Obiectivul general al proiectului este modernizarea drumurilor in intravilanul comunei.
Astfel au fost identificate in aceasta etapa si propuse spre modernizare un numar de 13 de strazi si 11 alei
Lungimea totala a obiectivelor analizate L= 3554 ml din care 1853 m strazi si 1701 m alei
Suprafata totala afectata de cele 24 strazi si alei se afla pe domeniu public al comunei Poarta Alba, cartier Via si este 10.971,6...
Obiectivul general al proiectului este modernizarea drumurilor in intravilanul comunei.
Astfel au fost identificate in aceasta etapa si propuse spre modernizare un numar de 13 de strazi si 11 alei
Lungimea totala a obiectivelor analizate L= 3554 ml din care 1853 m strazi si 1701 m alei
Suprafata totala afectata de cele 24 strazi si alei se afla pe domeniu public al comunei Poarta Alba, cartier Via si este 10.971,60 mp, din care suprafata carosabil 10.694,60 mp si suprafata racordari 277 mp
Traseul proiectat al fiecarei strazi in plan, va urmari traseul existent, pentru evitarea exproprierii terenului
Racordarile prevazute in plan vor fi circulare. Elementele geometrice in plan, inclusiv amenajarea in spatiu a curbelor , vor fi stabilite in conformitate cu prevederile STAS 863/85 si STAS 10144-3/91
La aleile cu zestre de piatra sparta cuprinsa intre 19 cm–22 cm, se va adauga un strat de piatra sparta cu h mediu 2 cm, strat ce asigura suprafata amenajata pentru asternerea stratului de beton asfaltic
Scurgerea apelor provenite din precipitatii se asigura prin pozarea bordurilor de 10 x 15 cu 5 cm deasupra cotei betonului asfaltic si a celor de 20 x 25 cu 15 cm deasupra cotei betonului asfaltic, ceea ce asigura ca apele sa fie dirijate pe suprafata betonului asfaltic, fara a afecta proprietatile adiacente aleilor sau strazilor
Tot pentru scurgerea apelor provenite din precipitatii, s-au mai prevazut pe strada Nordului o rigola din pamant pe toata lungimea strazii si un numar de 6 podete cu deschiderea de 40 cm si latimea cuprinsa intre 3 si 6 m, astfel: 2 podete cu l = 6 m la intersectiile cu str. Palatului si str. Postei, un podet cu l = 5 m la intersectia cu str. Teodor Carnaoucoff – tr. II, 2 podete cu l = 4 m la intersetiile cu str. Coloanelor si al. Vantului – tr. I si un podet cu l = 3 m la intersectia cu al. Sanzienelor – tr. II.
La proiectarea elementelor geometrice ale traseului in plan s-a urmarit ca axul proiectat sa se suprapuna cat mai fidel pe axul existent al drumurilor de reabilitat. Toate detaliile de racordare sunt detaliate in plansele anexate acestuia.
In profil longitidinal linia rosie proiectata va urmari linia actuala a terenului cu mici modificari, cu diferente in ax pozitive aproximativ egale cu grosimea structurii rutiere + corecturile necesare, aplicate in asa fel incat pasul de proiectare prevazut in STAS 863/65 sa fie respectat. Daca prin asternerea straturilor asfaltice strazile si aleile se inalta, se va acorda o atentie deosebita scurgerii apelor, adoptandu-se solutii adecvate, astfel incat dispozitivele de scurgere sa preia atat apele de suprafata, cat si apele din curtile invecinate strazii.Numărul de zile până la care se pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor:12 zile. Autoritatea contractanta va raspunde solicitarilor de clarificari inainte cu 3 zile de data limita de depunere a ofertelor.