Orice solicitare de clarificări trebuie transmisă în SEAP (http://www.e-licitatie.ro/pub).
Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări/ informaţii suplimentare în legătură cu documentaţia de atribuire cu 22 zile înainte de data limita stabilită pentru depunerea ofertelor.
Entitatea contractantă va raspunde în mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificari/informatii suplimentare in le...
Orice solicitare de clarificări trebuie transmisă în SEAP (http://www.e-licitatie.ro/pub).
Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări/ informaţii suplimentare în legătură cu documentaţia de atribuire cu 22 zile înainte de data limita stabilită pentru depunerea ofertelor.
Entitatea contractantă va raspunde în mod clar si complet tuturor solicitarilor de clarificari/informatii suplimentare in legatura cu documentatia de atribuire în a 12-a zi înainte de data limita de depunere a ofertelor. Entitatea contractantă nu va raspunde la solicitarile de clarificari transmise dupa data limita stabilita.
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR"- SA a finalizat studiul de fezabilitate pentru proiectul "Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – Etapa II".
Proiectul se afla în prezent în etapa de pregatire documentaţie achiziţie proiectare şi execuţie şi, respectiv, consultanţă şi supervizare a lucrărilor.
Liniile de cale ferată incluse în cadrul proiectului fac parte din reţeaua TEN-T, şi face parte din Coridorul Rin – Dunăre pe teritoriul României, ca parte a infrastructurii furnizate în cadrul nodului de acces al portului Constanţa, care leagă rutele maritime de reţeaua feroviară terestră.
În conformitate cu Master Planul General de Transport al României (MPGT), Portul Constanţa este principalul port din Marea Neagra, având o cotă de transport feroviar de 41%, cu 1446 de nave care utilizează portul în 2013. Hinterlandul portului poate fi extins spre Europa Centrală, luând în considerare îmbunătăţirea condiţiilor feroviare, precum şi îmbunătăţirea condiţiilor rutiere şi a condiţiilor de navigaţie pe Dunăre.
Totodată, se doreşte la nivel European în parteneriat cu SUA conectarea feroviară a Portului Constanţa cu Portul Gdansk (Polonia), realizându-se astfel o conexiune feroviară între Marea Baltică şi Marea Neagră.
În MPGT al României se precizează că Portul Constanţa nu dispune de o infrastructură feroviară modernă, care are un impact negativ asupra competitivităţii şi capacităţii portuare în raport cu alte porturi din regiune.
În contextul conflictului din Ucraina, de creştere a fluxului de transport mărfuri ce trebuie operate în Portul Constanţa, a devenit mult mai vizibilă pentru autorităţi capacitatea de operare redusă din zona Portului Constanţa, cauzată de starea precară a infrastructurii feroviare publice.
Cu atât mai mult trebuie înţeleasă acum necesitatea modernizării infrastructurii feroviare din Portul Constanţa.
Investiţia este considerată ca o etapă iniţială pentru a asigura interoperabilitatea Coridorului Rin - Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu reţeaua feroviară din centrul şi sud-estul Europei.
În Etapa II sunt cuprinse lucrări de modernizare la următoarele obiective:
ZONA DE INTERES DIN AFARA PORTULUI
Linia de legătură între grupa de aşteptare Valu lui Traian şi Palas;
Staţia Palas;
PORT CONSTANŢA SUD
Staţia Agigea Nord;
Staţia Agigea Ecluză;
Linia 813B (dublarea liniei de acces între Agigea Ecluză şi Ferry Boat).
Durata de implementare a contractului, inclusiv a perioadei de garanţie, de la data ordinului de începere, este de 99 de luni.
Durata estimată pentru realizarea serviciilor de proiectare, inclusiv Avizare PTE şi Emiterea Autorizaţiei de Construire (AC) este de 7 luni calendaristice de la Ordinul administrativ de începere.
Durata estimată de Execuţie a lucrărilor este de 30 de luni calendaristice de la emiterea Autorizaţiei de Construire (AC)
Durata activitatilor dupa recepţia la terminarea lucrărilor – 1 lună
Perioada de garanţie – minim 60 de luni de la recepţia la terminarea lucrărilor
Durata activitatilor dupa terminarea perioadei de garanţie – 1 lună