Prin modernizarea drumurilor (aferente prezentei proceduri) din Localitatea Dichiseni, Judeţul Călăraşi, se va consolida la nivel local acea parte a infrastructurii pe care o reprezintă calea de circulaţie rutieră, ea reprezentând capacitatea de acoperire a nevoilor de circulaţie a populaţiei din Comuna Dichiseni. Astfel, putem enumera următoarele aspecte:
➢ Asigurarea unei infrastructuri care să asigure funcţionalitatea şi...
Prin modernizarea drumurilor (aferente prezentei proceduri) din Localitatea Dichiseni, Judeţul Călăraşi, se va consolida la nivel local acea parte a infrastructurii pe care o reprezintă calea de circulaţie rutieră, ea reprezentând capacitatea de acoperire a nevoilor de circulaţie a populaţiei din Comuna Dichiseni. Astfel, putem enumera următoarele aspecte:
➢ Asigurarea unei infrastructuri care să asigure funcţionalitatea şi continuitatea fluxurilor auto de marfă şi călători în orice condiţii meteorologice şi de trafic in toate satele apartinatoare comunei Dichiseni (Coslogeni, Dichiseni, Satnoeni).
➢ Creşterea atractivităţii turistice şi economice prin îmbunătăţirea accesibilităţii şi revitalizarea socio-economică.
➢ Reducerea poluarii si imbunatatirea factorilor de mediu.
➢ Investiţiile în infrastructură de transport vor facilita mobilitatea populaţiei şi a bunurilor, reducerea costurilor de transport de mărfuri şi călători, creşterea eficienţei activităţilor economice, economisirea de energie şi timp, creand condiţii pentru extinderea schimburilor comerciale şi implicit a investiţiilor productive.
➢ Dezvoltarea reţelelor de transport va facilita, de asemenea, cooperarea interregională şi va contribui semnificativ la creşterea competitivităţii întreprinderilor/firmelor şi a mobilităţii forţei de muncă, şi, prin urmare, la o dezvoltare mai rapidă a României pe ansamblu, dar şi a fiecărei regiuni în parte.
➢ Prin asfaltarea şi aducerea la parametrii tehnici impuşi, se va contribui la creşterea traficului local cu efecte benefice asupra locuitorilor din zonă, asigurând in acelaşi timp condiţii optime de confort şi siguranţă pentru circulaţia rutieră.
➢ Reducerea numarului de accidente.
Avand in vedere devizul general, elaborat de catre proiectantul de specialitate, la faza DALI, pretul maxim pentru prestarea serviciilor si executarea acestor lucrari este de 16.441.235,88 lei fara TVA, si cuprinde:
• Valoarea lucrarilor - conform Hotararii 907/2016 privind aprobarea continutului - cadru al documentatiei tehnico-economice aferente investitiilor publice, precum si a structurii si metodologiei de elaborare a devizului general pentru obiective de investitii si lucrari de interventii, cuprinde cheltuielile prevazute la cap./subcap:
4.1 – Construcţii şi instalaţii – 15.832.906,81 lei fara TVA
5.1.1 – Lucrari de constructii si instalatii aferente organizarii de santier 158.329,07 lei fara TVA.
De aici rezulta valoarea lucrarilor de 15.991.235,88 lei fara TVA.
• Valoarea serviciilor de proiectare faza PT (proiect tehnic si detalii de executie, cat si asistenta tehnica:
Cap. 3.5 Proiectare
Subcap.3.5.4. Documentatiile tehnice necesare in vederea obtinerii avizelor/acordurilor/autorizatiilor 45.000,00 lei fara TVA,
Subcap.3.5.6. Proiect tehnic si detalii de executie – 295.000,00 lei fara TVA
Cap. 3.8 Asistenta tehnica – 110.000,00 lei fara TVA
Subcap. 3.8.1 - Asistenta tehnica din parte proiectantului pe toata perioada de executie a lucrarilor – 110.000,00 lei fara TVA.
De aici rezulta valoarea pentru serviciile de proiectare de 450.000,00 lei fara TVA.
Prin “proiectare" se înţelege prestarea următoarelor servicii: elaborare proiect tehnic (PAC, PAD, POE, PTE), documentaţii necesare pentru obţinerea acordurilor, avizelor si autorizaţiilor aferente obiectivului de investiţii, asistenţă tehnică din partea proiectantului. Valoarea de 16.441.235,88 lei fara TVA reprezinta valoarea la care se vor raporta ofertele in evaluare (valoarea prezentei proceduri de atribuire). Valoarea estimata a contractului ce urmeaza a fi atribuit NU cuprinde suma aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute. Suma reprezentând "cheltuieli diverse şi neprevăzute" nu este inclusa în calculul valorii estimate şi, implicit, nu se vor cuprinde la nivelul ofertei depuse, deoarece acestea sunt cheltuieli incidente proiectului şi nu valorii estimate unui contract de lucrări atribuit printr-o procedură de atribuire prevăzută de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice. Prin urmare, scopul acestei sume îl reprezintă asigurarea resurselor financiare necesare în vederea implementării modificărilor nesubstanţiale efectuate cu respectarea prevederilor art. 221 din Legea nr. 98/2016.In devizul general al obiectivului de investitii nu este alocata o valoare maximală drept "rezervă de implementare".Valoarea estimată a contractului de achiziţie este egală cu cea prevăzută în cadrul programului achiziţiilor aferent proiectului. Conform Normativului P100/1-2006 obiectivul de investitii se incadrează in clasa tehnica IV. Categoria de importanţă "C" - constructii de importanta normala. Stabilirea categoriei de importanta a constructiei s-a facut conform prevederilor art. 22 sec.2, intitulata: "Obligatii si raspunderi ale proiectantilor" din Legea nr. 10 / 1995, "Legea privind calitatea in constructii" si in baza "Regulamentului privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor –Metodologie de stabilire a categoriei de importanta a constructiilor" aprobat cu Ord. MLPAT nr.31 /N/1995.