Obiectivul general al lucrării este de a contribui la dezvoltarea Portului Constanța, principalul port al României, ce deservește
regiunea Europei Centrale și de Est. În vederea alinierii la strategiile Comisiei Europene pentru porturi verzi și creșterii
eficienției tehnice și economice a utilizării energiei electrice, a fost propusă spre finanțare implementarea soluțiilor de
tip OPS (Onshore Power Supply ...
Obiectivul general al lucrării este de a contribui la dezvoltarea Portului Constanța, principalul port al României, ce deservește
regiunea Europei Centrale și de Est. În vederea alinierii la strategiile Comisiei Europene pentru porturi verzi și creșterii
eficienției tehnice și economice a utilizării energiei electrice, a fost propusă spre finanțare implementarea soluțiilor de
tip OPS (Onshore Power Supply – Furnizare de energie de la țărm) în porturile maritime TEN-T, pentru a răspunde astfel la
cerințele formulate în “European Green Deal”, precum și în legislația națională care transpune legislația europeană. În vederea
creșterii eficienței mediului portuar dpdv maritim și energetic, CN APM SA Constanța intenționează să modernizeze infrastructura
de distribuție a energiei electrice în Portul Constanța. Studiul de Fezabilitate cuprinde investițiile ce urmează a fi realizate
în incinta portului, în cadrul a 10 dane. În momentul în care navele sunt acostate, acestea necesită energie pentru a sprijini
activități precum încărcarea, descărcarea, încălzirea, iluminatul și operarea altor instalații tehnice. În mod normal, puterea
necesară este asigurată de motoare auxiliare care funcționează cu motorină sau cu alt combustibil fosil. Cele mai multe dintre
navele de croazieră sunt cele mai mari surse unice de emisii poluante într-un port, utilizează sistemul de propulsie electrică
diesel și de a obține toată energia electrică de care au nevoie de la aceleași generatoare. Emisiile de gaze de eșapament
de la motoarele auxiliare afectează negativ mediul, atât la nivel local, cât și la nivel global, prin emisiile de CO2 și de
alți poluanți atmosferici.Prin realizarea acestei investiții, instalațiile existente vor fi aduse la o stare de funcționare
performantă, pentru toate tipurile de nave existente și în parametri optimi, cu respectarea standardelor și a normativelor
tehnice specifice referitoare la siguranța în exploatare, în condiții de eficiență energetică sporită. În ceea ce privește
obiectivele în strânsă legătură cu prezentul proiect, se enumeră următoarele:- se realizează o reducere semnificativă a emisiilor
poluante, ceea ce va aduce beneficii atât lucrătorilor din docuri, cât persoanele care lucrează la bord și comunitățile învecinate;un
beneficiu suplimentar al utilizării OPS în locul generării de energie la bord este eliminarea zgomotului și vibrațiilor de
la motoarele auxiliare în timp ce la dană se îmbunătățesc condițiile de lucru pentru oamenii;- pe măsură ce prețurile la combustibili
cresc rapid și intră în vigoare o nouă legislație, avantajele economice pentru multe linii de transport maritim sunt, de asemenea,
din ce în ce mai evidente atunci când se consideră OPS ca un alternativă la motorină;- modernizarea și crearea de prize de
cheu pentru alimentarea navelor la țărm cu scopul asigurării necesarului de spor de putere pentru servicii interne (ridicare/urcare
marfă, iluminat, ventilație, efracție, etc.).Scopul implementării proiectului este de conectare a tuturor navelor la țărm
indiferent de tipul acesteia (croazieră, RO-RO, Ferry-Boat, Multipurpose, Bulk Carrier, Tanker, etc.), dimensiune, tensiune
de alimentare, frecvență și spor de putere solicitat astfel:Punct de conectare: JT și/sau MT;- Tensiunea de alimentare: 400
V, 440 V, 690 V, 6.6 kV, 11 kV;- Frecvența: 50 Hz, 60 Hz;- Puterea instalată: 3 MW, 5 MW, 2x5 MW;- Puterea absorbită: 1 MW,
5 MW, 5 MW.Termenul limită până la care orice op. ec. interesat de participarea la procedura de achizitie publica are dreptul
de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu DA este cu 18 zile inainte de termenul limită de depunere
a ofertelor.Termenul în care entitatea contractantă va răspunde la solicitările de clarificări sau informatii suplimentare
în legătură cu documentatia de atribuire este a 10-a zi înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor. La solicitarile
adresate dupa acest termen EC nu va raspunde.