CONTEXTUL ACHIZIŢIEI. Prin HCGMB nr. 539/2018 a fost aprobat Programul multianual "Bucureştiul Destinaţie Turistică – promovarea municipiului Bucureşti ca destinaţie turistică şi dezvoltarea activităţii de turism şi servicii", având ca principal scop creşterea gradului de vizibilitate a obiectivelor de patrimoniu cultural cu potenţial turistic din Capitală, precum şi îmbunătăţirea ofertei turistice în scopul creşterii atrac...
CONTEXTUL ACHIZIŢIEI. Prin HCGMB nr. 539/2018 a fost aprobat Programul multianual "Bucureştiul Destinaţie Turistică – promovarea municipiului Bucureşti ca destinaţie turistică şi dezvoltarea activităţii de turism şi servicii", având ca principal scop creşterea gradului de vizibilitate a obiectivelor de patrimoniu cultural cu potenţial turistic din Capitală, precum şi îmbunătăţirea ofertei turistice în scopul creşterii atractivităţii şi dezvoltarea durabilă a turismului în Capitală, una dintre zonele turistice, culturale şi istorice principale ale României, reprezentând un centru prioritar din punct de vedere al perspectivei turistice. (http://acteinterne.pmb.ro/legis/acteinterne/acte_int/afisint.php?f=38474). În contextul celor mai sus arătate Programul "Bucureştiul Destinaţie Turistică – promovarea municipiului Bucureşti ca destinaţie turistică şi dezvoltarea activităţii de turism şi servicii" se doreşte a fi unul cu caracter complex ce îşi propune să stimuleze şi să dezvolte turismul la nivelul oraşului Bucureşti, prin introducerea în circuitul turistic şi acţiuni coerente, a principalelor obiective turistice din patrimoniul cultural al Capitalei, pentru promovarea oraşului ca destinaţie turistică, atât naţională, cât şi internaţională: promovarea patrimoniului cultural, istoric, arhitectonic, natural şi pe promovarea tradiţiilor, atracţiilor sociale şi sportive ale Municipiului Bucureşti, atragerea turiştilor naţionali şi internaţionali, fidelizarea acestora şi extinderea numărului de vizitatori, astfel încât Municipiul Bucureşti să devină una dintre destinaţiile turistice favorite. Cunoscut şi sub denumirea de “Micul Paris", oraşul Bucureşti, zonă de maximă concentrare a culturii şi civilizaţiei noastre, constituie acel loc în care omul, natura şi istoria au condus la apariţia unei aşezări care îmbină frumuseţea cadrului natural cu vestigiile trecutului şi semnele prezentului. Fără îndoială, Capitala României este depozitarul a numeroase elemente de patrimoniu cultural şi turistic din România. Aici se regăsesc cele mai importante clădiri, monumente, statui şi ansambluri statuare, parcuri, muzee, valoroaseelemente de patrimoniu care au transformat oraşul Bucureşti într-un important centru cultural şi urbanistic al României. Aceste importante obiective nu reprezintă doar monumente istorice, de artă şi obiective turistice, dar, în acelaşi timp reprezintă repere fundamentale ale identităţii naţionale care fac din Bucureşti un centru de atracţie şi de răspândire culturală în Europa şi în lume. Facem precizarea că promovarea patrimoniului cultural-turistic are în vedere, în mod exclusiv, obiectivele de patrimoniu înscrise în Lista monumentelor istorice – Volumul I, Municipiul Bucureşti, aprobată prin Ordinul Ministrului Culturii şi Cultelor nr. 2314/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică la nivelul anului 2016, aprox. 2,5 milioane de turisti străini au vizitat Romania, din totalul turiştilor ajunsi in ţară, Bucureştiul se situează pe primul loc, cu 1,1 milioane vizitatori, pe urmatoarele locuri, la mare distanta, fiind judetele Brasov, Sibiu sauTimiş. Astfel s-a înregistrat o creştere cu circa 12% faţă de 2015, în 2016, Bucurestiul câştigând peste 112.000 de turişti noi faţă de anul precedent[2]. De asemenea, conform datelor statistice la nivel naţional, în anul 2017 a fost înregistrat un număr de 12,7 milioane de vizitatori străini, sosirile înregistrate în structurile de primire turistică totalizând 12 milioane, cu peste 10% mai mult decât în anul 2016, străinii reprezentând 22,8% din numărul înregistrărilor la unităţile turistice. Cea mai mare parte a turiştilor străini (74,2%) au fost din Europa, dintre aceştia 85,7% fiind din state membre ale UniuniiEuropene[3]. Pe lângă impactul economic, turismul are şi o profundă semnificaţie socio-culturală, efectele sale fiind resimţite pe diferite planuri: consumul, utilizarea timpului liber, instruirea şi educaţia populaţiei, ridicarea calităţii mediului înconjurător, conservarea tradiţiilor şi culturilor locale, şi, implicit intensificare atoleranţei şi înţelegerii turistice. Importanţa economică şi socială a turismului intern, contribuţia acestuia la cresterea calităţii vieţii denotă actualitatea cercetării şi necesitatea promovării acestui sector. II. COMPONENTA - INFORMARE PUBLICA LA NIVELUL CENTRELOR DE INFORMARE TURISTICA (conform Anexa) 1) Centre fixe de informare turistica 2) Puncte mobile de informare turistica de tip Infochioşc