Drumurile analizate în documentaţia tehnico-economică sunt amplasate în localităţile Purani şi Puranii de Sus, comuna Purani, judeţul Teleorman, respectiv:
Localitatea Purani: DS 161, DS 563, DS 589, DS 432, DS 359, DS 328, DS 234, DS 46, DS 190, DS 424;
Localitatea Puranii de Sus: DS 338, DS 347, DS 323, DS 317, DS 476, DS 161,DS 201, DS 146, DS 508, DS 49, DS 38, DS 535, DS 192,DS 16, DS 100, DS 51, DS 54, DS 15.
Lung...
Drumurile analizate în documentaţia tehnico-economică sunt amplasate în localităţile Purani şi Puranii de Sus, comuna Purani, judeţul Teleorman, respectiv:
Localitatea Purani: DS 161, DS 563, DS 589, DS 432, DS 359, DS 328, DS 234, DS 46, DS 190, DS 424;
Localitatea Puranii de Sus: DS 338, DS 347, DS 323, DS 317, DS 476, DS 161,DS 201, DS 146, DS 508, DS 49, DS 38, DS 535, DS 192,DS 16, DS 100, DS 51, DS 54, DS 15.
Lungime totală = 6,195.00
În urma investigaţiilor efectuate, s-au constatat numeroase defecte şi degradări după cum urmează:
Starea de viabilitate existentă este total necorespunzătoare pentru desfăşurarea circulaţiei rutiere în condiţii de siguranţă, drumurile analizate având defecte ale suprafeţei de rulare şi ale complexului rutier, îmbrăcămintea rutieră existentă nefiind conformă cu cerinţelor actuale de securitate şi confort;
Dispozitivele de colectare şi evacuare a apelor pluviale colectate, fie lipsesc, fie sunt într-o stare tehnică necorespunzătoare, astfel încât apele pluviale nu pot fi colectate şi evacuate din zona drumurilor, acestea având posibilitatea de a stagna în zona amprizei drumurilor;
Planeitatea suprafeţei de rulare este necorespunzătoare datorită lipsei unei imbrăcăminţi rutiere moderne, aceasta ducând la accelerări şi frânări cu frecvenţă mai mare, la zgomot, vibraţii şi praf;
Partea carosabilă a drumurilor din comuna Purani prezintă defecte şi degradări specifice drumurilor pietruite şi parţial pietruite, degradări reprezentate de gropi, denivelări, făgaşe. Aceste defecţiuni împiedică desfăşurarea normală a circulaţiei rutiere şi generează praf pe timp uscat şi noroi, respectiv imposibilitatea de circulaţie a autovehiculelor în perioada umedă;
În profil transversal, drumurile din comuna Purani prezintă iregularităţi şi deformări, pantele transversale nu sunt asigurate, astfel scurgerea apelor pluviale de pe partea carosabilă este imposibil de efectuat sau greu realizabilă, fapt ce conduce la degradări ale suprafeţei de rulare.
Analiza cererii de bunuri şi servicii, inclusiv prognoze pe termen mediu şi lung privind evoluţia cererii, în scopul justificării necesităţii obiectivului de învestiţii;
Prin realizarea obiectivului de investiţii din comuna Purani, judeţul Teleorman, se va consolida la nivel local acea parte a infrastructurii pe care o reprezintă calea de circulaţie rutieră, ea reprezentând capacitatea de acoperire a nevoilor de circulaţie şi siguranţă a populaţiei din comună. Astfel, putem enumera următoarele aspecte:
Modernizarea drumurilor va duce la sporirea capacităţii portante şi de circulaţie în această zonă, cu platformă cu lăţime suficientă pentru asigurarea siguranţei circulaţiei şi a confortului în trafic.
Asigurarea unui trafic în condiţii optime va duce la dezvoltarea economică în comună şi la apariţia unor potenţiali agenţi economici.
Realizarea obiectivului de investiţii propus reprezintă o îmbunătăţire a infrastructurii din cadrul comunei Purani, o îmbunătăţire a condiţiilor de viaţă şi a standardelor de muncă, fapt care va contribui într-o mare măsură şi la menţinerea populaţiei şi a forţei de muncă la nivel local ceea ce va duce la creşterea nivelului de dezvoltare economică şi a nivelului de trai în zonă.
Existenţa unor căi de comunicaţii moderne va permite efectuarea unui schimb superior de mărfuri cu lărgirea pieţei de desfacere locală.
Obiective preconizate a fi atinse prin realizarea investiţiei publice.
