Compania Naţională de Căi Ferate „CFR”- SA a finalizat studiul de fezabilitate pentru proiectul ”MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII
FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANȚA”. Proiectul se afla în prezent în etapa de pregatire documentaţie achiziţie proiectare şi execuție
şi, respectiv, consultanţă şi supervizare a lucrărilor. Lucrările aferente obiectivului de investiție „MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII
FEROVIARE DIN PORTUL ...
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR”- SA a finalizat studiul de fezabilitate pentru proiectul ”MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII
FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANȚA”. Proiectul se afla în prezent în etapa de pregatire documentaţie achiziţie proiectare şi execuție
şi, respectiv, consultanţă şi supervizare a lucrărilor. Lucrările aferente obiectivului de investiție „MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII
FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANȚA - ETAPA I, VALU LUI TRAIAN” constau în proiectarea și execuția lucrărilor în conformitate
cu legislația și reglementările tehnice în vigoare.Investiția este considerată ca o etapă inițială pentru a asigura interoperabilitatea
Coridorului Rin - Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu rețeaua feroviară din centrul și
sud-estul Europei.Portul Constanța este portul principal al României și principalul nod de acces maritim al Coridorului Rin
- Dunăre. Zona portuară, inclusiv infrastructura feroviară CFR din interiorul portului, este legată de sistemul feroviar național
și de rețeaua centrală TEN-T.Ca parte a rețelei CNCF ”CFR”-SA, infrastructura feroviară din Portul Constanța trebuie să respecte
cerințele directivelor europene privind implementarea spațiului unic european. Administrativ, liniile de cale ferată din Portul
C-ta, sunt situate pe raza Sucursalei Regionale CF Constanța – CNCF „CFR” SA. Obiectivul general este îmbunătățirea competitivității
economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind
astfel la dezvoltarea pieței interne, cu scopul de a crea condițiile pentru creșterea volumului investițiilor, promovarea
transportului durabil și a conexiunii în rețeaua de căi ferate europene.Grupa de așteptare are rol de garare/depozitare a
trenurilor destinate stațiilor Constanța Port Zona A, Constanța Port Zona B, Constanța Port Mol V, Agigea Nord și Constanța
Port Terminal Ferry Boat, pentru care nu a sosit nava la operare. Realizarea acestei grupe de așteptare va degreva substanțial
liniile de primire-expediere din stațiile c.f. din Portul Constanța de trenurile care așteaptă să intre la front.Achiziția
are ca scop proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiții „Modernizarea infrastructurii feroviare
din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian”, în vederea aducerii infrastructurii de cale ferată la un nivel care să corespundă
prevederilor și cerințelor Master Planului General de Transport al României, Regulamentelor și Acordurilor Uniunii Europene
specifice, ale standardelor TEN-T și Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate.CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire
se desfașoară sub incidența prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare și execuție lucrări
se va face numai după asigurarea sursei de finanțare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă
este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.Numar zile până la care operatorii economici pot solicita clarificări
înainte de data limită de depunere a ofertelor: 22 zileEntitatea contractanta va raspunde la solicitarile de clarificari în
a 12-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor.