Compania Naţională de Căi Ferate "CFR"- SA a finalizat studiul de fezabilitate pentru proiectul "MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANŢA". Proiectul se afla în prezent în etapa de pregatire documentaţie achiziţie proiectare şi execuţie şi, respectiv, consultanţă şi supervizare a lucrărilor.
Lucrările aferente obiectivului de investiţie "MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANŢA - ETAP...
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR"- SA a finalizat studiul de fezabilitate pentru proiectul "MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANŢA". Proiectul se afla în prezent în etapa de pregatire documentaţie achiziţie proiectare şi execuţie şi, respectiv, consultanţă şi supervizare a lucrărilor.
Lucrările aferente obiectivului de investiţie "MODERNIZAREA INFRASTRUCTURII FEROVIARE DIN PORTUL CONSTANŢA - ETAPA I, VALU LUI TRAIAN" constau în proiectarea şi execuţia lucrărilor în conformitate cu legislaţia şi reglementările tehnice în vigoare.
Investiţia este considerată ca o etapă iniţială pentru a asigura interoperabilitatea Coridorului Rin - Dunăre pe teritoriul României, conducând la o legătură mai eficientă cu reţeaua feroviară din centrul şi sud-estul Europei.
Portul Constanţa este portul principal al României şi principalul nod de acces maritim al Coridorului Rin - Dunăre. Zona portuară, inclusiv infrastructura feroviară CFR din interiorul portului, este legată de sistemul feroviar naţional şi de reţeaua centrală TEN-T.
Ca parte a reţelei CNCF "CFR"-SA, infrastructura feroviară din Portul Constanţa trebuie să respecte cerinţele directivelor europene privind implementarea spaţiului unic european.
Administrativ, liniile de cale ferată din Portul C-ta, sunt situate pe raza Sucursalei Regionale CF Constanţa – CNCF "CFR" SA.
Obiectivul general este îmbunătăţirea competitivităţii economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieţei interne, cu scopul de a crea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a conexiunii în reţeaua de căi ferate europene.
Grupa de aşteptare are rol de garare/depozitare a trenurilor destinate staţiilor Constanţa Port Zona A, Constanţa Port Zona B, Constanţa Port Mol V, Agigea Nord şi Constanţa Port Terminal Ferry Boat, pentru care nu a sosit nava la operare. Realizarea acestei grupe de aşteptare va degreva substanţial liniile de primire-expediere din staţiile c.f. din Portul Constanţa de trenurile care aşteaptă să intre la front.
Achiziţia are ca scop proiectarea şi execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiţii "Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa - Etapa I, Valu lui Traian", în vederea aducerii infrastructurii de cale ferată la un nivel care să corespundă prevederilor şi cerinţelor Master Planului General de Transport al României, Regulamentelor şi Acordurilor Uniunii Europene specifice, ale standardelor TEN-T şi Specificaţiilor Tehnice de Interoperabilitate.
CLAUZA SUSPENSIVA: Procedura de atribuire se desfaşoară sub incidenţa prezentei clauze suspensive, în sensul că semnarea contractului de proiectare şi execuţie lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanţare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la aprobarea raportului procedurii.
Numar zile până la care operatorii economici pot solicita clarificări înainte de data limită de depunere a ofertelor: 22 zile
Entitatea contractanta va raspunde la solicitarile de clarificari în a 12-a zi inainte de data limita de depunere a ofertelor.