Investiţia privind "Creşterea accesibilitatii prin dezvoltarea infrastructurii de acostare in comuna Jurilovca, judetul Tulcea" se derulează în conformitate cu "Strategia de Dezvoltare Durabilă a Deltei Dunarii" (SIDDDD) aprobata prin HG nr. 602/2016. Dezvoltarea infrastructurii de acostare în comuna Jurilovca contribuie la atingerea următoarelor obiectie strategice ale Pilonului II al SIDD DD - "Imbunătăţiea economiei" pri...
Investiţia privind "Creşterea accesibilitatii prin dezvoltarea infrastructurii de acostare in comuna Jurilovca, judetul Tulcea" se derulează în conformitate cu "Strategia de Dezvoltare Durabilă a Deltei Dunarii" (SIDDDD) aprobata prin HG nr. 602/2016. Dezvoltarea infrastructurii de acostare în comuna Jurilovca contribuie la atingerea următoarelor obiectie strategice ale Pilonului II al SIDD DD - "Imbunătăţiea economiei" prin fructificarea potenţialului specific al localităţilor din Delta Dunarii, printre care şi potenţialul turistic. In legătură cu acest obiectiv, strategia subliniază necesitatea îmbunătăţirii facilităţilor de acces şi transport, în special pe apă.
Premergător realizării demersurilor legale în vederea iniţierii procedurii de atribuire a contractului de servicii şi lucrări lucrări având ca obiect "Creşterea accesibilităţii prin dezvoltarea infrastructurii de acostare în Comuna Jurilovca, jud. Tulcea" (cod CPV: 45248000-7 Lucrari de constructii de structuri hidromecanice (Rev.2), 45241500-3 - Lucrari de constructii de pontoane (Rev.2) 79930000-2 - Servicii de proiectare specializată (Rev.2)), Comuna Jurilovca supune consultării pieţei specificaţiile tehnice aferente studiului de fezabilitate.
Prezenta consultare are în vedere:
• Complexitatea tehnică a întregului proiect ce urmează a fi pus în operă, obiectul achiziţiei conţinând caracteristici care nu sunt general disponibile pe piaţă şi nici nu sunt achiziţionate în mod frecvent de către autoritatea contractantă;
• Specificul serviciilor şi lucrărilor solicitate;
• Necesitatea asigurării transparenţei procesului de achiziţie publică;
Sunt invitaţi să participe la consultări orice experţi independenţi, autorităţi publice sau operatori economici interesaţi de atribuirea contractului mai sus menţionat, care include:
• Servicii de proiectare specializată;
• Lucrări de execuţie a infrastructurii de coastă, ce presupun creşterea capacităţii de acostare a portului existent şi asigurarea unui nou front de acostare pentru ambarcaţiuni;
• Asigurarea utilităţilor necesare (acces autovehicule şi pietonal, iluminat electric, alimentare cu apă şi energie electrică etc.);
Prezenta procedura de consultare a pieţei se derulează:
• În conformitate cu prevederile art. 139 – 140 din Legea nr. 98/2016, coroborate cu cele ale art. 18 – 19 din H.G. nr. 395/2016;
Autoritatea contractanta a decis că se impune:
• Organizarea unui proces de consultare a pieţei;
• Explicitarea cerinţelor, criteriilor, regulilor, precum şi a altor informaţii necesare pentru a asigura operatorilor economici interesaţi de participarea la procedura o informare completa, corectă şi explicită/precisă cu privire la cerinţele achiziţiei, obiectul contractului si modul de desfăşurare a viitoarei proceduri de atribuire.
În sensul celor de mai sus au fost întocmite specificaţiile tehnice aferente pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor care se supun prezentei consultări a pieţei, iar principalul obiectiv al autorităţii contractante în urma derulării acesteia este acela de a determina:
• Dacă caietul de sarcini este suficient de matur şi informaţiile puse la dispoziţia operatorilor economici sunt suficiente pentru a permite iniţierea şi derularea procedurii de atribuire în condiţii concurenţiale;
• Obţinerea unui feedback competitiv privind nivelurile de preţ ale lucrărilor care urmează sa fie contractate în vederea determinării valorii estimate şi dimensionării aspectelor bugetare pentru anii următori.
Autoritatea contractanta îşi rezerva dreptul de a organiza, dacă considera necesar, întâlniri individuale cu fiecare persoana/organizaţie, în cadrul cărora se vor purta discuţii cu privire la opiniile, sugestiile sau recomandările pe care acestea le-au transmis, în conformitate cu prevederile art. 19 alin. (4) din H.G. nr. 394/2016.
În cazul deciziei privind organizarea unor asemenea întâlniri, acestea vor fi organizate până la data limită de finalizare a consultărilor.
Ca urmare a finalizării procesului de consultare a pieţei, autoritatea contractanta îşi rezervă dreptul de a utiliza sau implementa opiniile, sugestiile sau recomandările primite din partea participanţilor la consultări cu scopul de a definitiva de planificare/pregătire a achiziţiei şi a iniţierii etapei de organizare a procedurii de atribuire, cu precizarea că nu vor fi utilizate sau implementate acele opinii, sugestii sau recomandări despre care se va aprecia că:
• Pot avea ca efect denaturarea concurenţei şi/sau încălcarea principiilor nediscriminării şi transparenţei; şi/sau
• Nu sunt de natură să asigure satisfacerea necesităţilor obiective şi constrângerilor de natură tehnică, financiară şi/sau contractuală care caracterizează nevoia autorităţii contractante în raport cu care se organizează consultarea.