Serviciile şi lucrările descrise sunt aferente obiectivului de investiţii "MODERNIZAREA ŞI EFICIENTIZAREA SISTEMULUI DE ILUMINAT PUBLIC ÎN COMUNA DRAJNA, JUD. PRAHOVA".
Aşadar, prin proiectul tehnic, elaborat la faza de proiect: PTH, se propun lucrări de intervenţie pentru creşterea eficienţei sistemului de iluminat public în Comuna Drajna.
Se presupune efectuarea urmatoarelor lucrari principale:
- crearea unui sistem no...
Serviciile şi lucrările descrise sunt aferente obiectivului de investiţii "MODERNIZAREA ŞI EFICIENTIZAREA SISTEMULUI DE ILUMINAT PUBLIC ÎN COMUNA DRAJNA, JUD. PRAHOVA".
Aşadar, prin proiectul tehnic, elaborat la faza de proiect: PTH, se propun lucrări de intervenţie pentru creşterea eficienţei sistemului de iluminat public în Comuna Drajna.
Se presupune efectuarea urmatoarelor lucrari principale:
- crearea unui sistem nou de iluminat public, pentru a indeplinii atat parametrii cantitativi (luminanta, nivel de iluminare) cat parametrii calitativi impusi (uniformitati generale si longitudinale, indici de orbire, redarea culorilor, etc.);
- implementarea unui sistem de comanda si control printr-un sistem inteligent de management prin telegestiune care va monitoriza in timp real comanda starea de functionare a aparatelor de iluminat;
A fost aleasa ca varianta optima recomandata deoarece indeplineste toate cerintele aferente temei de proiectare si a standardelor in vigoare, este in coformitate cu documentatie de avizare a lucrarilor de interventii efectuata si prezinta urmatoarele avantaje:
- obtinerea unui sistem nou, modern si uniform din perspectiva iluminatului, care va aduce reducerea pentru o parte din costuri: atat intretinerii cat prin diminuarea pierderilor/dezechilibrelor de retea;
- aducerea iluminatului public la valorile minime prescrise in standardele normele in vigoare;
- din punct de vedere luminotehnic vor fi eliminate zonele cu umbra si intuneric in zonele vizate;
- controlul de la distanta al SIP si posibilitatea de a modifica scenariile privind pornire/oprirea dimmingul aparatelor de iluminat;
- informarea in timp real privind aparitia defectiunilor in sistem sau a functionarii defectuoase a unuia dintre elemente;
- cresterea confortului vizual si al sigurantei atat pentru conducatorii auto, cat si pentru pietonii angajati in trafic in zonele de risc;
- reducerea costurilor de intretinere mentenanta a sistemului fats de un sistem de iluminat public clasic;
- scaderea consumului de energie electrica prin folosirea sistemului inteligent de management prin telegestiune.
In concluzie, prin alegerea acestei variante de investitie se ia o decizie importanta care va aduce reduceri de costuri atat ale energiei cat si ale intretinerii mai ales prin utilizarea sistemul de telegestiune.
In aceasta varianta prin intermediul informatiilor pe care le ofera telegestiunea se va crea posibilitatea operatorului de a previziona aparitia defectiunilor, de a optimiza interventiile pentru reparatii si mentenanta si de a realiza o baza de date privind nivelul consumurilor intre anumite intervale orare. Astfel se vor reduce costurile de operare si mentenanta si se vor obtine date necesare pentru negocierea tarifului de energie pe anumite perioade.
Aparitia sistemelor cu led-uri a creat posibilitatea de a reduce consumurile generale, de a creste si/sau scadea nivelul de iluminare in anumite zone si in anumite momente ale noptii.
Iluminat public, stalpi, aparate de iluminat
Iluminatul public din zonele de interes cuprinse in acest proiect se va realize inlocuirea si completarea pe stalpii existenti cu aparate de iluminat LED echipate cu sistem de telegestiune.
Pornind de la ipoteza distantei medii intre doi stalpi consecutivi, retragerea acestora fata de carosabil, diferentierea pe clase a sistemului de iluminat, si totodata considerand ca in cazul unor aparate de iluminat moderne nu este necesar sa se monteze doua aparate de iluminat pe un stalp (cu exceptia unor cazuri izolate — intersectii, sensuri giratorii, parcari, alei pietonale, pista de bicicli§ti etc.) putem sa deducem ca necesarul, de aparate de iluminat pentru realizarea unui iluminat public stradal conform standardelor, este de 547 buc.
Aparatele de iluminat not vor fi alese in functie de criteriile pe care le-am enuntat in fisele de produs (anexate prezentei documentatii) si vor fi integrate intr-un sistem de management prin telegestiune al SIP.