Proiect tehnic de execuţie, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări Amenajare înierbare linii de tramvai, în conformitate cu cerinţele caietului de sarcini.
Prin acest proiect se propune înierbarea liniei de tramvai cu rulouri de sedum de la linia de cale ferată Arad-Nădlac până la staţia de tramvai de la Podgoria (lângă Catedrala Ortodoxă) pe sensul de mers Fortuna-Teatru şi invers.
Înierbarea liniei de tramvai se va face pe...
Proiect tehnic de execuţie, asistenţă tehnică şi execuţie lucrări Amenajare înierbare linii de tramvai, în conformitate cu cerinţele caietului de sarcini.
Prin acest proiect se propune înierbarea liniei de tramvai cu rulouri de sedum de la linia de cale ferată Arad-Nădlac până la staţia de tramvai de la Podgoria (lângă Catedrala Ortodoxă) pe sensul de mers Fortuna-Teatru şi invers.
Înierbarea liniei de tramvai se va face pe suprafeţele dintre şine şi în exteriorul acestora pe toată lungimea şi lăţimea zonei mediane a arterelor de circulaţie propuse.
Sedumul este o plantă perenă cu frunze groase, suculente şi tulpini cărnoase. Acest tip de vegetaţie necesită mentenanţă minimă şi mult mai puţină îngrijire decât gazonul obişnuit, este rezistentă la secetă, având nevoie de apă mult mai puţină decât gazonul obişnuit. De regulă primăvara şi vara conferă un aspect verde suprafeţei, iar toamna coloritul se modifică.
Necesitatea investiţiei rezultă din lipsa unor spaţii verzi de calitate care să necesite costuri de întreţinere şi mentenanţă mici, consum de apă şi energie redus care să contribuie la reducerea aşa numitului efect de insulă urbană de căldură, captarea de CO2 şi microparticule de praf, astfel, că aerul din oraş este mai curat şi mai bogat în oxigen, reducerea temperaturii pe şine, atenuarea poluării fonice, şi, nu în ultimul rând la îmbunătăţirea efectului estetic prin covoare verzi în zona căii de rulare în comparaţie cu suprafeţele cu balast sau beton existente în prezent.
Liniile de cale ferata verzi permit o retentie medie anuala a precipitatiilor cazute pe traseul verde, de 50% prin tipul de vegetatie instalat cu sedum. Astfel aproximativ 50% din precipitatiile anuale sunt colectate si evaporate, degrevand sistemul de canalizare si evacuare al apelor pluviale. La o ploaie de 30 litri/mp, o suprafata de cale de rulare inverzita de 10.000mp retine 300m3 de apa.
Terenul studiat conform celor doua Extrase CF 351422 (196.247 mp), respectiv Extrasul CF 351419 (77.349 mp) adunate împreuna prezinta o suprafata de 273.596 mp, în schimb zona de studiu are o suprafaţă de 43.833mp (conform studiului Topografic) din care conform planselor de arhitectura se vor reamenaja din punct de vedere vegetal doar 30.520 mp din 43.833 mp.
Diferenta dintre 43.833 mp de zona studiata si 30.520 mp vegetatie noua propusa, reprezinta suprafetele asfaltate si pavate care se vor mentine in starea actuala in cadrul acestui proiect.
Suprafaţa de 30.520 mp cuprinde zona de vegetaţie tip 1 între şinele de tramvai de 20.500 mp şi zona de vegetaţie tip 2 în afara liniilor de tramvai de 10.020 mp.
În acest sens a fost întocmită documentaţia - faza Studiu de fezabilitate - Amenajare înierbare linii de tramvai, iar proiectantul a fost SC NOARH PROJECT SRL.
Studiul de Fezabilitate şi indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiţii -Amenajare înierbare linii de tramvai, au fost aprobaţi conform HCLM nr. 605/2022.
Obiectul contractului îl reprezintă "Proiectare şi execuţie "Amenajare înierbare linii de tramvai".
Rezultatele aşteptate la sfîrşitul contractului sunt:
- Realizarea proiectului tehnic de execuţie (PTE);
- Realizarea proiectului tehnic pentru autorizarea executării lucrărilor (PAC);
- Realizarea proiectului de organizare a execuţiei lucrărilor (POE);
- Realizarea documentaţiilor pentru obţinerea avizelor prevăzute în Certificatul de Urbanism;
- Asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe perioada execuţiei lucrărilor;
- Execuţia lucrărilor.
• valoarea estimată a contractului este de: 6.329.566 lei fără TVA
a. Proiect Tehnic de Execuţie (inclusiv PAC, POE, şi documentaţiile pentru avize, verificarea tehnică) = 295.000 lei cu TVA, adică 351.050 lei cu TVA;
b. Asistenţa tehnică din partea proiectantului = 15.000 lei cu TVA, adică 17.850 lei cu TVA;
c. Valoarea organizării de şantier = 3.600 lei cu TVA, adică 4.284 lei cu TVA;
d. Valoarea lucrărilor = 6.015.966 lei cu TVA, adică 7.158.999,54 lei cu TVA.