In localitatile studiate in prezent exista un sistem de alimentare cu apa care sa deserveasca locuitorii acestora, insa apa nu se incadreaza in paramentrii fizico-chmici pentru a fi buna pentru consum.
O mare problema in comuna Vlad Tepes, ca de altfel in toate zonele rurale, o constituie dotarea hidroedilitara.
Lipsa unui sistem edilitar de retea de apa potabila functionala, care sa deserveasca intreaga populatie a comune...
In localitatile studiate in prezent exista un sistem de alimentare cu apa care sa deserveasca locuitorii acestora, insa apa nu se incadreaza in paramentrii fizico-chmici pentru a fi buna pentru consum.
O mare problema in comuna Vlad Tepes, ca de altfel in toate zonele rurale, o constituie dotarea hidroedilitara.
Lipsa unui sistem edilitar de retea de apa potabila functionala, care sa deserveasca intreaga populatie a comunei determina starea de pauperizare a acesteia. In plus, lipsa acestor obiective poate contribui la periclitarea starii de sanatate a populatiei si la aparitia unor factori de poluare a mediului.
Consiliul Local al comunei Vlad Tepes, prin specificul activitatii se ocupa de rezolvarea tuturor problemelor socio-administrative si edilitar-gospodaresti la nivelul intregii comune, iar conservarea mediului natural este o problema de prim ordin si trebuie sa constituie o preocupare permanenta a administratiei locale drept care obiectivul de investitie a fost incadrat in planul de urbanism si amenajare a teritoriului, aprobat.
Asadar, primaria a facut demersurile pentru realizarea investitiei “MODERNIZAREA SI REABILITAREA RETELEI DE ALIMENTARE CU APA POTABILA IN COMUNA VLAD TEPES, JUDETUL CALARASI".
Obiectivele generale ale proiectului se inscriu in cadrul masurii prevăzute la art. 4 alin. (6) lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 95/2021 pentru aprobarea Programului naţional de investiţii "Anghel Saligny".
Entitatea responsabila cu implementarea proiectului din partea beneficiarului, comuna Comuna Vlad Tepes, este Consiliul Local al Comunei, avand atat ca reprezentant legal cat si ca responsabil de proiect pe domnul primar.
Estimarea valorii contractului mai sus mentionat s-a realizat prin insumarea valorilor aferente cuprinse in devizul general intocmit de catre proiectantul de specialitate, la faza SF si in conformitate cu regulile privind estimarea valorii contractelor de achiziţie publică prevăzute în Legea nr. 98/2016, pe baza necesarului minim si maxim de resurse alocate pentru prestarea serviciilor si executia acestor lucrari si a preturilor existente pe piata care definesc astfel de activitati.
Avand in vedere devizul general, elaborat de catre proiectantul de specialitate, la faza SF, pretul maxim pentru prestarea serviciilor de proiectare si executarea acestor lucrari este de 7.316.528,39 lei fara TVA, si cuprinde:
• Valoarea lucrarilor - conform Hotararii 907/2016 privind aprobarea continutului - cadru al documentatiei tehnico - economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, cuprinde cheltuielile prevazute la cap./subcap:
1.2 Amenajarea terenului: 65.000,00 lei fara TVA
1.3 Amenajari pentru protectia mediului si aducerea la starea initiala: 15.000,00 lei fara TVA
1.4 Cheltuieli pentru relocarea/protecţia utilităţilor: 25.000,00 lei fara TVA
2. Cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului de investitii: 52.000,00 lei fara TVA
4.1 Constructii si instalatii: 3.745.172,37 lei fara TVA
4.2 Montaj utilaje, echipamente tehnologice si functionale: 82.739,01 lei fara TVA
4.3 Utilaje, echipamente tehnologice si functionale care necesita montaj: 2.757.966,24 lei fara TVA
5.1 Organizare de santier:
5.1.1. Lucrări de construcţii şi instalaţii aferente organizării de şantier: 105.374,04 lei fara TVA
5.1.2. Cheltuieli conexe organizării şantierului 26.343,51 lei fara TVA
6.2 Probe tehnologice si teste: 15.000.00 lei fara TVA
De aici rezulta valoarea lucrarilor de 6.889.595,17 lei fara TVA.
• Valoarea serviciilor de proiectare:
3.5.4 Documentatiile tehnice necesare in vederea obtinerii avizelor/acordurilor/autorizatiilor: 41.155,54 lei fara TVA
3.5.6 Proiect tehnic si detalii de executie: 330.777,68 lei fara TVA
3.8.1 Asistenta tehnica din partea proiectantului: 55.000,00 lei fara TVA
3.8.1.1 Pe perioada de executie a lucrarilor: 25.000,00 lei fara TVA
3.8.1.2 Pentru participarea proiectului la fazele incluse in programul de control al lucrarilor de executie, avizat de catre Inspectoratul de Stat in Constructii: 30.000,00 lei fara TVA
De aici rezulta valoarea pentru serviciile de proiectare de 426.933,22 lei fara TVA.
Prin “proiectare" se înţelege prestarea următoarelor servicii: elaborare proiect tehnic - parti scrise si parti desenate necesare pentru executia obiectivului de investitii, detalii de executie, documentaţii necesare pentru obţinerea acordurilor, avizelor si autorizaţiilor aferente obiectivului de investiţii, cat si asistenţă tehnică din partea proiectantului
Valoarea de 7.316.528,39 lei fara TVA reprezinta valoarea la care se vor raporta ofertele in evaluare (valoarea prezentei proceduri de atribuire).
In devizul general al obiectivului de investitii nu este alocata o valoare maximală drept "rezervă de implementare".
Valoarea estimata a contractului ce urmeaza a fi atribuit NU cuprinde suma aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute. Suma reprezentând "cheltuieli diverse şi neprevăzute" nu este inclusa în calculul valorii estimate şi, implicit, nu se vor cuprinde la nivelul ofertei depuse, deoarece acestea sunt cheltuieli incidente proiectului şi nu valorii estimate unui contract de lucrări atribuit printr-o procedură de atribuire prevăzută de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice. Prin urmare, scopul acestei sume îl reprezintă asigurarea resurselor financiare necesare în vederea implementării modificărilor nesubstanţiale efectuate cu respectarea prevederilor art. 221 din Legea nr. 98/2016.
Valoarea estimată a contractului de achiziţie este egală cu cea prevăzută în cadrul programului achiziţiilor aferent proiectului.
Facem mentiunea că aceasta achizitie este cuprinsa în Programul anual al achiziţiilor publice pe anul 2024.