Obiectivul de investiţii se înscrie în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă care prezintă o viziune sustenabilă de dezvoltare pentru zona urbană a Municipiului Alba Iulia şi ţine cont de costurile şi beneficiile sociale, prin “internalizarea costurilor externe". Planificarea pentru viitorul oraşului în cadrul PMUD este centrată pe cetăţeni. În calitate de călători, oameni de afaceri, consumatori, clienţi, sau orice rol ar p...
Obiectivul de investiţii se înscrie în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă care prezintă o viziune sustenabilă de dezvoltare pentru zona urbană a Municipiului Alba Iulia şi ţine cont de costurile şi beneficiile sociale, prin “internalizarea costurilor externe". Planificarea pentru viitorul oraşului în cadrul PMUD este centrată pe cetăţeni. În calitate de călători, oameni de afaceri, consumatori, clienţi, sau orice rol ar putea avea ei, cetăţenii Municipiului Alba Iulia sunt parte a soluţiei, a planului de mobilitate urbană durabilă însemnând “Planificare pentru Oamenii din Municipiul Alba Iulia". Totodată, scopul PMUD este de a permite dezvoltarea sustenabilă a mobilităţii în aria de studiu, acesta urmând a funcţiona ca un suport pentru pregătirea şi implementarea proiectelor şi măsurilor finanţate prin Programul Operaţional Regional 2021 – 2027 Regiunea Centru (şi alte programe operaţionale din viitoarele perioade de programare) şi alte surse asociate bugetelor locale.
În prezent, strada este nemodernizată, respectiv este în stadiul de drum pietruit care prezintă gropi şi denivelări, partea carosabilă nu are asigurată panta transversală necesară, favorizând stagnarea apelor pluviale şi infiltrarea acestora la nivelul patului drumului; pietruirea existentă are grosimi variabile 15÷20 cm. Toate aceste defecţiuni îngreunează foarte mult desfăşurarea circulaţiei riveranilor, a maşinilor de intervenţie şi afectează dezvoltarea economică a zonei.
Dezvoltarea într-o zonă a unui oraş este dependentă de realizarea unei infrastructuri adecvate. Realizarea infrastructurii rutiere şi de iluminat public ar duce la creşterea calităţii vieţii populaţiei din zonă şi la posibila creare de noi oportunităţi investiţionale din partea agenţilor economici.
Întrucât se impune realizarea/modernizarea tramei stradale, autoritatea locală a contractat serviciul de elaborare a studiului de fezabilitate cu INFRAVERDE CONSULTING S.R.L. Bucureşti.
Măsurile prevăzute în proiect constau în principal în următoarele:
• amenajarea carosabilului cu beton asfalt încadrat cu borduri tip A;
• realizare canale tehnice îngropate;
• realizare reţea de canalizare cu guri de scurgere pentru preluarea apelor pluviale;
• realizarea de marcaje rutiere şi indicatoare
În conformitate cu prevederile art.160 alin. (1) din Legea nr.98/2016 cu modificările şi completările ulterioare, termenul limita până la care orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări sau informaţii Suplimentare in legătură cu documentaţia de atribuire este de 14 zile înainte de data limita de depunere a ofertelor.
În conformitate cu prevederile art.160 alin.(2) din Legea nr.98/2016 cu modificările şi completările ulterioare, autoritatea contractanta va răspunde în mod clar şi complet tuturor solicitărilor de clarificare/informaţiilor suplimentare cu 8 zile înainte de termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor, în măsura în care sunt adresate în termenul limită stabilit în anunţul de participare simplificat.
Termenul de prestare a serviciilor şi de execuţie a lucrărilor va fi de 5 luni, defalcat astfel:
Faza 1 – Servicii de proiectare privind obiectivul : “MODERNIZARE STRADA BARBU STEFANESCU DELAVRANCEA DIN MUNICIPIUL ALBA IULIA":
Etapa 1 - elaborare proiect faza D.T.A.C. şi D.T.O.E. - 1 lună de la data înscrisă în ordinul de începere a serviciilor;
Etapa 2 - elaborare proiect faza P.T. + D.E. + C.S. - 1 lună de la comunicarea obţinerii Autorizaţiei de Construire de către autoritatea contractantă;
Etapa 3 - asistenţa tehnică din partea proiectantului - de la data înscrisă în ordinul de începere, pe toată durata de execuţie a lucrărilor, până la recepţia la terminarea lucrărilor.
- întocmirea documentaţiei şi planşelor post-execuţie, precum şi documentaţia pentru urmărirea comportarii in exploatare si interventiile în timp la finalizarea lucrărilor.
Faza 2 – Execuţia lucrărilor - 3 luni de la data înscrisă în ordinul de începere a lucrărilor.