Proiectare ( faza PT , DE , DTAC , ) asistenta tehnica din partea proiectantului si executie lucrari modernizare strazi in comuna Valeni D-ta . Suprafaţa ocupata de străzile ce urmeaza a fi executate aparţin domeniului public al comunei Valeni Dambovita , judetul Dambovita .Terenul se afla in intregime in folosinţa domeniului public. Atat in timpul execuţiei lucrărilor cat si dupa finalizarea acestora nu vor fi ocupate ...
Proiectare ( faza PT , DE , DTAC , ) asistenta tehnica din partea proiectantului si executie lucrari modernizare strazi in comuna Valeni D-ta . Suprafaţa ocupata de străzile ce urmeaza a fi executate aparţin domeniului public al comunei Valeni Dambovita , judetul Dambovita .Terenul se afla in intregime in folosinţa domeniului public. Atat in timpul execuţiei lucrărilor cat si dupa finalizarea acestora nu vor fi ocupate terenuri suplimentare, nefiind necesare expropieri de terenuri.
Străzile investigate se incadreaza in categoria tehnica IV si aparţin domeniului public al comunei. Străzile investigate asigura un trafic preponderent de interes local de acces către reşedinţe si sediile unităţilor economice declarate dar si către terenurile agricole din zona.
Pentru realizarea părţii carosabile, in cazul strazilor din pamant sau pietruite se va folosi următoarea structura rutiera:
• 4 cm strat de uzura din mixtura asfaltica BA 16 rul 50/70, conform SR EN 13108-1, AND 605/2015;
• 6 cm strat de legatura din beton asfaltic deschis de tip BADPC 22,4 leg 50/70, conform SR EN 13108-1, AND 605/2015;
• 15 cm strat de baza din piatra sparta amestec optimal, conform SR EN 13242, STAS 6400;
• 15 cm strat din balast SR EN 13242+A1;
• 15 cm strat de balasat recuperate;
Partea carosabila va fi incadrata de rigole de acostament prefabricate, realizate din beton de ciment de clasa C30/37, au latimea de 0.60 m si sunt asezate pe fundatii din beton de clasa C16/20 de 10 cm grosime
Strazile laterale se vor amenaja pe o lungime de 10 m cu acelasi sistem rutier cu cel al strazii ce se va moderniza.
Circulatia pe strazile proiectate se va face pe un sens de mers sau pe doua sensuri in functie de latimea partii carosabile, astfel pe strazile mai mici de 5.50 m circulatia se va desfasura pe un singur sens.
Modernizarea strazilor locale se va face cu încadrarea în limita părţii carosabile existente, pe cât posibil cu respectarea elementelor geometrice conf. STAS 863/85 şi a Normelor tehnice privind proiectarea, construirea şi modernizarea drumurilor, aprobate cu ordin MT nr. 45/98, în funcţie de clasa tehnică a drumurilor existente.
Preluarea apelor pluviale si meteorice se va face prin intermediul rigolelor de acostament