Autobuzele electrice vor deţine omologări de tip acordate de către autorităţile competente din statele membre ale Uniunii Europene, în categoria M 3, Clasa I, în baza Directivei-cadru: 2007/46/CE sau omologări naţionale de tip pentru autovehicule fabricate în serii mici emise de RAR Prin implementarea sistemelor inteligente de transport, vor fi create condiţiile unor servicii, accesibile, eficiente, in condiţii de confort ş...
Autobuzele electrice vor deţine omologări de tip acordate de către autorităţile competente din statele membre ale Uniunii Europene, în categoria M 3, Clasa I, în baza Directivei-cadru: 2007/46/CE sau omologări naţionale de tip pentru autovehicule fabricate în serii mici emise de RAR Prin implementarea sistemelor inteligente de transport, vor fi create condiţiile unor servicii, accesibile, eficiente, in condiţii de confort şi siguranţa, care contribuie la creşterea calităţii vieţii şi la dezvoltarea economică.
Autobuzele electrice vor fi de tip solo (nearticulate), cu planşeu jos (podea integral coborâtă), facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling), fără etaj, caroserie CE, destinate transportului urban de călători. Autobuzele electrice vor avea o capacitate de transport de minim 50 persoane din care minim 24 de persoane pe scaune (calculată la 0,125 m2/călător în picioare, conform CEE-ONU R 107), plus conducătorul auto.
Pentru funcţionarea autobuzelor electrice este necesară infrastructura specifică. În acest sens, se propune realizarea unor staţii de încărcare echipate cu tehnologie pentru încărcarea cu energie electrică a vehiculelor.
Încărcarea bateriilor autobuzelor electrice se va realiza prin intermediul staţiilor de încărcare rapidă şi lentă. Toate autobuzele electrice vor permite atât încărcare lentă, cât şi încărcare rapidă.
Staţiile de încărcare lentă vor fi astfel concepute pentru a se asigura simultan tuturor autobuzelor cel puţin 40 kW per autobuz. Încărcarea lentă va fi realizată pe timpul nopţii prin cuplarea autobuzului electric la reţeaua trifazată de joasă tensiune (400 Vca). În funcţie de capacitatea totală de stocare a bateriilor, acestea vor fi încărcate la capacitatea maximă într-un interval de până la 6 ore. Încărcarea rapidă a autobuzelor electrice se va realiza prin intermediul unui pantograf cu construcţie specială montat pe acoperişul autobuzelor, sau echivalent (spre exemplu pantograf invers). Sistemul de încărcare rapidă (minim 300 kW) va introduce în baterii o cantitate mare de energie într-un interval scurt de timp (2 ...10 minute) prin conectarea autobuzului electric cu ajutorul pantografului la o staţie de încărcare rapidă.
Punctele/staţiile de reîncărcare rapide, se vor amplasa şi vor fi instalate în următoarele staţii şi pe următoarele străzi:
- Navaliştilor - capăt rute:1, 5, 14; situat pe Str. Navaliştilor;
- Colegiul N. Cornăţeanu – capăt rute: 1B, 3, 8, 9; situat pe Str. Isaccei;
- Şantierul Naval – rute: 2, 2B, 7; situat pe str. Inginer Dumitru Ivanov.
Documentaţiile tehnico-economice se vor elabora pe faze de proiectare, conform Hotărârii Guvernului nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
- Faza 1 – Elaborarea documentaţiei tehnico-economice conform Hotărârii de Guvern nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare pentru P.A.C, P.T. + D.E., inclusiv documentaţiile pentru obţinerea acordurilor şi avizelor conform Certificatelor de Urbanism.
- Faza 2 – asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada de execuţie a lucrărilor.
Descrierea detaliata a serviciilor care fac obiectului contractului se regaseste in caietul de sarcini.