarilor minim obligatorie este de 36 luni.