Conceptul proiectului se refera la implementarea unor masuri de separare a caii de rulare a pistelor de biciclete, în scopul creşterii siguranţei participanţilor la trafic. În acelaşi timp, sunt vizate masuri de conştientizare a participanţilor la trafic cu vehicule motorizate, despre existenta zonelor destinate bicicliştilor.
Pe scurt, proiectul vizează: diminuarea circulaţiei autovehiculelor si promovarea (prin dezvoltare...
Conceptul proiectului se refera la implementarea unor masuri de separare a caii de rulare a pistelor de biciclete, în scopul creşterii siguranţei participanţilor la trafic. În acelaşi timp, sunt vizate masuri de conştientizare a participanţilor la trafic cu vehicule motorizate, despre existenta zonelor destinate bicicliştilor.
Pe scurt, proiectul vizează: diminuarea circulaţiei autovehiculelor si promovarea (prin dezvoltare) a transportului public ecologic.
Când există piste de biciclete, acestea sunt o infrastructura cu utilizare obligatorie, pentru toate categoriile de biciclişti şi pentru toate categoriile de biciclete. Pe pista pentru biciclete circulă şi trotinetele electrice conform prevederilor legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice. Proiectul ia in considerare şi nevoile pasagerilor care aparţin grupurilor expuse riscului de discriminare, precum persoane cu dizabilităţi, în vederea creşterii accesibilităţii acestora la facilităţile de transport prin includerea de activităţi de sprijin pentru a garanta siguranţa tuturor persoanelor în utilizare.
Necesitatea asigurării la nivel de comuna a pistelor pentru biciclete şi alte vehicule electrice uşoare la nivel local este prevăzut ca obiectiv de investiţii în Strategia de Dezvoltare Locală pentru perioada 2021 - 2027.
La solicitarea Beneficiarului, s-a studiat amenajarea de piste de biciclete adiacent drumului comunal DC 20, in doua tronsoane, cu lăţimea de 1,00 m stânga şi dreapta, amplasate conform planului de situaţie.
Zona pe care se amplasează proiectul este in intravilan si extravilanul satelor Holboca şi Sat Rusenii Vechi. Pistele propuse prin proiect au continuitate şi asigură conexiunea a cel puţin două puncte de interes la nivel local.
Pista stânga - pistă in intravilanul şi extravilanul localităţii Holboca şi Rusenii Vechi, cu o lungime de 3,000 km, amplasată pe teren ce constituie zona de protecţie şi zona de siguranţă a DC 20 de la km 0+800 la km 3+800, cu o lăţime de 1,00 m pe partea stângă. Pista va asigura legătura intre principalele puncte de interes local.
Pista dreapta - pistă in intravilanul şi extravilanul localităţii Holboca şi Rusenii Vechi, cu o lungime de 3,000 km, amplasată pe teren ce constituie zona de protecţie şi zona de siguranţă a DC 20 de la km 0+800 la km 3+800, cu o lăţime de 1,00 pe partea dreaptă. Pista va asigura legătura intre principalele puncte de interes local.
Traseul propus pentru realizarea pistelor de biciclete este continuu, este amenajat pe DC 20 intre satele Rusenii Vechi si Holboca si asigură conexiunea la cel putin doua puncte de interes la nivel local, respectiv primaria Holboca şi Scoala Rusenii Vechi.
Traseele pentru piste au asigurată o înălţime de liberă trecere pe sub obstacole de min. 2,50 m şi un spaţiu de siguranţă de în lateral de 0,50 metri. În zona interioară a virajelor nu sunt obstacole mai înalte de 1 metru, la o distanţă cuprinsă între 0.5 şi 1.0 metri.
Panta profilului transversal proiectat asigură evacuarea apelor pluviale, astfel încât acestea să nu băltească pe suprafaţa pistei.
Pista pentru biciclete este proiectată pentru deplasarea cu o viteză de 30 km/h.
La intersecţia cu alte tipuri de infrastructuri de transport pista de biciclete se racordează la acestea, asigurând o legătură facilă şi în siguranţă cu acestea.