Servicii de proiectare şi execuţie lucrări din cadrul proiectului “Amenajare Dane Ro-Ro – Port Bazinul Nou Galaţi".Descrierea detaliata este prezentata in Caietul de sarcini si alte documente edificatoare anexate la documentatia de atribuire.Obiectivul general al proiectului “Amenajarea danelor RoRo in Portul Bazinul Nou Galati" îl reprezintă integrarea Portului Galati în fluxul internaţional de transporturi mărfuri cu nave...
Servicii de proiectare şi execuţie lucrări din cadrul proiectului “Amenajare Dane Ro-Ro – Port Bazinul Nou Galaţi".Descrierea detaliata este prezentata in Caietul de sarcini si alte documente edificatoare anexate la documentatia de atribuire.Obiectivul general al proiectului “Amenajarea danelor RoRo in Portul Bazinul Nou Galati" îl reprezintă integrarea Portului Galati în fluxul internaţional de transporturi mărfuri cu nave tip RoRo sau RoPax, prin modernizarea infrastructurii portuare şi a drumurilor de acces interioare în vederea dezvoltării capacităţilor economice ale operatorilor portuari.In vederea integrării şi armonizării tuturor politicilor şi strategiilor cu impact regional, a fost elaborată Strategia Nationala pentru Dezvoltare Regionala – SNDR- care reprezintă baza pentru fundamentarea programelor de finanţare prin fonduri externe/comunitare, naţionale, regionale şi/sau locale care au ca scop dezvoltarea regională.Aceasta este corelată cu obiectivele europene promovate prin Strategia Europa 2020, precum şi cu obiectivele tematice şi priorităţile de investiţii promovate prin regulamentele europene în vigoare pentru perioada 2014-2020.SNDR stabileşte şapte priorităţi de investiţie ce au rolul de a contribui la creşterea economică a României şi de îmbunătăţire a gradului de ocupare a forţei de muncă şi anume:-îmbunătăţirea eficienţei energetice în sectorul public şi rezidenţial, -dezvoltarea infrastructurii de importanţă regională şi locală, (aici se incadreaza investitia propusa)-dezvoltare urbană durabilă şi sustenabila, -promovarea incluziunii sociale şi reducerea gradului de sărăcie, -îmbunătăţirea mediului economic de importanţă regională şi locală, -dezvoltarea durabilă a turismului,-îmbunătăţirea condiţiilor de mediu la nivel regional şi local"Obiectivele specifice din domeniul transportului naval pentru perioada 2020-2030 se axează pe:•dezvoltarea infrastructurii de transport naval, amenajata pentru diferite moduri de transport;•diversificarea modurilor de transport (intermodalismul);•asigurarea siguranţei traficului;•consolidarea porturilor ca centre logistice intermodale, care servesc drept sprijin la dezvoltarea progresivă a reţelei intermodale de transport mărfuri şi a unor servicii de transport naval mai sigure şi mai prietenoase cu mediul înconjurător;•asigurarea conectivitatii porturilor cu sistemul national de transporturi marfuri;CN APDM SA face parte din numărul redus al Entităţilor Contractante eligibile pentru POIM 2014-2020, deoarece administrează infrastructura portuară aferentă sectorului maritim al Dunării şi se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). Scopul achiziţiei îl reprezintă atribuirea contractului de proiectare şi execuţie a lucrărilor pentru proiectul "Amenajarea danelor RoRo in Portul Bazinul Nou Galati".Prin realizarea lucrărilor prevăzute în investiţia publică, se preconizează a fi atinse următoarele obiective:Obiectivele generale•Dezvoltarea Portului Galati, in special a Portului Bazinul Nou, ca centru de creştere economica a Regiunilor de dezvoltare Sud-Est şi Nord-Est precum si conectarea economica cu sudul Republicii Moldova;•Conectarea Portului Galati la porturile Marii Negre care au facilitati de tip RoRo sau RoPax;•Conectarea Portului Galati la sistemul de transport multimodal de pe Dunarea Superioara, inclusiv accesul pe Rhin;•Cresterea Volumului de Trafic in sistem multimodal, mai specific cu autovehicule;•Facilitarea accesului autovehiculelor in vederea cresterii turismului local si de tranzit;•Reducerea Impactului asupra Mediului;Obiective specifice•Modernizarea infrastructurii portuare (în vederea adaptării la tipurile noi de nave pentru transportul autovehiculelor) şi dezvoltarea zonelor adiacente (sistem de reparare a navelor, control fitosanitar, servicii de buncheraj, conectarea la reţele de apă şi energie);•Îmbunătăţirea conectărilor la reţeaua nationala de transport rutier ;•Îmbunătăţirea conexiunilor cu hinterlandul;•Reducerea consumului de energie prin utilizarea de energie alternativă;•Reducerea colmatarilor în bazin prin cresterea frecventei andocărilor la danele interioare;•Creşterea calităţii serviciilor, prin digitizarea fluxului de informaţii, simplificarea procedurilor portuare şi vamale, dezvoltarea serviciilor de personal şi sistem de monitorizare a navelor.