Obiectivul de investiţii tratează aspecte legate de dezvoltarea infrastructurii, legătura locuitorilor comunei cu zonele dezvoltate, accesul facil al autovehicolelor destinate situaţiilor de urgenţă, creştere atractivităţii şi competivităţii zonei.
Realizarea obiectivului de investiţii are ca avantaje următoarele:
Prin modernizarea drumurilor din comuna Purani ce fac obiectul documentaţiei tehnico-economice, se va asigura accesul locuitorilor la reţeaua de drumuri judeţene DJ 503 şi DJ 601B, precum şi la reţeaua de drumuri din cadrul comunei.
Modernizarea drumurilor din comuna Purani va duce la creşterea capacităţii portante a drumurilor, precum şi la creşterea capactităţii de circulaţie, fiind asigurate lăţimi suficiente ale platformelor de circulaţie pentru asigurarea unui trafic în condiţii de siguranţă;
Modernizarea drumurilor va garanta legături permanente a locuitorilor comunei Purani către reţele principale de infrastructură ce traversează zona;
Modernizarea drumurilor va crea satisfacţie socială în rândul localnicilor din zonă, prin asigurarea dezvoltării activităţilor economice de pe raza comunei şi creşterea unui schimb superior de mărfuri cu lărgirea pieţei de desfacere locală.
Prin modernizarea drumurilor se va asigura accesul vehiculelor pentru situaţii de urgenţă (ambulanţă, poliţie, pompieri, etc.) către locuitorii din cadrul comunei.
Modernizarea drumurilor va creşte interesul pentru terenuri şi investiţii în zonă;
Prin modernizarea drumurilor se urmăreşte de asemenea şi creşterea calităţii serviciilor publice.
Analizând aceste aspecte din punct de vedere al asigurării cerinţelor esenţiale de calitate în construcţii, obiectivul se prezintă în stare tehnică "rea". În acest sens, au fost recomandate următoarele lucrări:
- realizarea drumurilor cu parte carosabilă cu lăţime cuprinse între 3,00 m şi 5,50 m în funcţie de condiţiile din teren.
- acostamente între 0,50 şi 0,75 m.
- panta în profil transversal de 2,50% sub formă de streaşină sau acoperiş.
- viteza de proiectare între 20 - 40 km/h cu valori reduse în curbe.
- sistem rutier suplu compus din: strat de formă din balast în grosime de 10 cm după compactare, conform STAS 6400-84; strat de fundaţie din balast în grosime de 15 cm după compactare, conform STAS 6400-84; strat de bază din piatră spartă în grosime de 15 cm după compactare, conform STAS 6400-84; strat de legătură din beton asfaltic de tip BADPC 22,4 în grosime de 6 cm după compactare conform SR EN 13108-1 şi AND 605/2016; strat de uzură din beton asfaltic de tip BAPC16 în grosime de 4 cm după compactare conform SR EN 13108-1 şi AND 605/2016.
Lucrări din cadrul obiectivului de investiţii:
Sistem rutier
Semnalizare rutieră verticală şi orizontală
Accese auto la proprietăţi
Elemente pentru colectarea apelor pluviale longitudinal drumului şi transversal drumului
Drumuri laterale
Durata prestarii serviciilor si a executiei lucrarilor este estimată pe o perioadă de maxim 27 luni, durată compusă din: maxim 3 luni aferente serviciilor de elaborare proiect tehnic si detalii de executie precum şi documentatii tehnice necesare in vederea obtinerii avizelor/acordurilor/autorizatiilor şi durata de realizare a lucrărilor conform grafic, de maxim 24 luni. Durata totala a contractului va cuprinde şi durata garantiei lucrarilor care va fi de minim 36 de luni.
In cadrul proiectului tehnic de executie, proiectantul va elabora Graficul de Executie, formularul F6 cu esalonarea categoriilor de lucrari pe obiecte. Executantul îşi va eşalona durata de execuţie a proiectului în funcţie de resursele proprii, dar fără a depăşi durata maximă de realizare de 24 luni.
Conform Devizului General, valoarea serviciilor şi a lucrărilor ce fac obiectul contractului a fost estimată la 10,375,547.08 lei, fara TVA, astfel:
CATEGORII DE SERVICI SI LUCRARI Cost estimat
(lei, fara TVA)
Servicii de proiectare
3.5.6 Proiect tehnic si detalii de executie 170.000,00
3.5.4 Documentatii tehnice necesare in vederea obtinerii avizelor/acordurilor/autorizatiilor 90.000,00
Executia lucrarilor
4.1 Constructii si instalatii aferente investitiei de baza, : 9,981,679.85
5.1 Organizarea de santier 33,867.23
TOTAL GENERAL 10.275.547,08 lei