Portul Constanța este cel mai important port maritim al României și cel mai mare port la Marea Neagră, reprezentând totodată
un nod de tranzit major ce face legătura între Europa de Vest și Est – Centrală cu Asia Centrală și Orientul Îndepărtat și
având o ampasare geografică strategică, beneficiind de conexiuni cu Dunărea, cu Autostrada A2 și cu Rețeaua de cale ferată.Proiectul
DRAGAJ DE INVESTIȚII ÎN PORT...
Portul Constanța este cel mai important port maritim al României și cel mai mare port la Marea Neagră, reprezentând totodată
un nod de tranzit major ce face legătura între Europa de Vest și Est – Centrală cu Asia Centrală și Orientul Îndepărtat și
având o ampasare geografică strategică, beneficiind de conexiuni cu Dunărea, cu Autostrada A2 și cu Rețeaua de cale ferată.Proiectul
DRAGAJ DE INVESTIȚII ÎN PORTURILE MARITIME cuprinde execuția de dragaje pe anumite bazine și șenale navigabile din Portul
Constanța – Zonele CONSTANȚA și MIDIA.În unele zone ale bazinelor portuare, adâncimile existente nu asigură utilizarea eficientă
a infrastructurii de cheu existente, conducând la întârzieri în efectuarea manevrelor de acostare/plecare de la cheu și la
apariția unor costuri, generate de operațiunile suplimentare de încărcare/descărcare și de remorcaj pentru dezeșuare. Astfel,
executarea unor lucrări de dragaj asigură siguranța efectuării manevrelor în bazinele portuare și pot asigura utilizarea mai
eficientă a infrastructurii existente. Lucrările de dragaj au fost realizate de către CN APM SA Constanța în scopul menținerii
adâncimilor proiectate (lucrări de întreținere) și în scopul realizării cotelor de proiect pentru bazinele unde încă mai existau
zone cu adâncimi naturale (lucrări de investiții).Din analiza cotelor proiectate, a cotelor obținute după lucrările de dragaj
efectuate și a cotelor existente în prezent în bazine și șenalele navigabile, se constată că există atât zone care necesită
dragaj de întreținere periodică, dar și zone cu adâncimi mai mici decât cele proiectate ce nu se modifică în urma efectuării
dragajului de întreținere.În momentul execuției lucrărilor de investiție în porturi, adâncimile prevăzute prin proiect, în
bazinele/șenalele portului au fost realizate prin dragaj.Din analiza ridicărilor batimetrice, realizate în cele 2 zone portuare,
au rezultat următoarele:• În unele zone, cota fundului bazinului în imediata apropiere a zidului de cheu este mai ridicată
decât cota proiectată (cota de fundare a cheului);• Adâncimile din bazinele portuare, raportate la cota proiectată, nu sunt
uniforme și prezintă diferențe cuprinse între 0,1m – 0,5m, până la 2,0m – 3,0m;Obiectul achiziției de față constă în: Elaborarea
Proiectului Tehnic, inclusiv a studiilor de teren, a tuturor documentațiilor de avize și autorizații (după caz) necesare pentru
obținerea autorizației de construire, inclusiv pentru organizarea de șantier (dacă este cazul) Elaborarea Documentației Detalii
de Execuție Execuția lucrărilorResursele de finanțare: Obiectivul de investiţii are asigurata sursa de finantare din fonduri
externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 și buget de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor
și Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu această destinație, conform programelor de investiții publice aprobate
potrivit legii, precum și din surse propria ale Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, astfel:-
50% contribuție Fondul de Coeziune- 50% contribuție Bugetul de StatTermenul limită până la care orice op. ec. interesat de
participarea la procedura de achizitie publica are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura
cu DA este cu 18 zile inainte de termenul limită de depunere a ofertelor.Termenul în care entitatea contractantă va răspunde
la solicitările de clarificări sau informatii suplimentare în legătură cu documentatia de atribuire este a 10-a zi înainte
de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor. La solicitarile adresate dupa acest termen EC nu va raspunde.