Proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii inclus in Subprogramul "Lucrări în primă urgenţă" - "POD RUTIER PESTE RÂUL MUREŞ, ORAŞ LUDUŞ, JUDEŢUL MUREŞ"Podul a fost construit in anii 1973-1974 pentru clasa I de incarcare (convoi tip de autocamioane A13 si vehicule speciale pe senile S60), si pana in prezent au fost efectuate numai lucrari de intretinere curenta la nivelul caii pe podPo...
Proiectare, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări pentru obiectivul de investiţii inclus in Subprogramul "Lucrări în primă urgenţă" - "POD RUTIER PESTE RÂUL MUREŞ, ORAŞ LUDUŞ, JUDEŢUL MUREŞ"Podul a fost construit in anii 1973-1974 pentru clasa I de incarcare (convoi tip de autocamioane A13 si vehicule speciale pe senile S60), si pana in prezent au fost efectuate numai lucrari de intretinere curenta la nivelul caii pe podPodul este amplasat la km 32+372 pe DJ 107G asigura legatura peste raul Mures intre DN 1S/E60 si DJ 107G, respectiv DN 15/E60 si zona industriala, pana la limita administrativa cu judetul Alba. Podul are 5 deschideri (8,70+28,50+45,60+28,50+8,70) m cu o lungime totala de 136,00 m. Lungimea suprastructurii podului este de 120,00 m, cu o lăţime a parţii carosabile de 8,00 m, cu doua trotuare de 2,25 m lăţime fiecare si o lăţime intre parapeţi de 12,50 m. Suprastructura este alcătuită din patru grinzi continue cu secţiune I din beton precomprimat cu cabluri postîntinse având trei deschideri inegale si doua console marginale. Grinzile au înălţime constanta de 1,80 m pe deschiderile centrale si înălţime variabila descrescătoare pe console. In sens transversal grinzile sunt solidarizate cu placa intre ele la partea superioara si placa la partea inferioara, formând doua casete, iar intre cele doua casete sunt prevăzute antretoaze de câmp si de reazem. Consolele trotuarelor sunt realizate din elemente prefabricate cu lăţimea de 1,50 m.Lăţimea părţii carosabile pe pod este de 8,00 m, iar cele doua trotuare denivelate au lăţimea de câte 2,25 m fiecare. La nivelul caii pe pod au fost constate numeroase defecte si de gradări constand in blocarea deplasărilor, fisuri si crăpături in dreptul dispozitivului de acoperire a rostului de dilataţie de pe ambele culei, imbrăcămintea asfaltica pe partea carosabila are zone extinse cu crăpături, lipsa parapetului de protecţie a circulaţiei rutiere pe pod, degradarea avansata a parapetului pietonal de pe pod, infiltraţii masive ale apelor pluviale prin dispozitivele de acoperire a rosturilor de dilataţie. Apele se scurg pe fata văzută a elevaţiei ambelor culeiAmbele culei prezintă cate o fisura verticala in zona mediana a elevaţiei, cu deschidere începând de la partea superioara, ceea ce semnalează producerea de tasări care, in prezent s-a consumat si fisura nu mai este activa