Realizarea şi modernizarea obiectivului de investiţii: Proiect tehnic şi execuţie lucrări pentru obiectivul "Pod pe DJ 101B, km 39+276, peste râul Ialomiţa, sat Lipia", face parte din strategia de dezvoltare a judeţului Ilfov şi are ca obiective:
- Creşterea standardului de viaţă al cetăţenilor şi asigurarea condiţiilor de bază ale unui trai modern, la nivelul standardelor Uniunii Europene, prin asigurarea accesului la u...
Realizarea şi modernizarea obiectivului de investiţii: Proiect tehnic şi execuţie lucrări pentru obiectivul "Pod pe DJ 101B, km 39+276, peste râul Ialomiţa, sat Lipia", face parte din strategia de dezvoltare a judeţului Ilfov şi are ca obiective:
- Creşterea standardului de viaţă al cetăţenilor şi asigurarea condiţiilor de bază ale unui trai modern, la nivelul standardelor Uniunii Europene, prin asigurarea accesului la utilităţi pentru toţi locuitorii judeţului.
- Îmbunătăţirea accesului în zonele rurale şi a conexiunii cu zonele urbane prin reabilitarea şi modernizarea reţelei de drumuri judeţene în vederea asigurării unui acces mai facil şi rapid pentru toţi utilizatorii, atragerii investitorilor şi diversificării economiei locale.
- Asigurarea protecţiei calităţii mediului înconjurător în vedere creşterii standardului de viaţă al locuitorilor judetului Ilfov.
Podul existent de la km 39+276, asigură supratraversarea drumului judeţean DJ 101B peste râul Ialomiţa pe un pod din beton, cu 2 deschideri de 33 m şi o lungime totală de 71,95m.
Realizarea lucrărilor de punere în siguranţă a podului va conduce la atingerea următoarelor obiective:
• Îmbunătăţirea stării de viabilitate a drumului pe zona podului;
• Asigurarea colectării si evacuării apelor pe zona podului;
• Sporirea siguranţei circulaţiei şi condiţiilor de confort;
Categoria de importanţă a lucrărilor: categoria de importanţă "C", în conformitate cu Hotărârea Guvernului României Nr. 766 din 21 noiembrie 1997, Anexa Nr. 3: “Regulamentul privind stabilirea categoriei de importanţă a construcţiilor".
Soluţia tehnică, din punct de vedere tehnologic, constructiv, tehnic, funcţional-arhitectural şi economic presupune realizarea unui pod nou în amplasamentul celui existent, avand suprastructura din beton cu 3 deschideri egale de 24.0m fiecare).
Lucrările constau în:
- demolarea podului existent;
- realizarea unor infrastructuri din beton şi beton armat, compuse din 2 culee si 2 pile, fundate indirect;
- realizarea unei suprastructuri din grinzi prefabricate de beton cu 3 deschideri egale de 24.0m fiecare, solidarizate la partea superioară prin intermediul unei plăci de suprabetonare din beton armat. Aceasta suprastructura permite realizarea unei părţi carosabile, pentru două fire de circulaţie cu două trotuare pietonale şi lise pentru montarea de parapete direcţionale la margine părţii exterioare a trotuarelor;
- aşternerea peste placa de suprabetonare a unei hidroizolaţii (tip membrană) din materiale performante;
- realizarea unui start de protecţie a hidroizolaţiei din beton asfaltic conform normelor în vigoare;
- montarea de borduri la marginea părţii carosabile ;
- aşternerea straturilor căii pe pod conform normelor în vigoare;
- montarea de parapete pietonale pe lisele podului;
- pe culee se vor monta dispozitive de acoperire a rosturilor de dilaţie noi, ce vor fi de tip etanş;
- montarea pe ambele rampe de plăci de racordare cu terasamentele;
- racordarea pe o lungime de minim 25 m de la capetele podului a părţii carosabile şi a platformei rampelor de acces la pod de la noile caracterstici ale podului(lăţime, cotă roşie)la drumul existent;
- montarea de parapet de siguranţă H4b pe pod;
- montarea de parapete direcţionale pe rampe(acolo unde este cazul);
- realizarea marcajelor rutiere şi montarea indicatoarelor rutiere necesare pe pod şi pe rampe;
- lucrări de degajare şi profilare a albiei în zona podului.
- realizarea de apărări de maluri din gabioane placate cu beton (sau din beton), pe ambele maluri, în aval şi în amonte pe o lungime de minim 50.00 m; (apărările, la capete, vor fi încastrate în maluri;
Pe timpul execuţiei lucrărilor, circulaţia se va desfăşura pe rute ocolitoare şi se va efectua semnalizarea corespunzătoare a circulaţiei pe timpul nopţii.
Lucrările propuse asigură podul la parametrii de exploatare corespunzători încărcărilor, potrivit normelor în vigoare şi o durată de exploatare de 100 de ani, cu condiţia realizării lucrărilor de întreţinere, pe perioada de exploatare, conform normelor în vigoare.
Obiectivul de investiţie va fi finanţat cu fonduri bugetare proprii şi din bugetul de stat. Orice operator economic interesat are dreptul de a solicita clarificări sau informaţii suplimentare în legătură cu documentatia de atribuire.
În măsura în care solicitările de clarificare sunt primite cu cel putin 9 zile înainte de termenul limită stabilit pentru depunerea ofertelor, autoritatea contractantă va răspunde în mod clar si complet tuturor acestor solicitări de clarificare în a 6-a zi înainte de termenul stabilit pentru depunerea ofertelor.