Portul Constanţa este cel mai important port maritim al României şi cel mai mare port la Marea Neagră, reprezentând totodată un nod de tranzit major ce face legătura între Europa de Vest şi Est – Centrală cu Asia Centrală şi Orientul Îndepărtat şi având o ampasare geografică strategică, beneficiind de conexiuni cu Dunărea, cu Autostrada A2 şi cu Reţeaua de cale ferată.
Proiectul DRAGAJ DE INVESTIŢII ÎN PORTURILE MARITIME c...
Portul Constanţa este cel mai important port maritim al României şi cel mai mare port la Marea Neagră, reprezentând totodată un nod de tranzit major ce face legătura între Europa de Vest şi Est – Centrală cu Asia Centrală şi Orientul Îndepărtat şi având o ampasare geografică strategică, beneficiind de conexiuni cu Dunărea, cu Autostrada A2 şi cu Reţeaua de cale ferată.
Proiectul DRAGAJ DE INVESTIŢII ÎN PORTURILE MARITIME cuprinde execuţia de dragaje pe anumite bazine şi şenale navigabile din Portul Constanţa – Zonele CONSTANŢA şi MIDIA.
În unele zone ale bazinelor portuare, adâncimile existente nu asigură utilizarea eficientă a infrastructurii de cheu existente, conducând la întârzieri în efectuarea manevrelor de acostare/plecare de la cheu şi la apariţia unor costuri, generate de operaţiunile suplimentare de încărcare/descărcare şi de remorcaj pentru dezeşuare. Astfel, executarea unor lucrări de dragaj asigură siguranţa efectuării manevrelor în bazinele portuare şi pot asigura utilizarea mai eficientă a infrastructurii existente. Lucrările de dragaj au fost realizate de către CN APM SA Constanţa în scopul menţinerii adâncimilor proiectate (lucrări de întreţinere) şi în scopul realizării cotelor de proiect pentru bazinele unde încă mai existau zone cu adâncimi naturale (lucrări de investiţii).
Din analiza cotelor proiectate, a cotelor obţinute după lucrările de dragaj efectuate şi a cotelor existente în prezent în bazine şi şenalele navigabile, se constată că există atât zone care necesită dragaj de întreţinere periodică, dar şi zone cu adâncimi mai mici decât cele proiectate ce nu se modifică în urma efectuării dragajului de întreţinere.
În momentul execuţiei lucrărilor de investiţie în porturi, adâncimile prevăzute prin proiect, în bazinele/şenalele portului au fost realizate prin dragaj.
Din analiza ridicărilor batimetrice, realizate în cele 2 zone portuare, au rezultat următoarele:
• În unele zone, cota fundului bazinului în imediata apropiere a zidului de cheu este mai ridicată decât cota proiectată (cota de fundare a cheului);
• Adâncimile din bazinele portuare, raportate la cota proiectată, nu sunt uniforme şi prezintă diferenţe cuprinse între 0,1m – 0,5m, până la 2,0m – 3,0m;
Obiectul achiziţiei de faţă constă în:
Elaborarea Proiectului Tehnic, inclusiv a studiilor de teren, a tuturor documentaţiilor de avize şi autorizaţii (după caz) necesare pentru obţinerea autorizaţiei de construire, inclusiv pentru organizarea de şantier (dacă este cazul)
Elaborarea Documentaţiei Detalii de Execuţie
Execuţia lucrărilor
Resursele de finanţare:
Obiectivul de investiţii are asigurata sursa de finantare din fonduri externe nerambursabile prin Programul Transport (PT) 2021-2027 şi buget de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii, precum şi din surse propria ale Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" S.A. Constanţa, astfel:
- 50% contribuţie Fondul de Coeziune
- 50% contribuţie Bugetul de Stat
Termenul limită până la care orice op. ec. interesat de participarea la procedura de achizitie publica are dreptul de a solicita clarificari sau informatii suplimentare in legatura cu DA este cu 18 zile inainte de termenul limită de depunere a ofertelor.
Termenul în care entitatea contractantă va răspunde la solicitările de clarificări sau informatii suplimentare în legătură cu documentatia de atribuire este a 10-a zi înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor. La solicitarile adresate dupa acest termen EC nu va raspunde.