Lucrarile, strazile ce face obiectul prezentei proceduri sunt strazi de categoria III si IV si isi desfasoara traseul pe teritoriul administrativ al Comunei Modelu, Judetul Calarasi. Lucrarile ce fac obiectul prezentului proiect se incadreaza in categoria C - lucrari de important normala si se vor realiza in conditiile respectarii normelor si standardelor Uniunii Europene, in conformitate cu H.G. 766/1997 si cu Legea 10/199...
Lucrarile, strazile ce face obiectul prezentei proceduri sunt strazi de categoria III si IV si isi desfasoara traseul pe teritoriul administrativ al Comunei Modelu, Judetul Calarasi. Lucrarile ce fac obiectul prezentului proiect se incadreaza in categoria C - lucrari de important normala si se vor realiza in conditiile respectarii normelor si standardelor Uniunii Europene, in conformitate cu H.G. 766/1997 si cu Legea 10/1995 privind obligativitatea utilizarii de materiale agrementate pentru executia lucrarilor.
Lucrarile minime necesare, au fost mentionate si in cadrul expertizelor tehnice, tinand cont de starea tehnica a strazilor, in ceea ce priveste circulatia, siguranta in exploatare, structura rutiera (implicit suprafata de rulare). Se considera ca prin realizarea lucrarilor prezentate mai sus, strazile vor fi aduse intr-o stare care sa corespunda cerintelor de calitate prevazute de Legea 10/1995 si anume rezistenta si stabilitatea la actiuni statice dinamice si seismice, siguranta si exploatarea, sanatatea oamenilor, protectia si refacerea mediului.
Obiectivul mai sus mentionat al investitei este compus din:
• Modernizarea a 2 strazi pe o lungime de 1,934.38m.
Estimarea valorii contractului mai sus mentionat s-a realizat prin insumarea valorilor aferente cuprinse in devizul general intocmit de catre proiectantul de specialitate, la faza DALI si in conformitate cu regulile privind estimarea valorii contractelor de achiziţie publică prevăzute în Legea nr. 98/2016, pe baza necesarului minim si maxim de resurse alocate pentru prestarea acestor servicii si executia acestor lucrari si a preturilor existente pe piata care definesc astfel de activitati.
Avand in vedere devizul general, elaborat de catre proiectantul de specialitate, la faza DALI, pretul maxim pentru prestarea acestor servicii si executarea acestor lucrari este de 2.337.915,83 lei fara TVA, si cuprinde valoarea:
• Valoarea lucrarilor - conform Hotararii 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cuprinde cheltuielile prevazute la cap./subcap.:
4.1. - Constructii si instalatii – 2.278.700,83 lei fara TVA;
5.1 – Organizare de santier – 5.1.1. Lucrari de constructii si instalatii aferente organizarii de santier - 21.653,00 lei fara TVA; 5.1.2. Cheltuieli conexe organizarii de santier – 2.165,00 lei fara TVA..
De aici rezulta valoarea lucrarilor de 2.302.518,83 lei fara TVA.
• Valoarea serviciilor de proiectare intocmire PT (proiect tehnic), DDE (detalii de executie), documentaţii necesare pentru obţinerea acordurilor, avizelor si autorizaţiilor aferente obiectivului de investiţii, cat si asistenta tehnica din partea proiectantului pe toata durata de executie a lucrărilor:
– Subcap. 3.5.4. Documentatiile tehnice necesare in vederea obtinerii avizelor/ acordurilor/ autorizatiilor – 2.000,00 lei fara TVA;
-Subcap. 3.5.6. Proiect tehnic si detalii de executie – 25.984,00 lei fara TVA;
– Cap. 3.8. Asistenta tehnica
-Subcap. 3.8.1.1. - Asistenta tehnica din parte proiectantului pe toata perioada de executie a lucrarilor – 5.413,00 lei fara TVA;
-Subcap. 3.8.1.2. - Asistenta tehnica din parte proiectantului la fazele incluse in programul de control al lucrarilor de executie – 2.000,00 lei fara TVA
De aici rezulta valoarea serviciilor de 35.397,00 lei fara TVA.
Valoarea de 2.337.915,83 lei fara TVA reprezinta valoarea la care se vor raporta ofertele in evaluare (valoarea prezentei proceduri de atribuire).
Valoarea estimata a contractului ce urmeaza a fi atribuit NU cuprinde suma aferenta cheltuielilor diverse si neprevazute. Suma reprezentând "cheltuieli diverse şi neprevăzute" nu este inclusa în calculul valorii estimate şi, implicit, nu se vor cuprinde la nivelul ofertei depuse, deoarece acestea sunt cheltuieli incidente proiectului şi nu valorii estimate unui contract de lucrări atribuit printr-o procedură de atribuire prevăzută de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice. Prin urmare, scopul acestei sume îl reprezintă asigurarea resurselor financiare necesare în vederea implementării modificărilor nesubstanţiale efectuate cu respectarea prevederilor art. 221 din Legea nr. 98/2016.
In devizul general al obiectivului de investitii nu este alocata o valoare maximală drept "rezervă de implementare".
Facem mentiunea că aceasta achzitie este cuprinsa în Programul anual al achiziţiilor publice pe anul 2021, la pozitia nr. 7.
Contravaloarea lucrarilor va fi platita din Bugetul local al Comunei Modelu, al anului 2021, de la Capitolul Bugetar 84.02, modalitatea de plată fiind: plata prin ordin de plată/Trezoreria Statului.
Indicatorii tehnico-econimici ai obiectivului Proiectare şi execuţie lucrări de modernizare strazi, în localitatea Modelu în cadrul proiectului “MODERNIZARE STRADA CULTURII SI NAVODARI IN COMUNA MODELU, JUDETUL CALARASI", au fost aprobati prin H.C.L. nr. 60/10.09.2021