Liniile de cale ferată incluse în cadrul proiectului fac parte din reţeaua TEN-T, și face parte din Coridorul Rin – Dunăre
pe teritoriul României, ca parte a infrastructurii furnizate în cadrul nodului de acces al portului Constanța, care leagă
rutele maritime de rețeaua feroviară terestră.În conformitate cu Master Planul General de Transport al României (MPGT), Portul
Constanța este principalul port din M...
Liniile de cale ferată incluse în cadrul proiectului fac parte din reţeaua TEN-T, și face parte din Coridorul Rin – Dunăre
pe teritoriul României, ca parte a infrastructurii furnizate în cadrul nodului de acces al portului Constanța, care leagă
rutele maritime de rețeaua feroviară terestră.În conformitate cu Master Planul General de Transport al României (MPGT), Portul
Constanța este principalul port din Marea Neagra, având o cotă de transport feroviar de 41%, cu 1446 de nave care utilizează
portul în 2013. Hinterlandul portului poate fi extins spre Europa Centrală, luând în considerare îmbunătățirea condițiilor
feroviare, precum și îmbunătățirea condițiilor rutiere și a condițiilor de navigație pe Dunăre.Totodată, se dorește la nivel
European în parteneriat cu SUA conectarea feroviară a Portului Constanța cu Portul Gdansk (Polonia), realizându-se astfel
o conexiune feroviară între Marea Baltică și Marea Neagră.În MPGT al României se precizează că Portul Constanța nu dispune
de o infrastructură feroviară modernă, care are un impact negativ asupra competitivității și capacității portuare în raport
cu alte porturi din regiune. În contextul conflictului din Ucraina, de creștere a fluxului de transport mărfuri ce trebuie
operate în Portul Constanța, a devenit mult mai vizibilă pentru autorități capacitatea de operare redusă din zona Portului
Constanța, cauzată de starea precară a infrastructurii feroviare publice.Cu atât mai mult trebuie înțeleasă acum necesitatea
modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanța.Investiția este considerată ca o etapă inițială pentru a asigura
interoperabilitatea Coridorului Rin - Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu rețeaua feroviară
din centrul și sud-estul Europei.CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfășoară sub incidența prezentei clauze suspensive.Incheierea
contractului de achizitie sectoriala este conditionata de obtinerea/ aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul
de stat si/ sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta
dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice.
In cazul în care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/ sau
fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza, Entitatea Contractanta va aplica prevederile art. 225 alin (1) lit. c) teza
a II-a din Legea 99/2016 cu modificările și completările ulterioare, fiind imposibilă încheierea contractului de achiziţie
sectoriala. Entitatea Contractanta estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in 12 luni de la aprobarea
raportului procedurii.